Hoe vind je een "vermeende" firewall?

Pagina: 1
Acties:

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Rare vraag maar dit is het enige wat ik nog bedenken....

Situatieschets:
Pc en laptop met wanadoo (speedtouch 510 enkele PC, geen multi uitvoering) verbinding.
Laptop direct op het modem geeft internet maar de pc geeft geen internet.
Beide staan op 10.0.0.150 als IP, 255.255.255.0 als subnet en 10.0.0.138 als gateway en uiteraard niet tegelijkertijd aan het modem.

Op beide de windows firewall uitgezet en verder (ogenschijnlijk) geen andere firewalls aanwezig.
Op de PC staat de netwerkkaart goed ingesteld, de utp kabel heeft zich bewezen op de laptop en zie ik eigenlijk niets wat er nog dwars kan zitten.
Helaas...

Ping naar 127.0.0.1 werkt maar ping naar 10.0.0.138 geeft time out (werkt wel op de laptop).
Ten einde raad op beide de config CD van wanadoo gedraaid en op de laptop alles in orde maar die PC wil gewoon niet voorbij de "modembereikbaarheidstest".

Nu heb ik ooit zelf per ongeluk een firewall geinstalleerd die bij mijn netwerkkaartdrivers zat dus ik dacht direct daaraan maar ook het wisselen van de de netwerkkaart heeft niet geholpen (waarschijnlijk is die vermoedelijke firewall blijven hangen, als dit sowieso het probleem is, maar bij mijn NIC was het verwijderen van de drivers voldoende om ook deze firewall weg te halen, werd tijdens de deinstall netjes gevraagd).

Bij de lanverbinding staat niets, bij de software staat niets, in taakbeheer staat niets, in processen staat niets, in opstarten staat niets, in msconfig bij opstarten staat ook niets, niets maar dan ook helemaal niets wat met een firewall te maken heeft.
Dus hier de vraag: hoe kan je ontdekken of er een firewall aktief is?
Ik zie niets staan...

Alle afzonderlijke componenten werken (voor zover mogelijk getest in andere PC) maar het geheel samen wil gewoon niet verder als zijn netwerkstekker komen.

Ik denk dat er drie redenen te bedenken zijn, weet je er meer, please.....:
1) mijn vermeende firewall (maar waar zit die bastaard?).
2) toch iets van filtering in het modem maar voor zover ik weet doet een speedtouch dat niet.
3) brakke windows install (maar heeft gewerkt en is "ineens" gestopt volgens de gebruiker dus dat zou ook een goede kans maken, het eerste wat ik ga doen is een nieuwe install als hier niets etc etc uitkomt).

Ook googlen mocht niet helpen....
Wie o wie weet raad..?

[ Voor 5% gewijzigd door AKA_ACE op 10-01-2006 00:21 . Reden: Speciaal voor geforce5_guy .... ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

waarom gebruik je geen DHCP?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AKA_ACE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:09:
Rare vraag maar dit is het enige wat ik nog bedenken....

Situatieschets:
Pc en laptop met wanadoo (speedtouch 510) verbinding.
Laptop direct op het modem geeft internet maar de pc geeft geen internet.
Beide staan op 10.0.0.150 als IP, 255.255.255.0 als subnet en 10.0.0.138 als gateway en uiteraard niet tegelijkertijd aan het modem.
lama ;) nie goed gelezen

[ Voor 15% gewijzigd door geforce5_guy op 10-01-2006 00:18 ]

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
PC komt hierheen en dan ga ik eens echt kijken.
Daar was geen router oid aanwezig.
Komt dus woensdag allemaal wel...

offtopic:
Ze vinden het daar helemaal niet erg om steeds de kabel te switchen zodat er maar een PC tegelijktijd het net op kan, ook raar maar ook waar....
Router gaat geadviseerd worden, no worries.... ;)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
3) brakke windows install (maar heeft gewerkt en is "ineens" gestopt volgens de gebruiker dus dat zou ook een goede kans maken, het eerste wat ik ga doen is een nieuwe install als hier niets etc etc uitkomt).
klinkt in mijn ogen het meest waarschijnlijk, m.a.w. ik zou voor stap 3 gaan.
wel netjes het e.e.a. backuppen natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door weijl op 10-01-2006 00:25 ]

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Nah, weet ik eigenlijk ook wel maar ik was benieuwd wie of wat de dwarsligger zou kunnen zijn.....

