Toon posts:

[Win 2003 TS] SMTP Mail verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben een windows 2003 terminal server staan bij een co-locatie. Hier melden gebruikers mooi op aan en krijgen dan een virtuele werkplek. Natuurlijk willen zij ook e-mail verzenden. Helaas heeft de co-locatie geen SMTP server, onze server zit op een directe internet lijn.

Dit was dus even lastig, maar ik had de hoop dat dit met de "Virtual SMTP server" van IIS wel in te stellen moest zijn. Helaas niet dus, geen idee waar dat ding voor bedoeld is, maar mail verzenden lukt hem niet.

Na verder te zoeken kwamen we op een gratis tooltje uit, namelijk "QK SMTP Server". Dit tooltje doet het redelijk, maar blijkt toch een bagger tool te zijn. Het ding start namelijk niet als service waardoor elke gebruiker hem moet starten. Als een gebruiker hem alleen al heeft gestart geeft hij een foutmelding. Daarbij geeft hij bij een groot aantal berichten dit soort meldingen:

"Help command expected: Read fully-qualified hostname. Wait for retry..." en daar blijft het dan weer bij.

Iemand enig idee hoe je dit nou goed (en het liefst natuurlijk ook gratis) op zou kunnen zetten?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:14:
... Helaas niet dus, geen idee waar dat ding voor bedoeld is, maar mail verzenden lukt hem niet.
Geen idee wat je allemaal geprobeerd hebt, maar de Windows SMTP service kan prima mail versturen. Lijkt me een typisch geval van PEBKAC. Maar zolang je verder geen informatie geeft, kan niemand je daar verder mee helpen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Die SMTP server in Win2003 moet het kunnen.
Anders kun je altijd nog overwegen de SMTP van je ISP te gebruiken.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
De ISP heeft geen smtp server, dat is ook mijn probleem (hangt direct aan een internetlijn bij de colocatie). In de SMTP Virtual server van 2003 server is bijna niets in te stellen en een outlook op de TS geeft bij testen van de verbinding gewoon aan dat hij geen SMTP kan verzenden.

Er hangt nog wel een ISA firewall server achter, misschien dat de virtuele SMTP server daar niet mee overweg kan maar ik heb alle SMTP servers, poorten en protocollen daar al op open gezet. De QT SMTP Server doet het in principe wel goed, de localhost kan dan gewoon gebruikt worden om mail te verzenden en outlook vind het dan ook prima. Dit tooltje heeft alleen weer zijn eigen problemen (draait niet als service, mekkert als hij meer dan 1x wordt opgestart).

Ik zou niet weten welke aanvullende info ik zou kunnen geven. De bedoeling is ook nog eens dat meerdere mensen (het is een terminal server) mail vanuit verschillende domeinen gaan verzenden (verschillende klanten). In de Virtual SMTP server moet je 1 domeinnaam opgeven, denk dat dit ook nog een probleem kan geven... als hij ooit zal werken dan.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 08:11
Anders lees je er gewoon eens wat over. Zelfs wij ;) kunnen weinig met meldingen als "hij wil gewoon geen mail versturen"

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost met een lelijke omweg. Ik heb een .NET applicatie gemaakt die zichzelf installeert als een service. Alle tools die je hierin opgeeft zal hij activeren onder deze service, dus ook deze QK SMTP. De service blijft actief ook al zijn alle gebruikers afgemeld.

Op deze manier is een tekortkoming in deze tool dus gefixt.
Pagina: 1