Hallo,
Ik ben een beetje nieuw met Visual Basic .NET (2005) en probeer twee records toe te voegen aan een Access database. De tweede record bevat het ID van de eerste record. Alleen krijg ik het niet werkend.
Ik probeer het met de volgende code:
Zoals jullie zien gebruik ik rowNr om de return waarde van de insert in te zetten. Maar geeft insert wel eens het rownummer van de nieuwe row terug of een 1 als het goed is en een -1 als het niet goed is? Ik denk dat laatse...maar ja.... na veel zoeken begin ik wanhopig te worden.
Wie kan mij helpen?
Ik ben een beetje nieuw met Visual Basic .NET (2005) en probeer twee records toe te voegen aan een Access database. De tweede record bevat het ID van de eerste record. Alleen krijg ik het niet werkend.
Ik probeer het met de volgende code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| Dim common As Common = New Common Dim rowNr As Integer Dim New_Kosten_ID As Integer Try rowNr = Me.KostenTableAdapter.Insert(Paard_Nummer, _ cbKostengroep.SelectedValue, _ txtOmschrijving.Text, _ txtEenheid.Text, _ common.getNumeric(txtAantal.Text), _ cbPeriode.Text, _ 0) Me.DdsKostenbeheer.AcceptChanges() ' Is dit nodig? Me.KostenTableAdapter.Fill(Me.DdsKostenbeheer.Kosten) New_Kosten_ID = Me.DdsKostenbeheer.Kosten.Rows(rowNr).Item("Kosten_Id") rowNr = Me.Kosten_PrijzenTableAdapter.Insert(New_Kosten_ID, _ Date.Now, _ common.getNumeric(txtPrijsPerEenheid.Text), _ common.getNumeric(txtPrijsPerPeriode.Text)) Me.DdsKostenbeheer.AcceptChanges() Me.DialogResult = Windows.Forms.DialogResult.OK Me.Dispose() Catch ex As Exception MsgBox(ex.Message) Exit Sub End Try |
Zoals jullie zien gebruik ik rowNr om de return waarde van de insert in te zetten. Maar geeft insert wel eens het rownummer van de nieuwe row terug of een 1 als het goed is en een -1 als het niet goed is? Ik denk dat laatse...maar ja.... na veel zoeken begin ik wanhopig te worden.
Wie kan mij helpen?