Verwijderd

Je zou kunnen kijken bij de eigenschappen van de netwerkkaart of er niet toevallig 100 mbit full duplex wordt afgedwongen. Mocht dat zo zijn, zet het dan op automatisch of autosensing.

Ook een mogelijkheid is een corrupte tcpip.sys.
Vervang deze vanaf de XP-CD en kopieer hem naar c:\windows\system32

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

speedtouch 510
http://www.speedtouch.nl/510.html

zit weldegelijk een router in met firewall

[ Voor 9% gewijzigd door kless op 10-01-2006 00:40 ]

http://www.adf-hq.nl

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:34:
Je zou kunnen kijken bij de eigenschappen van de netwerkkaart of er niet toevallig 100 mbit full duplex wordt afgedwongen. Mocht dat zo zijn, zet het dan op automatisch of autosensing.

Ook een mogelijkheid is een corrupte tcpip.sys.
Vervang deze vanaf de XP-CD en kopieer hem naar c:\windows\system32
Hier had ik al aan gedacht en ik heb deze ook allemaal geprobeerd, helaas.....
Die tcpip.sys kan ik wel even proberen, deze kende ik nog niet.
kless schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:37:
speedtouch 510
http://www.speedtouch.nl/510.html

zit weldegelijk een router in met firewall
Ok, maar dat zou toch niet uit hoeven maken?
Ik mag/kan toch meerdere PC's aan een modem hangen? (Uiteraard niet tegelijkertijd, ;) )
Of wordt er toch op MAC adres oid gefilterd door een speedtouch 510?

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 08:25

Valor

yummie spam

AKA_ACE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:13:

[...]

Ok, maar dat zou toch niet uit hoeven maken?
Ik mag/kan toch meerdere PC's aan een modem hangen? (Uiteraard niet tegelijkertijd, ;) )
Of wordt er toch op MAC adres oid gefilterd door een speedtouch 510?
Dat zou inderdaad niet wat mogen uitmaken. Aangezien je laptop wel goed werkt.

Heeft de PC 100% zeker een IP? als je start>uitvoeren doet vervolgens cmd, enter, ipconfig, enter?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan beter een switch nemen en die op de 510 en de andere PC's aansluiten, dan een router. De 510 is inderdaad zelf namelijk al een router.

Maar over het probleem: werkt ping 10.0.0.150 wel?

En het probleem hoef je niet in het modem te zoeken, deze filtert niet ofzo en moet gewoon door elke direct aangesloten PC te pingen zijn, als die PC een IP in dezelfde range heeft.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Ik heb eerst automatisch het IP laten ophalen maar dat werkt niet (zowel de laptop als de PC niet). (Ik heb trouwens twee speedtouch modems gebruikt. Beide modems geven internet op de laptop.)

Daarna het IP vast ingesteld op de computers....

Blijft een raar probleempje.....
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:44:
Je kan beter een switch nemen en die op de 510 en de andere PC's aansluiten, dan een router. De 510 is inderdaad zelf namelijk al een router.

Maar over het probleem: werkt ping 10.0.0.150 wel?

En het probleem hoef je niet in het modem te zoeken, deze filtert niet ofzo en moet gewoon door elke direct aangesloten PC te pingen zijn, als die PC een IP in dezelfde range heeft.
Dat klopt maar meerdere PC's mogen niet op dit modem en er is dan gewoon geen verbinding meer (er lag wel een switch dus die heb ik geprobeerd, alhoewel ik me nu realiseer dat de switch ook nog kapot zou kunnen zijn....) en raar maar waar werkt ping naar 10.0.0.150 wel gewoon....

