Bestandsnamen windows verkenner exporteren naar Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben bezig om al m'n muziek (60 gig) op dvd te branden met Nero, maar ik kan maar geen goed progje vinden om makkelijk de namen van mappen / bestanden die ik heb gebrand in Excel te zetten.

Met Nero coverdeisigner lukt het wel om de file directory op het hoesje te plaatsen, maar dat moet map voor map. En daarna kun je het niet bewerken in Word of Excel.

Ik heb al gezocht op GOT en Google, maar daar kom ik eigenlijk alleen maar logfile dingen tegen die je zelf moet programeren.

Het moet toch makkelijk mogelijk zijn om alle bestandsnamen uit windows verkenner in Excel oid te zetten????

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
RustyTank schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 05:50:
Ik ben bezig om al m'n muziek (60 gig) op dvd te branden met Nero, maar ik kan maar geen goed progje vinden om makkelijk de namen van mappen / bestanden die ik heb gebrand in Excel te zetten.

Met Nero coverdeisigner lukt het wel om de file directory op het hoesje te plaatsen, maar dat moet map voor map. En daarna kun je het niet bewerken in Word of Excel.

Ik heb al gezocht op GOT en Google, maar daar kom ik eigenlijk alleen maar logfile dingen tegen die je zelf moet programeren.

Het moet toch makkelijk mogelijk zijn om alle bestandsnamen uit windows verkenner in Excel oid te zetten????
Ik zou het doen met de dosprompt. dir/b>bestandsnaam.txt heb je alle namen in de map in een tekst bestand staan. dir/b/s>bestandsnaam.txt heb je ze ook nog van in de submappen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

En dan kan je met behulp van speciaal plakken scheidingstekens gebruiken om "nutteloze" kolommen te verwijderen nadien.

En dan kan je beginnen spelen met je data natuurlijk