Toon posts:

Geluid probleem met Samsung dcb-9401r DTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd geluidsprobleem met mijn Samsung dcb-9401r digitale ontvanger.
Als ik de ontvanger aansluit op een RGB input (scart) van de TV en hem aanzet, en de tv schakeld naar deze externe bron, hoor ik op de achtergrond nog steeds het geluid van het analoge kanaal. Als ik de ontvanger dus weer uitzet kijk ik weer analoog met het geluid wat ik net ook samen met het beeld en geluid van de digitale ontvanger hoorde.

Zodra de digitale ontvanger dus wordt aangezet wordt het geluid van de analoge bron maar half uitgezet. Dit doet zich voor op alle scart aansluitingen die RGB ondersteunen. Het probleem doet zich niet voor als ik de ontvanger op een scart ingang aansluit die alleen Composite (CVBS) ondersteund.

De DVD speler is wel in staat het analoge geluid uit te schakelen zodra hij aanschakeld.

Ik snap het niet meer zo goed. Vind het zonde om via composite naar de digitale ontvanger te gaan kijken. RGB is uiteraard beduidend mooier.

Iemand enige idee waar dit door veroorzaakt kan worden? Alvast bedankt.

Cheers, Mozzer.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:03

Borry

prutsen is mijn leven

Dat probleem heb ik ook met mijn Samsung decoder, ik dacht altijd dat het aan mijn Philips LCD-TV zou liggen maar als ik inderdaad mijn DVD-speler inschakel heb ik dat probleem niet.

Ik ben benieuwd of hier iemand een oplossing voor weet.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!!!!!!!

Na nog wat verder te hebben nagedacht, overleg met collega's en zoeken op het internet, heb ik pin 1,3 en 4 doorgeknipt in de scart aansluiting. Dit zijn de audio uit verbindingen. Blijkbaar leverd de TV het analoge signaal ook weer uit via de scart poorten. Dit geeft of overspraak op audio in of komt weer terug via de digitale decoder.

Knip dus pin 1,3 en 4 los in één van de twee scart connectors en plaats deze aangepaste scart aan de TV kant. Hierna heb je perfect (RGB) beeld en geluid van één zender ;)

Cheers, Mozzer.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:03

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:30:

Knip dus pin 1,3 en 4 los in één van de twee scart connectors en plaats deze aangepaste scart aan de TV kant. Hierna heb je perfect (RGB) beeld en geluid van één zender ;)

Cheers, Mozzer.
Bedankt, ik moet alleen nog zien hoe ik dat voor elkaar krijg omdat ik hoogwaardige kabels gebruik en deze zijn ingegoten.
Misschien dat ik aan de buitenkant de pennen er af moet knippen.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

FF ter bevestiging, het werkt prima. Ik heb zelf ff met een tangetje de pinnetjes lopen mollen, een paar keer ronddraaien en ze vallen er zo uit. De nummers stonden in mijn geval op de stekker zelf, maar ik had van te voren al ff de pin layout gezocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.acl.co.uk/images/scart.gif

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 19:07
Ik heb het probleem dat ie een brom geeft op de TV...
Ga ik straks ook maar even proberen daar (arme Pure AV kabel :P)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1