2 maildir's mergen

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hi

Voor een aantal users (model: pebkac) draai ik een mail server die op gentoo werkt met courier+postfix die de mail in een ~/.maildir mietert.

Echter heeft iemand een mv .* gedaan naar een andere dir gedaan, en dus de .maildir gemoved.
Postfix heeft hierop een eigen .maildir gemaakt in de ~ van de desbetreffende users (2 stuks).

Opzich is er geen mail verloren, maar ik heb nu een .maildir met de oude mail (van voor de move), en een .maildir van de mail van na de move.

Kan ik dat mergen?
Heb zelf in de files gekeken, en ben huiverig gewoonn cat nieuw >> oud te doen.

Ook queries als:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart
leveren niet veel op.
op het zoeken op "merge maildir" en dergelijke op forums.gentroo.org levert soort gelijke zaken op

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 10-01-2006 08:19 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Ik moet ook iets dergelijks doen een dezer dagen, alleen dan van Postfix naar Qmail... wellicht een nioeuw topic voor maken :)

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
Geen idee hoe Postfix+Courier precies de mailtjes aanmaakt in een Maildir, maar bij mijn qmail+vpopmail wordt elk mailtje met een timestamp als bestandsnaam weggeschreven. Terugvertalend naar jouw situatie zou dat betekenen dat er sinds die verplaatsing geen mailtjes bestaan met oude timestamps in die nieuwe Maildir, dus geen risico van overschrijven. Heb zelf al meerdere malen met de hand mailtjes tussen verschillende Maildirs lopen verplaatsen en dat gaat allemaal prima. Anders verplaats toch eerst eens 1 oud nutteloos mailtje, haal je mail op en kijk of dat werkt?

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 20:31
Maak eerst even een backup van beide directories, kopieer dan alles in de cur, new en tmp mappen van de oude maildir naar de nieuwe en het moet gewoon werken. Da's juist het handige van maildirs, allemaal unieke losse bestandjes :) Ook informatie of zo'n mailtje nog niet gelezen e.d. staat gewoon in de filename.

Verwijderd

@DaJappie: Postfix + Courier maken standaard wel timestamps aan het begin van de filename.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bij Maildir kan je inderdaad gewoon kopieren omdat het losse files zijn. Heb ik zelf ook wel gedaan

Verwijderd

TrailBlazer schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:44:
Bij Maildir kan je inderdaad gewoon kopieren omdat het losse files zijn. Heb ik zelf ook wel gedaan
Leek mij ook wel, ik had al wat onderzoek gedaan. Nieuwe mails krijgen nooit meer dezelfde timestamps als de oude Tenzij je je klok cq datum niet goed hebt staan, dan is de kans nog erg klein !

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
heb het net even gedaan (cur en new en temp gecopied, althans de inhoud ervan) , en het lijkt (met mutt) goed te werken.

Thanks!

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Maildir zijn losse bestanden, hoe kwam je erbij cat nieuw >> oud te doen? :?
Pagina: 1