"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Alleen jammer dat soms (met name dan even D2ol) de stats gewoon helemaal niet gepost worden, of pas heel laat. Ik weet niet als de oude 'statsposters' nog steeds in functie zijn maar die zouden misschien de weektopics 'ns wat vaker moeten controleren.
Het niveau van de statspost vind ik wel meevallen, de meeste proberen er toch een leuk verhaaltje van te maken. Nu alleen nog hopen dat de echte orginele statsposts niet verloren gaan mensen zich soms toch nog de moeite gaan doen iets leuks te verzinnen.
Zo even mijn mening over de veranderingen die me nu zo invallen.
Aan de andere kant lijkt het wel iets overzichtelijker te zijn als ik /5 bekijk. Ik kijk ook af en toe wel eens bij de andere projecten, en wat mij daarvan bij is gebleven was dat de openingsposts best behoorlijk waren gemaakt waar RML stats beschikbaar waren (en dus ook gebruik van werd gebruikt door de 'gewone gebruikers'). Over de meeste vooraf aangekondigde veranderingen had ik ook geen grote bezwaren tegen en/of was ik zelfs zeer over te spreken.
Wat mij betreft lijken de veranderingen dan ook wel geslaagd. Maarja, wie ben ik?
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Verwijderd
Groot voordeel t.o.v. 'de statsposter' is dat je vrij bent van het regelmatig posten en tevens niet gebonden bent aan 't vroege opstaan. Verrassend is het om te zien (in positieve zin), welke verhaaltjes door de mede-flusher worden gepresenteerd. Behoudt van enkele vaste statsposters is wel van belang om hiaten te kunnen opvangen en bovenal om die verhaaltjes (en natuurlijk de personen) niet te hoeven missen
Verwijderd
Verder vind ik de veranderingen op dit ogenblik zeer positief.
Dit is ook een redelijk druk project, vaak zo een 30 berichten per dag.
Feitelijk zou het dus ook in 1 topic kunnen, maar toch zou ik dat minder vinden. Voor de kleine projecten met 5 reacties hooguit, daar zie ik het nut goed van in.
Maar als je met R@h 35 berichten op dag1 hebt, dan de stats van dag2, weer zo een 30 berichten. Het kan wel, maar mijn voorkeur zou het niet zijn.
En het zelf stats posten, ik vind het ideaal
Waar het voorheen, op uitzonderingen van enkele statsposters in het buitenland na, vrij normaal was dat de stats tegen een uur of 7/8 gepost werden, worden ze nu veelal een uurtje of 7 eerder gepost.
Ik heb het voor R@h een paar keer gedaan, vandaag ook, en toen FaD nog draaide heb ik ook daar eens wat stats gepost.
Zelf ben ik niet zo heel creatief met het bedenken van leuke verhaaltjes, maar ik neem er lekker de tijd voor. Meestal als ik het plan heb om te posten, begin ik tegen een uur of 0.00/0.15 een beetje met een verhaaltje, tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben, is het snel 15 minuten later.
Heb tot nu toe nog niet gehad dat ze net voor mij gepost werden (Wel een keer andersom...) Maar dat is het risico nu eenmaal.
Het enige waar ik dus nog een beetje mee zit, zijn de weektopics.
Tenzei GoT een functie gaat kennen waar je een soort van harde pagebreak* in kan voeren (En ga er maar vanuit dat dat nooit gaat komen) ben ik geen voorstander voor de grotere projecten een weektopic te geven.
*Voor de niet kenners: 1 pagina die toch uit meerdere pagina's bestaat, alleen dan niet na x aantal berichten zoals het standaard is, maar na een willekeurig punt waarop de pagina "gebroken" wordt. Dan zou je in 1 topic 6 pagebreaks kunnen hebben, en daardoor 7 dagen in 1 topic.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
De weektopics heb ik over het algemeen wel als positief ervaren. Het nadeel is alleen dat niet direct zichtbaar is of de stats al gepost zijn. Het aantal reacties op de DPCH's bij D2OL en DPAD is voor zover ik kon zien onveranderd. Het laatste punt van nakebod zou erg mooi zijn, maar volgens mij ondersteunt react dat niet.
