Ik heb sinds kort een HP Pavilion zv6000 laptop waarop windows en verschillende software al was geïnstalleerd. Zo ook de broadcom wireless utility (ook wel lan-adapter genoemd). Toen ik die laptop binnen had ook snel thuis een wireless netwerk aangelegd en die beveiligd met een WPA-PSK encryptie. Netwerksleutel weet ik 100% zeker juist en met de broadcom utility had ik ook prima verbinding. Echter vandaag begon m'n studie weer en nam ik de laptop mee naar school. Om op het netwerk van de VU te komen moest ik het programma SecureW2 downloaden en gebruiken voor de beveiliging. Dit ging echter niet met die broadcom utility (althans het lukte mij en mijn mede-studenten niet), want hij kon die SecureW2 certificaat niet herkennen en dus niet gebruiken. Dit lukte alleen als ik de windows client zou gebruiken. Maar omdat ik de broadcom utility niet kon uitschakelen ofzo heb ik hem dus verwijderd om de windows cliënt te activeren. Prima, gevolg was dat ik wel verbinding kon maken met het VU netwerk. Eenmaal thuis wilde ik op de bank weer even het internet op en moest ik dus met de windows cliënt mijn wireless netwerk thuis configureren en de sleutel invoeren enzo. Ik heb dus bij netwerkverificatie WPA-PSK gekozen en bij gegevenscodering zowel TKIP en AES geprobeerd in combinatie met de juiste netwerksleutel maar op de een of andere manier kan ik geen verbinding maken. Ikzelf snap niet waarom. Hopelijk een van jullie wel en weet die ook een goede oplossing voor dit probleem. En ohja het lukt me ook niet om die broadcom utility opnieuw te installeren want als ik de setup run en die na een paar minuten meldt dat het succesvol verlopen is en vraagt om een reboot en ik dat advies netjes opvolg, kan ik het programma nergens vinden. Wel bij Configuratiescherm > Setup (het is dus wel netjes geïnstalleerd) maar ik kan nergens een toepassing vinden om het daadwerkelijk te starten. Dus het gaat ook niet werken om thuis die ene te gebruike en op de VU hem dan te verwijderen en de windows cliënt te gebruiken, tenzij jullie weten waar ik die broadcom utility kan vinden. De windows functie zoeken heb ik overigens al gebruikt, zonder resultaat helaas. Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen, alvast bedankt.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:08 ]