Toon posts:

[MSN] compatibele alternatieven, los van het msn netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds problemen met MSN aan het werk te krijgen, ik zit achter een proxy en ik kan geen msn berichten versturen, maar alleen ontvangen... ik ben dus gebonden aan webmessenger.
Ik heb dit geprobeerd op te lossen, maar dat werkt niet. Miranda, Trillian, Mercury, GAIM, etc. Heb ik geprobeerd, maar die werken ook niet, ze kunnen allemaal geen verbinding maken.

Nou zoek ik eigenlijk een IM service waarmee ik mensen die ik nu in m'n messenger lijst heb staan wel kan toevoegen, maar die via een ander netwerk werkt. Zoiets als google talk of yahoo messenger, welke volgens andere 'protocollen/servers etc etc werken.
Met de huidige problemen met het MSN netwerk lijkt me zo'n programma ook van algemeen nut hier, er zijn op dit moment al 2 actieve topic over problemen met het MSN netwerk.

Dus zijn er al IM programmas waar je MSN adresses aan kan toevoegen, (dit is dan 1x veel werk, maargoed, voor een druilerige zondagmiddag is dit wel een aardig werkje) maar die dus verder weinig/minder met MSN van doen hebben, en waardoor mijn contactpersonen zelf ook niets hoeven doen? (iedereen over laten stappen naar yahoo messenger gaat nl. echt niet gebeuren...)

Yahoo zou dit 'dit jaar' misschien MSN gaan implementeren in yahoo messenger, en kennelijk is google er ook mee bezig... maar wachten duurt lang en TN is de webmessenger met z'n irritante vertragingen nu al meer dan zat.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Misschien is het handig om eerst eens te proberen om MSN zelf aan de praat te krijgen ?
Ik kan me haast niet voorstellen dat verzenden NIET werkt maar ontvangen wel, immers krijg je in beide gevallen een berichtje via de hoofd-server, en in beide gevallen moet je verbinden naar een zogenaamde "switchboard" server. alleen bij ontvangen is er dan al iemand, en bij verzenden moet je nog een extra commandotje sturen.
Wat je eens kan proberen is de connection troubleshooter in Messenger 7. Die staat ergens bij options. zou ik ook meteen Direct Connections uitzetten aangezien je achter een proxy zit.

Als dit allemaal niet lukt, waarom kan Trillian niet ? Hiermee kun je op MSN en zat andere netwerken met andere protocollen inloggen.
Dus je kan gewoon MSN inloggen voor je normale MSN contacts, en daarnaast ook ingelogd zijn bij, bijvoorbeeld, ICQ.

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar alle andere programma's dan ALLEEN MSN 7.0 werken NIET, windoos messenger included. Miranda kon geen verbinding maken met de msn server, dus die kreeg ik nieteens geinstalleerd, GIAM gaf een fout over poort 1863 die het niet deed (ofzo), trillian kon ook geen verbinding maken, mercury deed moeilijk in het uberhaubt opstarten, etc etc...

Ik wil niets liever dan met trillian IM-en, maar dat gaat nu eenmaal niet. En ik kan ECHT niet iets naar andere mensen versturen, ik kan hoog en laag springen, iedereen aanspreken, maar 0 respons, terwijl dezelfde mensen op webmessenger wel reageren, en zeggen dat ze mijn berichten gewoon niet hebben gekregen...
Ook als ze mij wel kennelijk online kunnen zien, en ze mij aanspreken, dan werkt het ook niet... gisteren sprak een studiegenoot mij aan, ik aantwoorden, en niets meer terug...
Wel krijg ik alle dingen binnen, ik heb gisteren nog iemand aan mijn lijst toegevoegd.
Ook gaat ie zichzelf af en toe weer aanmelden, ik weet niet waarom. Er staat nu btw ook iemand online die op webmessenger er niet meer staat, dus de communicatie is in ieder geval verre van optimaal... (understatement). Ik gebruik btw versie 7.0777, bij 7.5 kan ik de proxy wel instellen maar kan die geen verbinding maken. Windows messenger hetzelfde geval.

Een uitgebreidere test doe ik wel als mijn huisgenoot weer terug is, dan kunnen we het hier in huis eens testen...

Verder zou ik het wel handig vinden om wat minder van het msn netwerk afhankelijk te zijn - en alternatieven zijn nooit weg...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 00:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die alternatieven weet? (Subtiel schopje..)

Ik heb nu ook MSN 6.2 geprobeerd te downloaden maar dan eist ie na de installatie dat ik hem update, anders doet ie het niet (!!!!) Nee nou wordt ie fraai, dit is ECHT te belachelijk voor woorden :( , zuigerts... temeer een reden om van MSN af te willen :X...