Toon posts:

Audigy kaart geeft heel veel ruis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat rondgezocht op GoT maar ik kan er wel wat hints over vinden, alleen de replies op die topics verwijzen naar topics die naar mijn weten niet meer bestaan.

Dit is het probleem, ik heb nog een 'gewone' audigy kaart in mn pc ( jaja ik ga niet echt mee met mn tijd ). Nu had ik Fable geïnstalleerd, die bekend is met zijn conflict met audigy kaarten en jawel hij gaf bij mij ook problemen, solution = updaten van je audio card driver. Ik dus naar creative site, daar via autoupdate nieuwe driver laten vinden. Die drivers zitten allemaal verpakt in een 'self-install' file. Installeren, toen een reboot en de pc bootte weer op met een constante ruis, dus ook als er geen geluid werdt gespeeld. Als ik bv een mp3tje aanzet dan hoor ik de muziek heel zacht. Als ik dan in mijn mixer instellingen mijn master naar beneden haal wordt de ruis zachter, en de spelende mp3 juist een stukje harder, maar veel helpt t niet.

Ik zag al op de search dat dit probleem vaker voorkomt maar ik kon niemand vinden die ook een oplossing gaf hiervoor. De kaart heeft het altijd goed gedaan en met deze drivers geeftie opeens een conflict. Help!

**EDIT**: Inmiddels geeft de kaart alleen maar ruis als je geluid afspeelt, en jawel, Fable werkt! Hulde! ... Nouja eigenlijk heb ik er nu nog niets aan...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, heb een beetje rondgespeeld. Moest in 'Advanced Controls Master Volume' in volume mixer het vinkje uitzetten voor '1 alleen digitaal'.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
Al opgelost. Post niet relevant.

[ Voor 92% gewijzigd door Patten op 09-01-2006 23:41 ]

Carpe Diem