[ Voor 59% gewijzigd door AKA_ACE op 10-01-2006 09:49 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 16:00
AKA_ACE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:09:
Ping naar 127.0.0.1 werkt maar ping naar 10.0.0.138 geeft time out (werkt wel op de laptop).
Ten einde raad op beide de config CD van wanadoo gedraaid en op de laptop alles in orde maar die PC wil gewoon niet voorbij de "modembereikbaarheidstest".
Volgens mij is dit echt een probleem met je NIC of de drivers.

Een firewall zal wel toestaan om naar een andere machine te pingen.

Kijk voor de gein eens in de eigenschappen van je verbinding. Zie je zowel verzonden als ontvangen pakketten ??

Ik heb ooit wel eens problemen gehad met een brak stekkertje aan de kabel, op de ene machine liep het als een speer, op de andere dus niet

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:08
wat ik ook wel eens hebt gezien, dat op het moment dat je een ander apparaat (ook al heeft deze hetzelfde IP adres) op je router aansluit, je de router moet resetten.

Net alsof deze een soort van "cache" met MAC adressen bij houdt ofzo :?

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 10-01-2006 09:59 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Bud_s schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:45:
[...]

Volgens mij is dit echt een probleem met je NIC of de drivers.

Een firewall zal wel toestaan om naar een andere machine te pingen.

Kijk voor de gein eens in de eigenschappen van je verbinding. Zie je zowel verzonden als ontvangen pakketten ??

Ik heb ooit wel eens problemen gehad met een brak stekkertje aan de kabel, op de ene machine liep het als een speer, op de andere dus niet
Heb ik ook al gedaan en er is wel verkeer naar buiten maar niets naar binnen....
(Daarom dacht ik ook aan een "stiekeme firewall"...)
Netwerkkaart in eigen PC getest (gisterenavond) en deze werkt gewoon....
Snoer werkt wel met laptop maar ik heb voor de vorm ook nog een ander kabeltje gebruikt en dat geeft dezelfde resultaat. Laptop wel maar PC niet...
Grolsch schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:58:
wat ik ook wel eens hebt gezien, dat op het moment dat je een ander apparaat (ook al heeft deze hetzelfde IP adres) op je router aansluit, je de router moet resetten.

Net alsof deze een soort van "cache" met MAC adressen bij houdt ofzo :?
Ook geprobeerd maar ook geen resultaat.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat het botweg toch in de PC zou moeten zitten.

Verwijderd

1) opstarten in veilige modus
2) alle protocollen bij alle netwerkkaarten verwijderen
3) alle netwerkkaarten verwijderen
4) regclean draaien
5) opnieuw opstarten en de handel laten autodetecten

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Di's maf, zit net te zoeken naar een oplossing voor vriendin van me: min of meer zelfde probleem sinds zaterdag, het is plotseling niet meer mogelijk om op een andere pc/router internet te krijgen via het het ST510 annex A modem (Planet ADSL).
Dit terwijl er dus al jaren een router tussen zit...

Er kan dus nu alleen met 1 bepaalde pc op internet (en verbinding met het modem verkregen worden om te configgen via cd, pingen etc.) als die rechtstreeks op het modem aangesloten wordt ("toevallig"? dezelfde pc waarmee 1,5 jaar terug na een storing het modem gereconfigged is m.b.v. de cd).
Het maakt niet uit of de NIC van die pc automatisch of handmatig ingesteld is, die werkt 'altijd'.