Wat me nog wel opviel was dat de rml stats een groter lettertype gebruiken dan de html stats. Ik weet niet of dat een feature/bug in rml is of dat dat gewoon niet goed opgegeven is in de stats.
* mcB is wel benieuwd wat de statsposters er van vinden.
Strix (Skullflame)
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Vooral het zelf kunnen posten van stats is, mijns inziens, een grote verbetering.
Ook draagt het zelf kunnen posten van stats bij tot een groter saamhorigheidsgevoel.
Al met al: toppie !
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Ik zie net dat de fontgrootte in de stats van whatpulse wel klein is. Daar gebruiken ze de rml tag [small]Pim. schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 06:16:
De tekengrote is inderdaad een vast gegevens in react, anders waren ze kleiner geweest
Strix (Skullflame)
Verwijderd
Een paar week geleden beloofde Crisp (hier ergens in een /5 topic) dat er waarschijnlijk een feature in de [table] tag komt om de font te verkleinen (volgende react upgrade meende ik). Want zoals whatpulse het nu doet is in ELKE td een small tag zetten wat eigenlijk onnodig veel dataverkeer kost (bovendien kun je minder in 1 post kwijt (je hebt max. 64kB)).mcB schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:06:
[...]
Ik zie net dat de fontgrootte in de stats van whatpulse wel klein is. Daar gebruiken ze de rml tag [small]
//edit: ff opgezocht: crisp in "Zelf statsposten !"
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 11:16 ]
- ik denk dat de meeste statsposters een beetje met mixed feelings zitten. Enerzijds is het goed om te zien dat de community dit goed heeft opgepikt en er op een verstandige manier mee omgaat. Het aantal dubbele topics valt reuze mee en links en rechts verschijnen er zefs verrasend leuke verhaaltjes boven de stats. Maar van de andere kant zullen de meeste statsposters het ook wel jammer vinden dat ze "overbodig" gaan worden. De "druk" om er dagelijks voor te zorgen dat de stats er tijdig allemaal staan is voor het team statsposters weg. En inderdaad is het prettig om dan 's ochtends een uurtje langer te blijven liggen of je croissantje ook eens niet helemaal verkoold op te kunnen peuzelen (ik weet het is een kwestie van prioriteiten stellen.....). Maar als je een hele tijd intensief stats hebt gepost en dat nu niet meer hoeft te doen dan voel je wel (tijdelijk) dat de afstand tot DPC groter wordt. Je wordt niet meer "gedwongen" om alle projecten te volgen, je "mist" belangrijke mijlpalen en je gaat weer wat meer letten op de projecten waar jezelf actief bent. Behalve het uur dat ik 's ochtends eerder opstond om stats te posten zit ik 's avonds ook minder DPCH's door te lezen. Ik laat wat vaker eens een drukke draad schieten.
- statsposter zijn is geen status, dat doe je voor de lol. Het is een deel van de hobby die Distributed Computing heet. De meeste statsposters zijn gaan posten omdat het hun wel leuk leek dit te doen en ze op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan het functioneren van de Dutch Power Cows als team. Ik denk dat de huidige statsposters daarom ook in de toekomst ook gewoon RML-stats blijven posten op het moment dat ze daar zin in hebben en ze stats hebben waar ze iets "mee kunnen".
- Moeten de huidige statsposters alle topics blijven volgen en er voor zorgen dat de stats compleet blijven? Dat weet ik nog niet zo direct. Als er vanuit de community geen interesse is om stats te posten dan is er blijkbaar minder belangstelling voor dat project (ff kort door de bocht geredeneerd).
Het enige wat de huidige groep statsposters onderscheidt van de statsposters nieuwe stijl is het hebben van html-rechten. Op het moment dat alle stats in RML staan zullen die rechten door de GoT-mods ingetrokken worden en dan is er eigenlijk helemaal geen onderscheid meer behalve misschien een brokje ervaring die ze hebben uit het verleden.
