Toon posts:

KVM met usb?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Belkin Soho 4 poort KVM switch met audio aan te schaffen. (http://catalog.belkin.com...s%2FOmniView™SOHOSerie%2F)

Ik snap heel goed dat je je scherm, keyboard, muis aan de KVM moet hangen en dan via een aparte kabelkit de KVM verbinden met de andere pc's. Maar ik krijg kop noch staart waarom die USB poort er maar 4 keer voorkomt? Wat kan je nu in hemelsnaam dan met die USB-poort doen? 8)7

Kan iemand een praktisch voorbeeld geven, want ik voel me stom op dit moment :'(

Verwijderd

Je USB-muis of toetsenbord op aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Dat was m'n eerste gedacht ook, maar nee, dat lijkt niet te kunnen.

Ik heb effe in de manuals zitten kijken en dit is een layout van een vergelijkbare 2 poort KVM van Belkin.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kwelbeest/belkin/Belkin_layout1.gif

En bij volgend plaatje begon ik helemaal te flippen:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kwelbeest/belkin/Belkin_layout2.gif

Wat is hier nu het nut van ?? :/

Verwijderd

De computers verbinden via USB?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is het niet gewoon een USB hub zodat je andere apparaten kunt aansluiten op die computer?

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 20:58
In de KVM zit een USBhubje die gedeeld wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik tel 4 usb poorten op het toestel en die zijn enkel inkomende poorten (maw die van de pc's naar de KVM lopen).

Aan de voorzijde van de KVM staan 4 knopjes waarbij je kan kiezen welke pc je wil gebruiken en verder geen inputpoorten.

Snap het nog steeds niet. Ik ga Belkin even mailen. Ik laat de uitkomst hier weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 09:49 ]

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Het is heel simpel, je kan met deze switch zowel computers via PS 2 aansturen als via USB. Dell computers tegenwoordig hebben geeneens PS2 aansluitingen meer bijvoorbeeld, en zo kan je toch met een KVM switch werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Monkeybrains op 10-01-2006 09:52 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Monkeybrains schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:52:
Het is heel simpel, je kan met deze switch zowel computers via PS 2 aansturen als via USB. Dell computers tegenwoordig hebben geeneens PS2 aansluitingen meer bijvoorbeeld, en zo kan je toch met een KVM switch werken.
Nee, want dan had er rechtsonder nog een USB poort moeten zitten, boven de audio uit.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Monkeybrains
BCC schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:00:
[...]

Nee, want dan had er rechtsonder nog een USB poort moeten zitten, boven de audio uit.
Al eens gewerkt met deze dingen?

We hebben die dingen hier gebruikt, en het werkt

• BCC
  • Nu online

BCC

Monkeybrains schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:11:
[...]
Al eens gewerkt met deze dingen?
We hebben die dingen hier gebruikt, en het werkt
Dude, ik begrijp echt wel hoe een KVM switch werkt! De vraag is hier: waar stop je bij dit model je USB kabel dan in? Alle 2 de poorten zijn al bezet!

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 10-01-2006 11:06 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Monkeybrains
BCC schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:04:
[...]

Dude, ik begrijp echt wel hoe een KVM switch werkt, maar de vraag is: waar stop je bij dit model je USB kabel dan in? Alle 2 de poorten zijn al bezet!
Dude!!!, het staat zelfs uitgelegt in het tweede plaatje puntje 6. Die usb kabel is er alleen om toetsenbord/muis te kunnen overbrengen van de kvm naar de computer. Dat er aan de KVM switch een ps2 tobo/muis zit maakt niet uit. De KVM switch zet dat signaal om. De computer zal gewoon een usb toetsenbord en muis zien.

De KVM switch is dus GEEN usb hub.

[ Voor 14% gewijzigd door Monkeybrains op 10-01-2006 11:29 . Reden: typo ]

• BCC
  • Nu online

BCC

Monkeybrains schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:08:
[...]
Dude!!!, het staat zelfs uitgelegt in het tweede plaatje puntje 6. Die usb kabel is er alleen om toetsenbord/muis te kunnen overbrengen van de kvm naar de computer. Dat er aan de KVM switch een ps2 tobo/muis zit maakt niet. De KVM switch zet dat signaal om. De computer zal gewoon een usb toetsenbord en muis zien.
De KVM switch is dus GEEN usb hub.
Ok.. ben ik de enige die dat compleet onlogisch vind :)? Naja.. ik heb gelukkig sinds Synergy geen KVM switch meer nodig :)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Je kan zelf kiezen of je je pc's wil aansluiten via 2 PS/2 of 1 USB aansluiting voor KB en muis. En die KB en muis sluit je vervolgens op de hub via PS/2 aan. makkelijk toch? 2 apparaten kun je makkelijk over 1 USB aansluiting sturen hoor. Dat was heel het idee van USB. Ik heb zelf een ATEN. Zelfde idee. Makkelijker werken hoor. En in de tekeningen hierboven staat een typefout. 2 poorts en je kan voor pc 1 of 2 kiezen tussen PS/2 óf USB. Misschien zelfs wel tegelijk, maar dat zal wel es een probleem kunnen zijn.

Mijn switch heeft er ook nog een USB hub opzitten. Kan zo zelfs een cam of scanner of whatever delen. En bij switchen de USB-hub gekoppeld laten op 1 machine als ik dat zou willen.

simpel...

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Monkeybrains
BCC schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:15:
[...]

Ok.. ben ik de enige die dat compleet onlogisch vind :)? Naja.. ik heb gelukkig sinds Synergy geen KVM switch meer nodig :)
Nee, je bent niet de enige :P Heeft bij mij ook even geduurt eer ik daar achter was

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij MonkeyBrains kreeg ik een aha erlebnis. Ik versta eindelijk wat ze bedoelen.

Thx

Verwijderd

Hoi ik ben op zoek naar een usb kvm switch en wil er 1 usb ( bluetooth dinovo desktop set) en 1 usb laser muis op aansluiten.

Heeft iemand een soort van dergelijke opstelling?

Ik kreeg in de winkel te horen dat een bluetooth set niet ondersteunt wordt ivm de drivers maar ik kan dat nergens specifiek terugvinden.

Iemand suggesties? Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb een USB KVM switch van sitecom (2 weken oud) inclusief 4 usb poorten (helaas usb1).
Alle poorten worden bij mij gedeelt door de beide pc's. De pc's zitten immers ook geconect met usb aan de kvm. Ik werk dus nu met 2 pc's op 1 monitor, muis, toetsenbort en tegelijk hangt er aan de switch een externe drive van 200G en een usb stick van 1G. Beide apparaten zijn op beide pc's goed te gebruiken. Al met al de waar voor je 42 euro (informatique)
Pagina: 1