Wat ik heb geprobeerd (maar wat niet werkt):
-modem gereset & opnieuw ingesteld mbv. KPN-cd, en settings gechecked via web-config
-router gereset, div. settings geprobeerd (auto-ip/static-ip/mac-adres klonen/DHCP aan-uit etc.)
-div. andere kabels/poorten (straight/cross/wan/lan)
-2 andere computers zonder router ertussen (zowel met 'automatisch ip-adres verkrijgen' als handmatig ingeklopte settings, zeg maar identiek ingesteld als de pc die wel werkt)
-andere router (ook hier div. settings geprobeerd)

Helpdesk van Planet zegt dat bij hun alles goed werkt, en op zich werkt de internetverbinding ook wel, maar alleen op die ene pc (het lijkt wel soort van mac-filtering a la demon...maar ja, mac klonen hielp niet op die ene router, en de andere heeft die mogelijkheid niet).

Wat ik nog evt. wil/kan proberen is een ander modem, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat iets gaat uitmaken (echter sta je dan wel iets sterker t.o.v. de helpdesk, kun je zeggen dat je echt alles hebt geprobeerd).

@TS: blijft bij jou trouwens ook het lan-lampje op het modem knipperen als je die andere pc aansluit?

[ Voor 9% gewijzigd door 3dfx op 10-01-2006 11:11 . Reden: toevoeging ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
AKA_ACE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:03:
[...]

Ik ben er redelijk van overtuigd dat het botweg toch in de PC zou moeten zitten.
Mijns inziens zit je daarmee juist. Je hebt geen aanwijzing dat het aan de Speedtouch ligt. Daarbij heb je nog geen test gedaan of de netwerkkaart goed werkt. Probeer een netwerkje (cross kabel) tussen laptop en pc en kijk of dat werkt.

Gebruik je nu wel of geen switch?

Verder is het wel handig om te vermelden wat voor setup (mobo, nic) je gebruikt.

En ik snap niet waarom je Speedtouch geen DHCP doet (standaard doet ie dat namelijk).

• j-w
  • Niet online

j-w

Arnout schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:00:
[...]

En ik snap niet waarom je Speedtouch geen DHCP doet (standaard doet ie dat namelijk).
Idd. Als je Speedtouch geen DHCP doet, dan zit daar ook iets vreemd. Ik zou zeggen doe eens een volledige reset van je speedtouch (zie handleiding), en stel je provider gegevens opnieuw in. Je zou dan iig je DHCP functionaliteit van je Speedtouch terugkrijgen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

2. Ik zou ze toch niet alle 10.0.0.150 als ip geven. De speedtouch moet opeens uitvinden dat er een ander mac adres onder dat ip hangt en ik heb geen idee of dat meteen goed en volautmatich gaat. (Na een powerup/powerdown van de modem zou het uiteindelijk altijd wel moeten werken)
3. Antivirus spul bevat vaak ook firewalls. Dus daar de settings goed van nachecken.
4. Brand het lampje op de ethernet kaart goed?
5 draai winipsockfix (zie WOS faq) is soms wonderolie.

1. Check TOCH de kabel. dat hij het op 1 PC doet wil niet zeggen dat het op de andere pc ook goed is. (vaak genoeg gezien)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Iva_Bigone schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:48:

@TS: blijft bij jou trouwens ook het lan-lampje op het modem knipperen als je die andere pc aansluit?
Als de modem klaar is met opstarten branden alle lampjes.
Volkomen normaal dus.
Arnout schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:00:

Gebruik je nu wel of geen switch?

Verder is het wel handig om te vermelden wat voor setup (mobo, nic) je gebruikt.

Geen switch, router, hub of wat dan ook. Direct op het modem.

Geen idee wat voor mobo etc etc er in zit. Lijkt me eerlijk gezegd niet direct van belang omdat eigenlijk alles normaal werkt (behalve dan hetgeen wat het probleem veroorzaakt) en ook alles getest en in orde bevonden is.

Die DHCP van het modem snap ik ook niet helemaal....
j-w schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:34:
[...]

