Toon posts:

[XP] onzichtbaar account door extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik heb het volgende hele vage probleem.
Ik heb sinds een paar dagen winxppro op m'n pc staan en ik vroeg aan een vriend of ie m'n extern bureaublad wilde testen, dus ik geef hem het wachtwoord van mijn account, hij maakt stiekem snel een nieuw account aan (Alex) en ik log weer in en wijzig mijn wachtwoord.
Ik zag dat er een nieuw account was en ik heb het verwijderd in het configuratiescherm, maar hij kan nog steeds met dat account contact maken met deze pc.
Dan krijg ik een schermpje met "PETER/Alex probeert verbinding te maken met...etc [ja] [nee]"
Hoe kan hij nog steeds contact leggen met het account Alex terwijl het account niet meer bij "Gebruikersaccounts" staat en niet meer te zien is in het inlogscherm.
Als ik een nieuw account probeer aan te maken met een naam die al bestaat zegt ie bij de eerste knop al "naam bestaat al", maar als ik probeer een nieuw account "Alex" te maken zegt ie bij de tweede knop pas "naam bestaat al"
Hoe kan ik dit mysterieuze onzichtbare account verwijderen?

Ik heb geprobeerd:
pc opstarten in veilige modus en gekeken in configuratiescherm. Geen Alex-account.
Overgeschakeld tussen "Welkomstscherm" wel en niet gebruiken bij aan- en afmelden. Geen gevolgen.
Gezocht met de woorden "account" en "account extern bureaublad" en "extern bureaublad" en "onzichtbaar account". Zonder resultaat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

net user alex /delete /y

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Die Alexen van tegenwoordig :{

[ Voor 28% gewijzigd door Nielsz op 09-01-2006 23:51 ]

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-03 18:50
Is een hidden account

Verwijderd

heb ik trouwens nog een vraagje hierover, als ik net user intiep, krijg ik dit:

C:\Documents and Settings\Johan>net user

User accounts for \\JOHAN

-------------------------------------------------------------------------------
Administrator ASPNET Guest
HelpAssistant Johan SQLDebugger
SUPPORT_388945a0
The command completed successfully.

Die helpassistant en support, zijn dat standaard users ? of heb ik ook een hidden user of iets?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-03 18:50
Ja zijn standaard, heeft volgens mij iedereen met xp

Verwijderd

kleefding schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:02:
Ja zijn standaard, heeft volgens mij iedereen met xp
pfff... gelukkig _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Nou.
Het probleem is opgelost hoor.
Die klootzak die zich een vriend noemde zei dat ie het ook niet snapte, maar hij had gewoon mijn computer gehackt, wat gebruikersmappen verborgen, wat registerwijzigingen doorgevoerd, een VNC-server geinstalleerd en de machtigingen voor net.exe ontnomen.
Nadat ik "verborgen mappen en bestanden weergeven" weer had ingeschakeld ontdekte ik bij toeval zijn verborgen gebruikersmap.
- de server heb ik al verwijderd,
- machtiging voor net.exe heb ik terug en accounts deleted,
- maar nu de registerwijzigingen nog.

Hij heeft in z'n verborgen account in een bestandje (ervanuitgaande dat ik daar nooit zou komen) het volgende voor zichzelf op een rijtje gezet:
- UltraVnc daar en daar geinstalleerd...
- Map Alex verborgen en machtiging ontnomen,
- net.exe machtiging ontnomen,
en:
deinstallatieinfo uit register gewist
unins000.exe, unins000.dat en uninst.reg machtigingen ontnomen

Wat zijn die registerwijzigingen precies, zijn ze schadelijk en hoe maak ik ze ongedaan.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Was het iemand die kent via internet en zich voordeed als een vriend of iemand in real-person?

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:28:
Was het iemand die kent via internet en zich voordeed als een vriend of iemand in real-person?
Real-person.
We zijn samen al een jaar webmaster van onze schoolsite.
Echt zo'n enorme naaistreek.
- Hij installeert een server op m'n pc waardoor hij toegang krijgt tot ALLES,
- Hij misbruikt keihard mijn vertrouwen door mijn pc te hacken als hij m'n EB test,
- En hij liegt bij elkaar dat ie ook echt niet weet hoe dat vage account kan bestaan.
Nou, echt ontopic is het niet meer maar fijn dat ik me ff afgereageerd heb.
Heb 't gisteravond ontdekt en straks op school gaat ie er van langs krijgen. :(

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 08:38 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Dan zou ik hem toch een ff flink bij zen lurven pakken, verder zou ik als ik jou was gewoon je pc re-installen zodat je zeker weet dat er niets meer blijft hangen.

Verwijderd

De gebruikersnaam die je computer probeerde over te nemen bestaat niet op jouw computer. Dat is een gebruikersnaam op de computer van Alex.

Je schijft namelijk
Dan krijg ik een schermpje met "PETER/Alex probeert verbinding te maken met...etc [ja] [nee]"
Dit wil zeggen dat de gebruiker Alex (van computernaam of domeinnaam PETER) verbinding probeerd te maken.

Dit id dus geen gebruikersnaam op jouw computer of domein.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:38:
De gebruikersnaam die je computer probeerde over te nemen bestaat niet op jouw computer. Dat is een gebruikersnaam op de computer van Alex.

Je schijft namelijk

[...]

Dit wil zeggen dat de gebruiker Alex (van computernaam of domeinnaam PETER) verbinding probeerd te maken.

Dit id dus geen gebruikersnaam op jouw computer of domein.
nee. PETER is mijn computernaam.
Zoals al langskwam en is verholpen had hij op mijn pc een verborgen account gemaakt.

