Toon posts:

Access database als .exe draaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft gevraagd of ik een database voor hem kan ontwerpen. Nu is het een offline database voor binnen een bedrijf en hij heeft me ook gevraagd of ik deze database vanuit een .exe bestand zou kunnen laten draaien zodat de applicatie zelf er niet voor nodig is (op een pc al dan niet met access geinstalleerd) of in ieder geval zodat je de database 'fullscreen' kunt laten draaien zonder dat de werkbalken etc. van access zichtbaar zijn.

Is hier een simpele oplossing voor? Ik heb de seach gebruikt maar werdt hier niet veel wijzer van.

Alvast bedankt.

PS: Programmeren is niet mijn ding..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 22:46 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 18:24

Swaptor

Java Apprentice

Je zou de acces-db via windows als lokaal gegevensbestand (engelse term ben ik helaas kwijt) kunnen draaien.
Exacte methodiek (klik hier, daarna daar etc) kan ik je momenteel niet geven maar het is ff om je een idee en wat zoektermen te geven.

Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Gegevensbronnen > (tabje) Systeem-DSN

Toevoegen, MS Acces kiezen en daar verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Swaptor op 09-01-2006 22:49 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Wat bedoel je met draaien? Een database is een geordende verzameling van gegevens... Daar valt toch niets aan uit te voeren? Als je gegevens wilt kunnen opvragen en wijzigen zul je volgens mij toch echt een applicatie daarvoor moeten draaien, zoals Access..

Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je heel iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:50:
Wat bedoel je met draaien? Een database is een geordende verzameling van gegevens... Daar valt toch niets aan uit te voeren? Als je gegevens wilt kunnen opvragen en wijzigen zul je volgens mij toch echt een applicatie daarvoor moeten draaien, zoals Access..

Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je heel iets anders?
Het is de bedoeling dat ik de database toegankelijk ga maken via een soort schakelbordje zodat de werknemers kunnen zoeken in de database m.b.v een formuliertje en per onderdeel aangeven waar een reparatie aan verricht wordt en door wie.

Is er bijvoorbeeld geen fullscreen mode voor beschikbaar?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De gegevens in een access database kun je benaderen met elk zelfgemaakt progje wat in staat is een verbinding te maken met een mdb bestand. Maar aangezien zelf programmeren niet je ding is zal dat wel niet de bedoeling zijn. Om de formulieren etc te kunnen gebruiken moet access of de access runtime geinstalleerd zijn.

Werkbalken verbergen, vensters maximaliseren, het is allemaal mogelijk binnen access. Ik zou zeggen, probeer eens wat, druk een keer op F1, bekijk de noordenwind voorbeelddatabase en als je er daarna op een gegeven moment vragen bij hebt, open dan gerust een nieuw topic met een wat concretere vraag. Het is namelijk wel de bedoeling dat je eerst zelf wat uitprobeert. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Lustucru op 10-01-2006 08:45 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.