Hyperlinks werken niet behalve vanuit IE

Pagina: 1
Acties:

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Na wat tips over de redactie van mijn vraag in WinXPHome SP1 hier een aangepaste repost. Ik hoop dat ik het probleem nu wel duidelijk kan maken.

INLEIDING:
Kheb hier het volgende prob: Het aanklikken van hyperlinks werkt alleen vanuit IE. Voor de grappenmakers onder ons: het gaat dus niet om doodlopende links.

KERN:
hyperlinks worden niet 'herkend' vanuit de progjes:
eprompter: geen melding, gebeurt gewoon niets
OE6.0: reageert ook 'gewoon' niet op hyperlinks
RSSreader: "can't open browser with url, er is geen toepassing gekoppeld aan het opgegeven bestand voor deze bewerking"
Trillian: opent verkennermapje in installatiemap Trillian, ook direct doorklikken naar hotmail (vanuit 'my mail accounts' in de contactlist) levert verkennermapje in installatiemap Trillian

EXTRA INFO INDIEN NODIG (alleen voor mensen die overwegen te reageren):
Knippen en plakken van de url is dus de tijdelijke oplossing, maar echt handig is het zeker niet, omdat je die url vaak ook pas vindt door rechtsklik-->eigenschappen (van de pagina).
IE6.0 al geherinstalleerd (via rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf) en ook de DLLRegisterServer van urlmon.dll (regsvr32 urlmon.dll) is in orde. Draai WinXPHome SP1. Heb heel wat topics doorzocht, maar die lopen steeds dood of de antwoorden worden niet gevonden. Bovendien heb ik sterk het idee dat er bij mij weer net iets anders aan de hand is. Iemand? Verder draai ik ZAP (tevens antivirus), KAV, AdAware, MAS (als dat een afko is: Microsoft Antispyware) en XPTools. Alle die hulpproggies uit levert ook geen verbetering op...
Als ik trouwens in Trillian op urls klik opent WinXP netjes een verkennerschermpje naar de trillian installmap. Ook al geprobeerd Trillian opnieuw te installeren overigens en aansluitend IE6.0 maar helaas...

SLOT:
Wie weet een oorzaak van dit probleem/ oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door steef321 op 09-01-2006 22:12 ]

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51

gatlarf

So say we all...

Je kan misschien is effe firefox installeren, die als default instellen en dan terug je IE als default zetten, misschien dat het zo wel terug goed komt. dunno, 'tis maar een gedacht, maar misschien wel het proberen waard.

[ Voor 3% gewijzigd door gatlarf op 09-01-2006 22:16 ]

May the lords of Kobol guide you...

• steef321
En als ik dan (bijvoorbeeld!) deze link op het bureaublad zet:
http://gathering.tweakers...insert_message/1102090//0
en die vervolgens dubbelklik krijg ik deze melding:
Er i voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het configuratiescherm
whahahaha

Ik kan er nog om lachen gelukkig... :(

Gatlarf, ws probeer ik jouw idee, hoewel ik daar in principe helemaal niet gecharmeerd van ben, toch maar eens....
Overigens heb ik dat wel een tijdje uitgevinkt gehad en vervolgens weer aan toen IE daar zelf mee kwam met die check, dat is kennelijk nooit meer echt goed teruggezet door windows denk ik
Goh dat heb ik weer, enige op de wereld met DIT probleem, whahahaha

[ Voor 35% gewijzigd door steef321 op 10-01-2006 23:56 ]

• steef321
gatlarf schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:16:
Je kan misschien is effe firefox installeren, die als default instellen en dan terug je IE als default zetten, misschien dat het zo wel terug goed komt. dunno, 'tis maar een gedacht, maar misschien wel het proberen waard.
Toptip Gatlarf!
Firefox werkt iig prima op dit punt. Ik overweeg om om die reden bij Mozilla te blijven.

Groet,

Steef

• steef321
gatlarf schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:16:
Tochniet Lisa zelf die mij deze wijsheid verkondigde? :)
Modbreak:Pas je laatste post even aan inplaats van te dubbelposten. Daarnaast is je opmerking redelijk offtopic

[ Voor 14% gewijzigd door Spider.007 op 14-01-2006 16:18 ]