Ik heb een website gemaakt waar ik smarty voor gebruikt. Daarbij heb ik een functie geschreven om een mail te sturen met een smarty template. In deze functie geef ik via de additional headers aan dat het mailtje een HTML mails is.
Nu is het vreemde dat het mailtje de 1e keer wel als HTML binnen komt (dus met afbeeldingen) en de andere keer zie je de HTML-code en dus geen afbeeldingen.
Dit is de functie:
Als de mail als HTML-code binnenkomt zie je wel:
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1
From: ************** <info@************.nl>
bovenaan de mail staan.
Nu is het vreemde dat het mailtje de 1e keer wel als HTML binnen komt (dus met afbeeldingen) en de andere keer zie je de HTML-code en dus geen afbeeldingen.
Dit is de functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function send_email_template($template, $mail_info) { global $config; global $mail_smarty; if ($mail_smarty->template_exists("mail/".$template)) { $to = $mail_info['to']; $subject = $mail_info['subject']; $message = $mail_smarty->fetch("mail/".$template); $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: ".$config['company_name']." <".$config['company_email'].">\r\n"; mail($to, $subject, $message, $headers); } else { echo "Mail-template file not found"; exit(); } } |
Als de mail als HTML-code binnenkomt zie je wel:
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1
From: ************** <info@************.nl>
bovenaan de mail staan.