Vraagtekens bij installatie Suse 10.0 (Belangrijke data)*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik heb een zeer dringende vraag over het installeren van suse 10.0.
Ik heb van me werk suse gekregen alleen daar zeiden ze dat er geen data verloren gaat.
Ik zit echter zeer veel in twijfel. ik heb een aantal schijven in me pc waaronder op een aantal schijf\ven zeer belangrijke data staat, zoals foto's enz, je kent het wel. Ik heb een schijf die 160 GB is die is ingedeeld in 60 GB = win xp mdc2005 en 100 gb voor instal programma's. De rest van me schijven staat dus belangrijke data op. Nu heb ik van me 60 gb (windows) een 40 partitie gemaakt zodat er 20 GB over blijft voor ongereserveerde ruimte. Ze zeiden op me werk dat linux de ongereserveerde ruimte opzoekt. Dit is ook inderdaad het geval, want ik zie dat hij 20 gb voor root pakt. Dit lijkt mij dat hij windows al met rust laat. Hij zegt dat de rest van de schijven (dit zijn er 5 samen +/-800 GB) aankoppelpunten zijn. MAAR nu komt mijn vraag.......hij zegt op een gegeven moment dat hij aan de hand van de instellingen in de voorgaande dialogen partitie gaat formateren. Ik vraag me af formateert hij nu alleen de 20 gb die ongereserveerd is en die linux ook zo ziet of pakt hij ook de andere harde schijven die aankoppelpunten zijn ????

nogmaals hoop ik dat iemand een antwoord heeft.

groeten,

Erwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
Je kunt jezelf afvragen of het überhaupt het risico waard is.
Zorg anders voor een goede back-up.

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet echt een anywoord is ontzettend klote als je +/- 800GB moet backupen met 200 gb was ik al 3 uur bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
Ach ja ik vond het ook niet echt een vraag 8)7

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:33
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:26:
niet echt een anywoord is ontzettend klote als je +/- 800GB moet backupen met 200 gb was ik al 3 uur bezig.
offtopic:
Misschien geen antwoord dat je wilt horen maar zeker iets om over na te denken. Je HDD's kunnen ook gewoon crashen als je in Windows bezig bent en dan wil je toch ook een backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Kun je niet je dataschijven loskoppelen voordat je gaat installeren? Dan weet je zeker dat die niet worden geformatteerd :)

Garanties krijg je nooit he, een backup is beter. Of als je gewoon wat wil proberen, neem een live cd (Zie FAQ) of een oude pc.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reactie gekregen op bericht......ik zal minder schreeuwerig reageren en bericht maken, maar hoop dat de situatie begrepen was ? toch bedankt voor jullie reactie.
Pagina: 1