Idd. Als je Speedtouch geen DHCP doet, dan zit daar ook iets vreemd. Ik zou zeggen doe eens een volledige reset van je speedtouch (zie handleiding), en stel je provider gegevens opnieuw in. Je zou dan iig je DHCP functionaliteit van je Speedtouch terugkrijgen.
Heb ik ook gedaan maar na de reset naar fabrieksinstelling wordt er door de PC wordt gewoon geen modem gezien (en op de laptop weer wel dus).
leuk_he schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:37:

1. Check TOCH de kabel. dat hij het op 1 PC doet wil niet zeggen dat het op de andere pc ook goed is. (vaak genoeg gezien)
2. Ik zou ze toch niet alle 10.0.0.150 als ip geven. De speedtouch moet opeens uitvinden dat er een ander mac adres onder dat ip hangt en ik heb geen idee of dat meteen goed en volautmatich gaat. (Na een powerup/powerdown van de modem zou het uiteindelijk altijd wel moeten werken)
3. Antivirus spul bevat vaak ook firewalls. Dus daar de settings goed van nachecken.
4. Brand het lampje op de ethernet kaart goed?
5 draai winipsockfix (zie WOS faq) is soms wonderolie.
1) Sowieso een goed plan maar ik heb verschillende netwerkkabels geprobeerd.
2) Ook dit heb ik geprobeerd maar niets...
3) Al deze meuk verwijderd maar ook dit werkt niet.
4)Ja heel goed zelfs.... ;)
5) Deze ga ik proberen.

Maar om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen:
Is er een manier om te "bewijzen"dat er een firewall toch aktief is?
Dus echt een bewijs en niet via een redenering met als antwoord: Dus er moet wel een firewall aktief zijn ergens......

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
AKA_ACE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:53:
[...]
Die DHCP van het modem snap ik ook niet helemaal....
Dat is wel heel raar hoor. Dat wijst juist wel in de richting van de Speedtouch. Ik weet niet of je de meest recente firmware draait? Het kan geen kwaad je modem eens een fabrieks reset te geven en een nieuwe kpn-adsl config erin te laden.

Verder vind ik het wat prematuur om direct uit te gaan van een probleem rond een firewall. Tot nu toe heb je namelijk niet aangetoond dat de netwerkkaart uberhaupt werkt. Firewall ja/nee komt later wel, IMHO.

[ Voor 21% gewijzigd door Arnout op 10-01-2006 12:31 ]

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

AKA_ACE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:45:
Ik heb eerst automatisch het IP laten ophalen maar dat werkt niet (zowel de laptop als de PC niet). (Ik heb trouwens twee speedtouch modems gebruikt. Beide modems geven internet op de laptop.)

Daarna het IP vast ingesteld op de computers....

Blijft een raar probleempje.....

[...]

Dat klopt maar meerdere PC's mogen niet op dit modem en er is dan gewoon geen verbinding meer (er lag wel een switch dus die heb ik geprobeerd, alhoewel ik me nu realiseer dat de switch ook nog kapot zou kunnen zijn....) en raar maar waar werkt ping naar 10.0.0.150 wel gewoon....
Hoezo meerdere pc's mogen niet op dit modem? van wie niet? dit modem is gewoon hetzelfde als een ST510 MultiPC.

Als je meerdere pc's tegelijk aansluit moet je natuurlijk niet op beide pc's het adres 10.0.0.150 gebruiken, want iedere pc moet een uniek adres hebben.

mijn T.net systeemspecspagina

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Maar om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen:
Is er een manier om te "bewijzen"dat er een firewall toch aktief is?
Dus echt een bewijs en niet via een redenering met als antwoord: Dus er moet wel een firewall aktief zijn ergens......
Hmm, je zou moeten checken of er helemaal geen filter hooks aanwezig zijn. en dat degen die er zijn geen firewall zijn. Ik kan zo gauw geen software vinden die dat kan. hackthis kan wat detecteren, ([O18] geloof ik ). En dan nog zijn er meer maneiren om via de NDIS drivers te fitleren.

