Toon posts:

Olympus µ-mini Digital (S)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al opzoek naar ene digitale camera die ik overal mee naar toe kan nemen en dus lekker klein moet zijn.

Vandaag even in de winkel gekeken naar de Olympus µ-mini Digital (S). Hij is klein en eigenlijk precies wat ik zoek. Maar nu zit ik met de volgende 2 dingen:

- Hoe lang gaat de batterij mee?
- Wat verschilt er nog meer aan de 2 versies behalve de 4 en 5 mp camera?

Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee en zou mij kunnen helpen? Bedankt alvast!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, ik heb ook de search gebruikt. Maar ik kan nergens vinden ook niet op google hoe goed de batterijen zijn van de camera. En daarom vraag ik hier of iemand ervaring heeft met deze camera?

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 17:09
http://www.dpreview.com/reviews/olympusstylusv/

staat ook een opmerking in of battery life

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de review gelezen en het klinkt allemaal perfect voor mij behalve de batterij duur. Want in de review word gesproken over een korte batterij duur. Maar hoe moet ik dat zien? Kan ik dan bijvoorbeeld 30 foto's met flits maken? Want ik kom er zelf echt niet uit hoelang de baterij ongeveer mee gaat. Want als ik naar een feestje ga en ik 30 foto's met flits kan maken bijvoorbeeld zou het perfect zijn voor mij.

Verwijderd

The Verve uses an all-new lithium ion battery known as the LI-30B. Like the camera itself, the 30B is quite small -- in terms of both physical size and power (2.3 Wh of energy). Olympus says that you can take just 100 photos per charge using the CIPA battery life standard, which is well below average. Compare that with 140 photos on the Canon PowerShot SD300, 120 photos on the Panasonic Lumix DMC-FX7, 160 photos on the Pentax Optio S5i, and a shopping 390 photos on the Casio Exilim EX-Z50 (how do they do it?).
bron

En trek er nog maar een paar van dat aantal af. Mijn tip: bij iedere digicam een reserveaccu kopen. Ze zijn altijd op het verkeerde moment leeg. Hahnel (merk) verkoopt goede alternatieven (HL-30B) die leuk geprijsd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ah okee dankje wel! Maar stel je voor je kan er 60 mee maken dan is het voor mij wel okee!

Dankje iig voor de site!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 22:01

LieveNiels

On Fire

Mijn digital ixus 40 past in m'n broekzak, vast ook in die van jou ;) , en die maakt er 200 mét flits op 1 acculading en constant beeldscherm aan... kan em zéker aanraden om te overwegen als alternatief voor die olympus.

Verwijderd

LieveNiels schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 05:42:
Mijn digital ixus 40 past in m'n broekzak, vast ook in die van jou ;) , en die maakt er 200 mét flits op 1 acculading en constant beeldscherm aan... kan em zéker aanraden om te overwegen als alternatief voor die olympus.
Altijd leuk om te zien dat mensen met een goed bedoelde tip de TS helemaal van de kaart zouden kunnen brengen. Als iedere gebruiker die tevreden is over zijn camera hier de suggestie zou doen om dat model te kopen dan zijn we nog wel even bezig. Bovendien is de Canon 50 euro duurder en kun je voor dat bedrag veel leukere 5 mp camera's kopen met een 2.5" schermpje (die ook nog eens lichter zijn). Een enkeling heeft zelfs een beeldstabilisatie voor dat geld.

Kortom ik hoop niet dat dit topic afwijkt van de vraag van de TS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd het denk ik ook bij mijn Olympus Styles Verve S, deze schijnt betere met de batterij om te gaan en heeft een 5mp camera.

En op marktplaats kan ik een betere accu kopen voor 15 euro, heeft iemand hier ervaring mee?
Hier is de website van de verkoper:
http://www.vimacdirect.nl...d502e8e658e0127cb6bb32a21

Verwijderd

Wat een antwoorden hier, ik heb ook een Mini S 5 MP.
Maak ongeveer 100 foto's met flits als ik tussendoor ook beetje terugkijk.
Heb een schijfje 1 gb, kunnen er op de 1 na hoogste stand, stuk of 900 foto's op.

1,5 uur in de lader, en je maakt +/- 100-125 flits-foto's.
1,5 uur in de lader, en je maakt =/- 150-175 foto's zonder flits.
*** Tussendoor word er beetje scherp gesteld & foto's bekeken, ''random use'' ***

Wat me wel opvalt, is dat de camera bij mij super snel aangeeft dat de batterij leeg is, en dat ik dan nog gewoon 40 foto's kan maken. Dan valt ie halverwege een keer weg, en zet je hem opnieuw aan en flitst ie nog gewoon 10 keer ??

Heb hem trouwens voor 178 via kieskeurig.nl, tasje 9 euro bij mediamarkt, en geheugenkaartje 1 gb voor 58 euro bij kieskeurig.nl

Had totaal budget van 250 euro, wou tasje+kaartje.
Tip: www.pixmania.nl is ook goedkoper, en heeft voordeelpakketen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 09:28 ]

Pagina: 1