Met het verdwijnen van de statsposters zullen er ook wijzigingen in de crew plaatsvinden. Een hoofd-statsposters zonder een vaste groep statsposters is in mijn ogen een wasse neus die door de huidige functie-omschrijving totaal niet meer wordt gedekt. Ook daar zal binnen de crew nog een uitspraak over gedaan moeten worden (alhoewel dat voor mij eigenlijk wel helder is).
Maar back to the point: deze statsposter vindt dat de veranderingen onverwacht positief hebben uitgepakt. Ik was er bang voor dat het een redelijke chaos zou worden qua stats. Benedenmaatse verhaaltjes die bovendien door teams ingekleurd zouden worden.
Da's allemaal niet gebeurd. /5 is er zelfs door verlevendigd.
Chapeau voor jullie!
(Kuuke leest terug en denkt: goh, gelukkig is het bij een korte reactie gebleven.....)
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ben maar een klein teampje dat al meedoet sinds SETI en via RC5 bij UD ben terecht gekomen.
Jullie hebben het goed en vooral netjes geregeld, geen achterbakse dingen.
Precies zoals het hoort.
Ik blijf nu weer met plezier /5 bezoeken en moge er vele stats gepost worden
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
En over de vaste statsposters, zeker Kuuke. Het was over het algemeen een genoegen om de geposte DPCH's te lezen. Deze manier van statsposten betekend niet dat de "officiele groep" nu niks hoeft te doen. Je kan natuurlijk elke dag er ééntje uitpakken die je graag wilt doen. Tenminste, als jullie die hoogstaande manier van startposten vol blijven houden
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Verwijderd
Strix (Skullflame)
Dat neemt niet weg dat ik nog steeds de statsposter mis, kijk maar eens in de topiclist, bijna allemaal non-statsposters.mcB schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:18:
Het hoeft in dat geval dan toch ook geen literair meesterwerk te worden? Als de stats al heel laat zijn kun je met een kort verhaaltje zelf de stats ook wel gaan posten.
Het verdwijnen van Seti Classic kwam mij als "statsbouwer" net zo over. Niet meer (moreel) verplicht om elke nacht rond 0u30 de stats na te kijken en in te grijpen indien nodig. Die druk viel weg, er kwam een leegte in de plaats, maar die was snel opgevuldKuuke schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:18:
... zullen de meeste statsposters het ook wel jammer vinden dat ze "overbodig" gaan worden. De "druk" om er dagelijks voor te zorgen dat de stats er tijdig allemaal staan is voor het team statsposters weg. [...] Je wordt niet meer "gedwongen" om alle projecten te volgen [...] De meeste statsposters zijn gaan posten omdat het hun wel leuk leek dit te doen en ze op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan het functioneren van de Dutch Power Cows als team. [...]
Nee, waarom?Moeten de huidige statsposters alle topics blijven volgen en er voor zorgen dat de stats compleet blijven?
Ervaring wordt op /5 gekoesterd en hoog gewaardeerd vind ik.... en dan is er eigenlijk helemaal geen onderscheid meer behalve misschien een brokje ervaring die ze hebben uit het verleden.
Semantiek!Een hoofd-statsposters zonder een vaste groep statsposters is in mijn ogen een wasse neus die door de huidige functie-omschrijving totaal niet meer wordt gedekt.
Toch moet iemand (of een groepje) zo'n beetje waken over de stats. In zoverre dat /5 al niet zelf doet. "Hoofd stats" dan maar ? Geen idee.
Ben ik het 100% mee eens/5 is er zelfs door verlevendigd.
Verwijderd
Slaan we wanneer we helemaal zonder huidige statsposters te werk gaan niet een beetje door? Idd heel kort door de bocht dat er geen belangstelling voor stats zouden zijn, wanneer niemand die post. Punten en stats heeft zo zijn functie dit moet niet worden onderschat. Krijg soms het gevoel dat er door enkele 'officiële' mensen minder aandacht aan een project wordt besteed. Zo van dat project mag eigenlijk wel van het DPC-toneel verdwijnen. Sorry wanneer dat niet het geval is, maar het voelt af entoe zo.Kuuke schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:18:
<knip>
- Moeten de huidige statsposters alle topics blijven volgen en er voor zorgen dat de stats compleet blijven? Dat weet ik nog niet zo direct. Als er vanuit de community geen interesse is om stats te posten dan is er blijkbaar minder belangstelling voor dat project (ff kort door de bocht geredeneerd).
