Weer een nieuwe update...
Heb de hardware weer wat aangepast, maar vooral de software was nu aan de beurt..
Je bent toch een flinke tijd bezig voordat je alles lekker hebt draaien, en alle functies een beetje goed kan benutten...
De software die ik nu gebruik:
- Windows XP (nog zonder nLite)
- Freedrive 1.01
Dit programma is werkelijk super! Het programma is inmiddels perfect aangepast aan het werken met een (klein) touchscreen. Het invoeren van adressen ed gaat zeer snel en makkelijk!
En het herberekenen van de route(wat waarschijnlijk door destinator SDK word gedaan?) gaat met de Duron 1000 binnen 3 seconden!
- Roadrunner als frontend met de (custom)
Triton skin.
Aan deze skin heb ik het volgende veranderd:
- Het navigatiemenu; wanneer ik FreeDrive embed in deze skin, blijven er boven en onder FreeDrive twee (hele mooie) balkjes zichtbaar. Helaas nam dit bij mijn resolutie(800x480) net wat teveel ruimte in naar mijn idee, dus heb het bovenste balkje(met info die toch al in freedrive zelf word gegeven)weggelaten.
Met de onderste balk kan ik skippen naar een volgend (audio)nummer en het volume regelen, etc.
Dit werkt tot nu toe echt super!
- Het Pics-menu
Hierin zaten een paar irritante dingen. Dit menu embed het .NET progsel Picviewer.NET.
Hierin komt steeds een irritant doorzichtig menuutje naar boven schuiven, en dit op de meest rare momenten, met zinloze opties er in. Gelukkig was dit programmaatje aan te passen dmv skins, en heb dit menuutje er dus even uitgesloopt. Verder werkt het IMO naar behoren, met als minpuntje dat je alleen door je image folders kan scrollen in een lijst, en niet MBV thumbnails.
Tweede minpuntje is dat je ook niet kan in/uit zoomen, en met 3:4 foto's op een 16:9 schermpje, is dat soms wel zo relax..
De huidige hardware:
- (Custom)Lilliput 7" with touchscreen
- M2 Automotive 160W voeding
- Asus A7S8X-MX
- 512mb DDR266
- AMD Duron 1000Mhz
- nVidia Riva TNT2 m64(voor het probleemloos instellen van custom reso's in de NV-driver)
- Fortuna U2 GPS receiver
- 4way USB hub
- (Custom) Sandisk Imagemate CF/SD
- 20GB 3,5" Maxtor ATA100 (huidige bootdisk)
- 40GB 2,5" Toshiba ATA100 (Storage van Muziek, Video's, Pics)
- Custommade harddisktray voor de 2,5" schijf. Dit is gewoon een 3,5" HD-tray waar de schijf met verend materiaal in hangt zonder contact te maken met hard materiaal. Dit framepje vangt de klappen die deze mobiele jongen soms te verduren krijgt, heel goed op...
Dit wil ik er (voorlopig) nog aan toevoegen/veranderen:
- De Fortuna receiver is soms nogal lang bezig om een fix te krijgen na een koude/warme start, soms wel 5 min.! Deze wil vervangen door een SiRF III variant...
- De Duron 1000 wil ik vervangen voor de überzuinige Geode 1700, die tegelijkertijd nog een stuk vlotter is dan de duron.
- Kabel trekken naar mijn autoradio+FM-modulator.
- Een Bluetooth en Wifi dongle.
- Verder moet ik (nogsteeds) de behuizing van de pc maken en netjes afwerken.
Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.