Toon posts:

Achtergrondverlichting TFT monitor Dell 510m

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee dagen werkt de achtergrondverlichting van mijn Inspiron 510m niet (helemaal) meer. Het beeldscherm werkt verder correct (wel erg moeilijk leesbaar zo zonder verlichting). De achtergrondverlichting gaat bij het opstarten circa een halve seconde aan om vervlogens weer uit te gaan. Ook wanneer ik de "monitor inklap sensor" indruk en loslaat gaat de verlichting heel even aan om direct weer uit te gaan. Nieuwste drives geinstalleerd..... zonder succes. Weet iemand een oplossing of heef iemand hier ervaring mee??

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Dit lijkt me niet echt een softwareprobleem dat door nieuwe drivers op te lossen is...waarschijnlijk is je backlight gewoon kapot. Als je nog garantie hebt zou ik ermee terug gaan naar de winkel.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met je eens, maar wat ik dan wel raar vind is dat de backlight het wel heel even doet. Ligt dus eerder aan een schakkelaar/schakeling dan aan de backlight, lijkt mij?? Edit: defecte repeater???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 21:38 ]

• fddbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-01 15:24
Ik heb al vaker meegemaakt dat het de achtergrondverlichting stuk ging van die serie Inspiron..

De achtgrondverlichting in een laptop is een soort TL verlichting...
Op het moment dat een TL buis kapot gaat:
- Blijft hij knipperen
- Of heel even aan, daarna helemaal niets.

Lijkt erop dat de verlichting gewoon kapot is..

Je kan natuurlijk naar de Dell winkel, zoals Daantjuh zegt... (Dell winkel bestaat niet) grapje ;-)

Als je nog garantie hebt, wordt het zo voor je gemaakt..
Zo niet, gaat dat ongeveer zo'n 130 euro kosten.. Dat is dan met montagekosten..

Succes, ;-)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dat is waarschijnlijk de inverter, sullig onderdeeltje van 25 euro wellicht, echter niet bij Dell, die gaan je hele scherm vervangen. De inverter kan je een beetje zien zoals een startertje in een TL buis, als het kapot is knippert hij alleen nog maar een enkele keer. Heb je nog garantie?

De reparatie van je lcd bij een Dell laptop begint bij 320 euro ex btw. Dat is als je een xga scherm hebt (1024x768). Duurder wordt het als je scherm een hogere resolutie heeft. Vaak wel 575 euro. Standaard tarieven dus je zit hier zoiezo al tussen.

@ fddbr, vergis je niet, voor 130 euro ex btw krijg je bij Dell hooguit een nieuwe brander thuisgestuurd, reparatiekosten waarbij de pc moet worden opgehaald beginnen bij 215 euro ex btw. Een scherm gaat naar de volgende categorie.

[ Voor 35% gewijzigd door Pixal op 10-01-2006 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. En garantie...... ben zo stom geweest slechts één jaar af te nemen. En dat jaar is inmiddels verlopen.

Kortom, dit gaat me centjes kosten.

Maar eerst zelf kijken of ik e.e.a. kan fixen.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:47

996

Dat je maar één jaar garantie hebt genomen wil niet zeggen dat je de volledige kosten zelf moet betalen. De economische en technische levensduur van zo'n laptop is zeker langer dan 1 jaar. Je zou met Dell moeten kunnen regelen dat zij de backlight vervangen en een deel van de kosten voor hun rekening nemen. Je zult zelf natuurlijk ook een deel van de kosten moeten dragen omdat de laptop door het vervangen van de backlight weer een langere levensduur krijgt.

Edit:
@Pixal (hieronder) dus Dell begint te begrijpen dat er inderdaad ook zoiets is als economische levensduur ;)

[ Voor 13% gewijzigd door 996 op 10-01-2006 21:53 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

NIET OPENMAKEN

wanneer heb je hem gekocht? Minder dan 3 jaar geleden nog? Bel dan morgen nog even met Dell, ik denk namelijk dat het je geluksdag is morgen.

:)

als je dus met je tengels niet al dat ding hebt proberen te fixen

996, je kan redelijk hoog en laag springen maar Dell doet niet aan dat soort regelingen, ik heb wel gemerkt dat ze soepeler zijn geworden sinds een kassa aflevering een tijdje terug. Daarom weet ik ook voor 90 % zeker dat TS morgen mazzel heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Pixal op 10-01-2006 18:34 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Pixal doelt hierop, maar dat is toch een ander type?
Nou ja, het valt te proberen natuurlijk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nee, ik doel op info die waarschijnlijk niet op internet staat. Dell probeert hier en daar zijn naam te verbeteren, ik heb verschillende gevallen gehoord waarbij toch garantie is verleend afgelopen tijd, in de tijd dat ik daar werkte was er 0.0 coulance. Ik denk dat bellen meer vruchten afwerpt dan zelf gaan kijken naar het probleem, aangezien de TS daar niks mee op zal schieten, behalve sporen achterlaten.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dan toch maar even bellen :-). Laptop is gelukkig nog niet opengemaakt. Ik laat wel weten of het lukt via Dell.

Verwijderd

Hi,

vraagje, ik heb het zelfde probleem met mijn Dell 510m. Alleen is de garantie al een jaar of 3 verlopen :-(.

weet iemand een bedrijfje in nederland die backlights repareert?
Ik vond hier wel wat info maar das in de UK.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt.
Pagina: 1