Het zou simpeler zijn een knoppix distro te downloaden en kijken of je daarmee WEL naar je modem kunt pingen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• j-w
  • Niet online

j-w

Heb ik ook gedaan maar na de reset naar fabrieksinstelling wordt er door de PC wordt gewoon geen modem gezien (en op de laptop weer wel dus).
hoe bedoel je "niet zien". Zelfs niet als je de installatie tool van de bij de speedtouch geleverde CD gebruikt?

BTW:
1) de nieuwste firmware kun je downloaden bij www.speedtouch.nl
2) even een knoppix-CD gebruiken is een erg goed idee.

[ Voor 17% gewijzigd door j-w op 10-01-2006 12:39 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
misschien dat je ook een of andere regcleaner kan draaien om te zorgen dat 'vergeten' firewall zaken niets blokkeren. Verder denk ik knoppix proberen en/of nieuwe install je een hoop zoeken scheelt.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
j-w schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:38:
[...]

hoe bedoel je "niet zien". Zelfs niet als je de installatie tool van de bij de speedtouch geleverde CD gebruikt?

BTW:
1) de nieuwste firmware kun je downloaden bij www.speedtouch.nl
2) even een knoppix-CD gebruiken is een erg goed idee.
"Niet zien" als in: de installatie CD "zegt" dat er geen modem aan het andere eind van UTP kabel zit.

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 18:26
Download eens een Knopix live cd of iets wat hier op lijkt, dan kan je hiermee kijken of het aan de hardware of aan de software van je pc ligt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:07:
1) opstarten in veilige modus
2) alle protocollen bij alle netwerkkaarten verwijderen
3) alle netwerkkaarten verwijderen
4) regclean draaien
5) opnieuw opstarten en de handel laten autodetecten
Nog niet geprobeerd?

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Nog niet omdat ik deze PC nog niet bij mij thuis heb staan, deze komt morgen....
Dan kan ik jouw tip proberen en zal zeker aangeven wat het resultaat was.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AKA_ACE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:18:
[...]
Ze vinden het daar helemaal niet erg om steeds de kabel te switchen zodat er maar een PC tegelijktijd het net op kan, ook raar maar ook waar....
Router gaat geadviseerd worden, no worries.... ;)
Laatst bij een klant heb ik ook een router aan een ST 510 gehangen, dat was niet echt een succes het was dan ook de goedkoopste router die te vinden was. De router geruild voor een switch en hup het werkt perfect. In de 510 zit gewoon een DHCP server die prima meerdere computers kan voorzien van een IP adres en dus ook van internet.

Verwijderd

Een router zou ook nonsense zijn, je hebt al een router, namelijk die Speedtouch. Een switchje is het enige wat je nodig hebt.

Een router er tussen zetten betekend alleen maar potentiele problemen toevoegen, aangezien je dan twee routers achter elkaar hebt staan. Daarnaast is een simpel switchje goedkoper.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Update....

Bij mij thuis de PC aan mijn netwerk gehangen (chello via DHCP router) en wel een IP adres uit de router maar geen internet of netwerk toegang....

Het helemaal zat geworden omdat geen enkele tip heeft mogen werken...
Ik geef het op.
Format C en een verse install en nu loopt het weer als een zonnetje met exact dezelfde componenten...., vreemd maar soit....

Hier zal ik het dan maar mee doen en voor wat de reden betreft denk ik nu: laat maar zitten, het werkt weer... ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat het ook nog geweest zou kunnen zijn imho:

Op de oorspronkelijke locatie lag een crosskabel, en de laptop heeft een Auto MDI-X kaart en de PC niet.

Dat het gewerkt heeft zeggen ze tegen mij ook wel eens. Niet altijd blind geloven wat men zegt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1