Verwijderd

excuus, ik zag de reply van Bluetje aan als een reply van jou.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:34
die vriend van je vindt het blijkbaar erg leuk:
Alex in "Systeembeheerders en hun problemen - Dee..."

k ben nu een vriend van me aan het jennen, hij heeft net XP Pro geïnstalleerd, en Extern Bureaublad ingeschakeld. Hij gaf me twee minuten toegang tot zijn account, en ik heb snel een nieuwe account voor mezelf aangemaakt, en deze verborgen. Hij vraagt zich nu af hoe het kan dat hij steeds aanmeldverzoeken krijgt van een gebruiker die hij niet ziet. >:)

Net een shutdown -r -t 45 gegeven, die wist hij net op tijd te annuleren. Zou erg leuk zijn geworden })

Hmm, het gaat verder:

quote:

peter zegt:
hoe kan het dat jij (als ik op ja klik) kan inloggen met het account "alex" terwijl dat account niet staat geregistreerd in het configuratiescherm?
Alex ][ Terug in NL ][ zegt:
dat is weer een van de eigenaardigheden van windows
soms heeft het ding iets tegen de naam 'Alex'
peter zegt:
En waarom krijg jij niet zo'n zelfde melding als ik probeer in te loggen met het accunt "peter" ?
omdat ik geen peter-account heb
peter zegt:
maar ik heb hier toch ook geen alex-account?

heeft mijn pc dan wel eigenaardigheden en de jouwe niet?
lees eens terug O-)
toen je me net toegang gaf tot jouw account heb ik snel een nieuwe account aangemaakt
peter zegt:
probeer het nu nog eens.
je account staat niet bij de accounts in het inlogscherm
je account staat niet bij de accounts in het configuratiescherm
je account is niet meer actief volgens systeembeheer
en al je mappen van je account zijn uit de documents and settings gegooid.

dus alles rondom account "Alex" is vernietigd.
peter zegt:
HOE KAN HET DAN (sorry voor m'n toon) DAT IE NOG STEEDS TOEGANG KAN KRIJGEN TOT HET ACCOUNT ALEX !
peter zegt:
zijn dat dan de eigenaardigheden?
peter zegt:
of heb je er een verklaring voor
ik noem het eigenaardigheden
peter zegt:
freak... :X
peter zegt:
Dit is best wel vaag ja...
als ik een account "peter" probeer toe te voegen, zegt ie meteen "account bestaat al"
en als ik account "Alex" probeer toe te voegen, accepteert ie dat tot de laatste stap en zegt ie alsnog "account bestaat al"
maar ik kan 'm niet wijzigen of verwijderen *zucht*

windows.... jeeeee j...

Hij trapt er met beide voeten in :p

Update:

quote:
peter zegt:
ik zit nu op GoT te zoeken hoe ik dat mysterieuze Alex-account kan verwijderen

Ach, SG is toch besloten, dit ziet hij niet O-)

edit:
aangepast met quote

[ Voor 102% gewijzigd door paulhekje op 11-01-2006 09:40 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

kan die niet lezen :P

Edit* ja zo wel idd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 09:40 ]

Verwijderd

Zet er een goeie firewall op en block zijn ip. Zet ook effe remote desktop uit ;).
Kan ie gelijk niet meer connecten naar je pc ;)
Maar het beste is gewoon format, reinstall en gelijk firewall/antivirus etc erop ;)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je weet niet wat hij nog meer heeft geïnstalleerd. Met gehackte computers (om deze daar maar even onder te scharen) moet je er eigenlijk nooit van uit gaan dat je alles wel hebt gevonden. Om er zeker van te zijn dat alles weg is, is een re-install van je OS de enige oplossing :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien moet je hem gaan jennen door te kijken of het misschien leuk is om aangifte te doen. Vanaf het moment dat jij hebt aangegeven dat jij weg moest gaan, en hij dat niet deed, is hij strafbaar.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:20:
Nou.
Nadat ik "verborgen mappen en bestanden weergeven" weer had ingeschakeld ontdekte ik bij toeval zijn verborgen gebruikersmap.
Als je een beetje computernerd bent heb je die optie altijd aanstaan, wel zo makkelijk :Z

[ Voor 3% gewijzigd door NuKeFaCe op 11-01-2006 10:16 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

NuKeFaCe schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:15:
[...]

Als je een beetje computernerd bent heb je die optie altijd aanstaan, wel zo makkelijk :Z
Waarschijnlijk had zijn persoonlijke vriend dat ook uitgezet en stond het wel aan :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:20:
Wat zijn die registerwijzigingen precies, zijn ze schadelijk en hoe maak ik ze ongedaan.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wanneer je software installeerd wordt een key in het register opgeslagen zodat je deze software te zien krijgt in Configuratiescherm->Software, zodat je deze makkelijk weer kunt verwijderen.
Wat ik hieruit opmaak heeft hij die sleutel verwijderd. Maar je hebt VNC al op een andere methode weten te verwidjeren, blijkt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wel genoeg gespeeld nu denk ik, gewoon even de machine herinstalleren als je 100% zeker wil zijn dat dingen weg zijn. Als jij aangeeft welke registerwijzigingen kunnen we daar misschien wat over zeggen. Zonder details blijft het gissen omdat er miljoenen sleutels zijn. Ik zou iig info van die Alex niet voor waar aannemen ;)

GoT is tevens nog altijd geen plaats om persoonlijke kwesties uit te spelen. Daarom sluit ik het topic, om een ellenlange discussie waar niemand baat bij heeft te voorkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 11-01-2006 13:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.