Het enige wat de huidige groep statsposters onderscheidt van de statsposters nieuwe stijl is het hebben van html-rechten. Op het moment dat alle stats in RML staan zullen die rechten door de GoT-mods ingetrokken worden en dan is er eigenlijk helemaal geen onderscheid meer behalve misschien een brokje ervaring die ze hebben uit het verleden.
Verwijderd
Wie weet is dat zo, maar goed ..... dat was niet de strekking van m'n eerdere schrijven.Pim. schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:51:
Als je dat zo voelt moet je dat aandragen bij díe mensen. grote kans dat ze het niet bij zichzelf zien zoals jij dat ziet bij hun.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 23:15 ]
Voor de rest vind ik de veranderingen erg geslaagd, /5 is veel levendiger geworden, er worden allerlei nieuwe dingen bedacht. Ook is er een project bijgekomen en er zullen waarschijnlijk nog vele volgen.
Laten we vooral op deze manier doorgaan en veel plezier beleven met onze hobby DPC.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Verwijderd
Kuuke schreef er tenminste nog bij: "ff kort door de bocht geredeneerd".iisschots schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:16:
Ik kan mij vinden in de lezing van Kuuke. Wanneer een project niet meer gepost wordt, heeft het geen draagvlak meer binnen DPC. Het lijkt dan ook niet dat er een groep moet blijven die alle stats gaat posten die blijven liggen.
Het is toch niet zo dat je alleen maar bij een project betrokken bent als je ook bereid (of in staat) bent stats te posten? Ieder zijn rol. Bovendien... een krant wordt er ook niet aantrekkelijker op als de lezers elke dag zelf de artikelen moeten schrijven.
La Muis mist de oude statsposters
Volgens mij is een betere: als er nog maar weinig DPCers resultaten inleveren, heeft het project geen draagvlak meer binnen DPC...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 08:31 ]
* Ik vind de RML stats helemaal niet prettig lezen en rommelig overkomen
* Ik heb het idee dat het tijdstip waarop ALLE stats gepost zijn, later ligt dan voorheen
* Gemiddeld gezien vind ik de intro's van een minder 'niveau' als toen de vaste statsposters het deden
* Volgens mij is de levendigheid met betrekking op de weektopics ook niet toegenomen
Ik weet dat deze veranderingen noodzakelijk waren (te weinig statsposters), maar wat mij betreft is er niet veel goeds uitgekomen. Ik heb wel het idee dat andere DPC-ers zich meer betrokken voelen. Iets wat wel goed is natuurlijk, maar ik heb zelf heb dat gevoel niet.
Vanavond lees ik even de hele draad en zal ik mijn gevoelens proberen te staven met getallen en cijfers...
[ Voor 3% gewijzigd door Mobster op 12-01-2006 10:37 ]
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Het feit dat er nu meerdere DPCH's gepost worden ook van andere projecten is wel fijn, maar er moet dan wel iets meer bekendheid aan gegeven worden.
Heeft niks met RML stats te maken en er kan niets aan gedaan worden. Heeft een vrij lage prioriteit bij Tweakers.net. Is al een paar keer aangekaart.sweetdude schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:36:
Het viel mij toevallig op dat op de frontpage het aantal DPCH's zijn afgenomen tot 5 te weten:RC5, OGR25, THINK, Folding@Home. Heeft dit met het posten van RML stats te maken? En zo ja kan er een oplossing voor gevonden worden.
Het feit dat er nu meerdere DPCH's gepost worden ook van andere projecten is wel fijn, maar er moet dan wel iets meer bekendheid aan gegeven worden.