Toon posts:

[Algemeen] Waar komen je plaatjes vandaan

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het kan aan mij liggen maar de FAQ is in dit forum een beetje kort ;) (no offence)

Mijn vraag is dus als volgt, jullie webdevvers gebruiken allerlei plaatjes om je website mee op te bouwen (neem ik aan dan). Dit kunnen simpele blokjes zijn, of lijntjes of iets dergelijks nu vraag ik me af waar jullie deze plaatjes vandaan halen of maken jullie die zelf. Ik vind het namelijk heel moeilijk om goede kwaliteit plaatjes te vinden waar je wat mee kan, een willekeurig voorbeeld (uit een van de topics hier) is dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tinymce.moxiecode.com/punbb/img/logo.gif
Hoe komen jullie aan bijvoorbeeld die kubus, maken jullie die zelf of zijn daar websites voor.

Ik ben dus op zoek naar een soort van website waarop simpele plaatjes staan die ik kan gebruiken in mijn eigen website en dan met name lijntjes en dergelijke.

Of bijvoorbeeld deze banner:
Afbeeldingslocatie: http://www.cureseekers.nl/templates/Cureseekers/images/header.gif
Hoe kom je bijvoorbeeld aan zo'n mooie closeup foto van pilletjes :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 21:20 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Je hebt heel veel stock-foto sites waar je tegen betaling foto's kunt krijgen. Verder kun je alles natuurlijk ook zelf maken. En wat heb je zelf al gevonden?

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Stockfoto's kun je halen van http://www.sxc.hu
Let wel op dat je de foto's neemt die verspreid mogen worden. Dit staat onder de foto's
Respecteer ook de wensen van de maker van de foto.
Als hij zijn naam op je site wil als jij die foto gebruikt moet je dat ook doen :)

Verder kun je ze ook halen van deviantart. Of gewoon zelf maken.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruikte zelf altijd google maar daar kwam ik nooit op iets boeiends uit en als je wilt zoeken moet je wel weten waar je op moet zoeken en lijntjes en blokjes en dergelijke termen zijn wat dat betreft niet zo doeltreffend :).

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Ikzelf maak mijn plaatjes m.b.v de Photoshop van de baas :+

In de regel heb ik al een beeld van wat ik wil, maar kan ik het zelf niet tekenen of maken met Photoshop. Hierdoor voeg ik vaak meerdere plaatjes samen.

Neem die foto met die pillen, je zoekt op google, neemt boek of tijdschrift of leent van iemand een paar pillen en maakt hiervan een foto. Knip de pillen m.b.v. selectiebox met feather (=Photoshop) uit je foto. Vervolgens maak je een schermafbeelding van een of ander leuk programma, en draai je deze een beetje. Tot slot knal je er een passende tekst met effect overheen en klaar is de foto.

Dit is natuurlijk een hele simpele weergave van de pillenfoto (welke ik niet heb gemaakt).

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 08:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Koop een engels woordenboek en zoek in het engels op blokjes en lijntjes ;)

Dat bovenste plaatje van jou is een logo, ik zou het nogal onlogisch vinden als je dat ding ging zoeken op Google, het meest logische alsook duurzaamste voor de toekomst, levensduur en de mate waarin zo'n logo serieus genomen wordt, is dat je begrijpt waarom het er staat.
Jij denkt 'blokjes' maar nee, het is een kubus. En een kubus? Een kubus is vierkant. Dus als jij in Illustrator of een ander (freeware) vectorpakket zo'n 9 afgeronde vierkantjes tekent en deze scheef trekt, krijg je deze blokjes. Niks zoeken op Google, als je weet wat de basis achter zo'n ding is teken je ze zo zelf. Maar die basis moet je er wel in 'zien' en vanuit daar gaan redeneren: hoe kan ik dit zelf maken...
...en nog veel belangrijker: ik design dan wel, maar weet ik ook waarom ik in de ene layout blokjes verwerk en in de andere pilletjes? Kijk ook eens door de ogen van je bezoeker.
Pilletjes, waar wel en waar niet? Een partysite voor jongeren? Een euthanasiesite? Een site voor kinderen? Niet álles is zomaar 'leuke opvulling', het moet ook wel kunnen. Hoop dat je daar al aan gedacht hebt, if so dan is dit loze informatie, if not, dan is het interessant om je daarin te verdiepen.

Denk ook bij alle afbeeldingen aan het copyright. Van nietszeggende foto's die je zomaar in iemands vakantie fotoalbum vindt (bij een site over pensioenadvies een mooie Zwitserland-foto met je oma en opa stralend op een berg? tuurlijk!) maar als je een duidelijk herkenbare foto pakt van iemand anders of als er ooit wordt nagegaan waar dat ding vandaan komt, ben je goed het bokje.
Iemand heeft ooit moeite gedaan voor die foto, misschien wel op z'n buik door het gras gekropen om die ene brulbekkikker met vijf gele vlekjes te fotograferen, en jij knalt het ding doodleuk in je layout.

Last but not least lijntjes; deze kun je zelfs uit een lettertype halen. www.dafont.com/en/ heeft leuke fonts met ornamenten, decoratieve dingbats enzo. Sommige zijn freeware, sommige niet. Dat blijft tricky. En je hebt natuurlijk hele sites vol met kazige gif spacers, blitse lijntjes, dansende hamsters en fancy bolletjes in alle kleuren van de regenboog. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-04 20:45
Voor photo's heb ik vrienden en kennissen.

Zo fotografeerd de vader van mijn vriendin voor zijn hobby planten en bloemen, nu heb ik daar een dagje gezeten en nu heb ik hoge kwaliteit foto's :)

Binnekort mijn huisgenoot die vooral op feeste fotografeerd even plunderen en dan zelf een dvd-rw maken met foto's.

En blokjes maak ik in photoshop :D

Hello fellow humans

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Lijkt me dat je zo genoeg tips hebt gekregen ;) Ik doe hem nu dicht omdat ik geen zinnige discussie hieruit zie komen een een 'plaatjesrequest' eigenlijk ook niet gewenst is ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.