Vraag over Bi-wiring Kef IQ5

Pagina: 1
Acties:
  • 902 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb van de week twee Kef IQ5 Speakers gekocht .
Nu zijn deze speakers geschikt voor bi-wiring , alleen ga ik ze niet Bi-wired aansluiten. Er zat bij de speakers een losse kabel die die twee + met elkaar verbindt, en nog een zelfde kabel om dit met de - te doen .

nu wil ik dus gewoon een single wired verbinding maken tussen mijn receiver en speakers. in de handleiding van Kef stond aangegeven dat de kabel die je gebruikt om de + en - te verbinden ook met een single wired verbinding verbonden dienen te worden (althans dat stond op een afbeelding) is dit nu echt nodig ? probleem is dat ik in de problemen kom met mijn kabel pluggen . ze passen niet samen in de connector op me speakers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100445

zonder die "patch" kabels die KEF bij levert zal je signaal niet aankomen bij de tweeter (of de woofer)
je kan eventueel wel je luidsprekerkabel extra lang strippen en zo onder beide plus en beide min-aansluitingen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

Kort gezegd: Ja die verbinding is juist voor als je ze singled wired aansluit.
Maar je kunt toch ook banaanstekkertjes aan je speakerkabel zetten die plug je dan zo in je kefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Dat is het probleem nou juist, ik heb van monster cable die banaan pluggen, en die passen niet samen met die Patch kabel van Kef .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Dan gebruik je tussen de laag en hoog aansluitingen toch gewoon losse speakerkabel? Op die afstand (3cm ofzo) maakt kabel echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Anoniem: 159816 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:22:
Dan gebruik je tussen de laag en hoog aansluitingen toch gewoon losse speakerkabel? Op die afstand (3cm ofzo) maakt kabel echt niet uit.
Dus dan kan ik gewoon een stukje van mijn van den Hul speaker kabel gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan die rode en zwarte dopjes van die 'schroefdingen' waarmee je je kabel vastmaakt van die dingetjes afhalen he (even priegelen met schroevendraaier)... zodat je die bananenplug er direct in kan steken.. en dus die verbindingskabel gewoon kan laten zitten...
ik heb zelf de Kef iQ2c en die heeft ook van die nieuwe aansluitingen... en ik heb mijn bananenpluggen gewoon in die gaatjes gestoken van de bovenste aansluitingen..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

KunDun schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:24:
[...]

Dus dan kan ik gewoon een stukje van mijn van den Hul speaker kabel gebruiken ?
Ja, dat kan.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
BiG-GuY schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:29:
je kan die rode en zwarte dopjes van die 'schroefdingen' waarmee je je kabel vastmaakt van die dingetjes afhalen he (even priegelen met schroevendraaier)... zodat je die bananenplug er direct in kan steken.. en dus die verbindingskabel gewoon kan laten zitten...
ik heb zelf de Kef iQ2c en die heeft ook van die nieuwe aansluitingen... en ik heb mijn bananenpluggen gewoon in die gaatjes gestoken van de bovenste aansluitingen..
Dan nog een vraagje over die banaanpluggen, ik heb ze van monstercable :

Afbeeldingslocatie: http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/images/Monster%20QL%20GMT.jpg

Er word gezegd in de handleiding dat je tussen de 5 en 8" (inch) (1" is 1,5 cm!)
Kabel moet blootleggen, en dan het onderste gedeelte van de banaan erover moet schuiven.
En daarna met het bovenste gedeelte dichschroeven, nou in geen honderd jaar zal dat lukken.
Er is simpel weg geen ruimte om 11cm kabel weg te werken in die plug .

Hoe hebben jullie dit gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:23

ranzige pad

kwaaak kwaak

klinkt mij als een type fout in de oren, het zal wel 0,5 tot 0,8 inch moeten zijn wat maximaal ong. 2cm is

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

KunDun schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:45:
[...]

Dan nog een vraagje over die banaanpluggen, ik heb ze van monstercable :

[afbeelding]

Er word gezegd in de handleiding dat je tussen de 5 en 8" (inch) (1" is 1,5 cm!)
Kabel moet blootleggen, en dan het onderste gedeelte van de banaan erover moet schuiven.
En daarna met het bovenste gedeelte dichschroeven, nou in geen honderd jaar zal dat lukken.
Er is simpel weg geen ruimte om 11cm kabel weg te werken in die plug .

Hoe hebben jullie dit gedaan ?
1" is 2,5 cm ;)

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 16:09

voodooless

Sound is no voodoo!

1" is 2.54 cm hoor ;) Lijkt me dus bizar veel. (edit: te laat)

Lijkt me zowiso niet erg zinvol om een banaanenstekker niet te solderen, maargoed...

[ Voor 56% gewijzigd door voodooless op 10-01-2006 10:54 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passikal501
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:00
Staat er niet 5/8" dit is ongeveer 1.6 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Passikal schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:07: