usb detectie duurt +- 2 uur / virus??

Pagina: 1
Acties:

• somnus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
zojuist bij iemand geweest waarbij het tussen 1.5 - 2 uur duurt eer zijn ADSL modem wilt inloggen. Printer is elke keer nieuw en camera is niet te detecteren...???
Ik denk dat er een virus op zijn computer is maar misschien heeft iemand die ervaring al eens gehad?
Ik dacht dus laten we die norton antivirus eens updaten en na reboot een '2041 update' erop zetten om te zien of er iets opzit maar natuurlijk moest die computer rebooten en werkte internet niet meer voor een database update... 8)7
.
Ik heb een beetje zitten zoeken in het register bij 'run' en niets gevonden maar ik vond wel een verdachte process en die heb ik dan ook teruggevonden welke opstart bij de services. Ik weet de naam niet meer maar het begon met een B... idioot van uitleg maar soit... de uitleg dat erbij stond was de enige in het nederlands en het zou de detectie van USB dingen vergemakkelijken, maw iets verdachts in die situatie. heb die service gedisabled maar hielp niets. het programmatje was terug te vinden onder program files in een dir waar twee executables en twee dll's stonden, ook verdacht...

toen dacht ik laten we toch eens alle dingen deleten die in de device manager onder usb controllers staan. Dat was zeer grappig, na de bovenste lijn gedeleted te hebben werkten muis en keyboard niet meer (muis is aan PS2 poort aangesloten) 8)

Heeft hier iemand ervaring mee gehad??

[ Voor 6% gewijzigd door somnus op 09-01-2006 23:39 ]

Verwijderd

Jah.. helaas wel. pc van mijn vader had zelfde probleem. kon de oorzaak niet vinden. Helaas..
Heb het nogal grof aangepakt, aangezien er geen andere oplossing leek te bestaan.. : Format en met een nieuwe installatie weer begonnen.
Nu ook een ghost gemaakt om weer snel en makkelijk terug te kunnen, (is iedereen eigenlijk aan te raden voor zover je dat nog niet hebt!)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 02:29 ]

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:45

Majapro

Deventer

is het niet te weinig voeding? als ik zo dat USB en PS2 verhaal lees van je, hoe oud is die voeding en is het USB1.1 :?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Welk OS?