GentooX op XBox en nu.. ?

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
ok mensen, ik heb sindskort gentoox op mn xdoos(xbox dus) staan, tis allemaal leuk en tof, snap er de ballen van maarja, nu is mijn vraag, wat is er nou zo geweldig aan linux, ik heb gelezen dat gentoo helemaal handig is en met KDE (heb ik dr ook bij) is het helemaal top, maar de gebruiksvriendelijkheid staat toch nog erg laag, et gaat ook allemaal niet echt snel ofzo dus ik wil dat gebeuren even met VMWare proberen, alleen waar haal ik in godsnaam gentoo vandaan, KDE heb ik al gevonden, maar ik had een cd gedownload in squashfs formaat van gentoo, ik vond dat ik deze kon openen met een of ander squashfs programma, maar die werkt alleen onder linux :? dus heeft iemand een link voor mij of uitleg ?

linux is dus toch niet helemaal geweldig ofwel... :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

www.gentoo.org lijkt me een leuk begin ? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Je wilt dus gentoo onder VMware proberen? Dan moet je de install-cd downloaden (klik) zodat je hem kan installeren onder VMware.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 20:12 ]

Verwijderd

He ruben...lol

Mooi he Linux zal is even voor je zoeken omdat ik je ken.

Hahhahahhaha :D Ow hoeft al niet meer

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 20:12 ]

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hele leuke topic title!

Tweak!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Moning2 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:09:
ok mensen, ik heb sindskort gentoox op mn xdoos(xbox dus) staan, tis allemaal leuk en tof, snap er de ballen van maarja, nu is mijn vraag, wat is er nou zo geweldig aan linux, ik heb gelezen dat gentoo helemaal handig is en met KDE (heb ik dr ook bij) is het helemaal top, maar de gebruiksvriendelijkheid staat toch nog erg laag, et gaat ook allemaal niet echt snel ofzo dus ik wil dat gebeuren even met VMWare proberen, alleen waar haal ik in godsnaam gentoo vandaan, KDE heb ik al gevonden, maar ik had een cd gedownload in squashfs formaat van gentoo, ik vond dat ik deze kon openen met een of ander squashfs programma, maar die werkt alleen onder linux :? dus heeft iemand een link voor mij of uitleg ?

linux is dus toch niet helemaal geweldig ofwel... :P
[botte hark modus]
Als je niet eens weet waarom je Linux wilt gebruiken, maar puur omdat je hebt gehoord dat het fantastisch is, het gebruikt op je XBoX, waarom heb je het dan gedaan :?
offtopic:
Gebruik overigens ook eens wat punten, een lange zin is namelijk heel erg irritant om te lezen. :X

[/botte hark modus]
Maar het beste aan Linux is dat het 'free' is (as in freedom of speech, niet free beer), en omdat het op verschillende soorten hardware draait. :)

Voor wat Gentoo onder VMWare betreft, download een bootcd van www.gentoo.org, brand deze op een CD en laat VMWare die cd booten. ;)

Signature

• Moning2
ej erwin :P zou je et anders niet doen ofzo :P.

ik heb maar de universal cd gekozen :) we zullen zien, duurt nog wel even, kan ik meteen even vragen of er al een norton systemworks is voor xp x64, of mag dat hier niet :P.
in ieder geval bedankt voor de tips ;).
ik vind et wel lachen :P gewoon even proberen, misschien wordt et nog wat :).

zo genoeg punten ;).
he moest je er weer een loze titel van maken :'( :P.

[ Voor 34% gewijzigd door Moning2 op 09-01-2006 23:51 ]

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
zoals gezegd, is Gentoo zomaar op je xbox pleuren een beetje raar, als je niet eens weet wat je er mee wat wil, alleen omdat het hot is.
daarnaast, maak je jezelf het nogal moeilijk, omdat je nog een linux n00b bent (nofi), want:

A) gentoo is toch wel een geavanceerde linux distro
B) linux op een niet pc vereist ook meer kennis, vooral als het een ding is waarvoor het eigenlijk niet is bedoeld (een xbox dus)

moeilijk + moeilijk = kan je zelf wel uitrekenen dus, dus niet gaan zeuren als straks je xbox gaar is, omdat je niet weet wat je doet.

als je echt linux wil proberen, gebruik dan een livecd, en zoiets als knoppix is wel het makkelijkste, en anders heeft gentoo ze zelfs nog.

Compromises are for the weak

• Moning2
Tha_Butcha schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:22:
zoals gezegd, is Gentoo zomaar op je xbox pleuren een beetje raar, als je niet eens weet wat je er mee wat wil, alleen omdat het hot is.
daarnaast, maak je jezelf het nogal moeilijk, omdat je nog een linux n00b bent (nofi), want:

A) gentoo is toch wel een geavanceerde linux distro
B) linux op een niet pc vereist ook meer kennis, vooral als het een ding is waarvoor het eigenlijk niet is bedoeld (een xbox dus)

moeilijk + moeilijk = kan je zelf wel uitrekenen dus, dus niet gaan zeuren als straks je xbox gaar is, omdat je niet weet wat je doet.

als je echt linux wil proberen, gebruik dan een livecd, en zoiets als knoppix is wel het makkelijkste, en anders heeft gentoo ze zelfs nog.
gentoox.shallax.com
staat een voorgebakken gentoo voor de xdoos, cd erin, paar keer op ja drukken (selecteren en kopieren maarja..) en et staat erop :) nou dat was moeilijk.... kheb zelfs al door hoe dat portage gebeuren werkt, ist niet geweldig :P
1 keer kreeg ik tijdens et booten allemaal gezeik dat de kernel geen 000000000 kon allocaten of iets dergelijks :), dus maar even opnieuw geinstalleerd, et werkt nog steeds goed :P

[ Voor 9% gewijzigd door Moning2 op 10-01-2006 01:17 ]

Verwijderd

Zet er gewoon XBMC op :Z

Verwijderd

A: Gebruik een LiveCD op je PC, Linux is meer dan alleen een serienummer invullen. Een LiveCD verziekt niets aan je bestaande installatie.
B: Linux op een XBOX voegt niets toe, het meeste plezier heb je van XBMC

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Wat was je verwachting van linux op je xbox?
en wat wil je er mee berijken?

server of desktop?

http://www.dddi.nl/debian/handleiding/debian22hdl.html
een handleiding voor linux
het is verouderd en een andere distro (debian) maar erg duidelijk en compleet.
Lees eerst maar hoofdstukken 2 4 5.1-5/8-9 6 7 en 8

>.< >.< >.< >.<

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja ga gewoon eens goed in het gentoo handbook lezen op gentoo.org.
Anders zijn er diverse fora waar je veel info (en ideeen) kunt krijgen.

Probeer er nu maar eens een dvd op af te spelen, en wat muziek . (mplayer, alsa, xmms),

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Moning2
daft_dutch schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:55:
Wat was je verwachting van linux op je xbox?
en wat wil je er mee berijken?

server of desktop?

http://www.dddi.nl/debian/handleiding/debian22hdl.html
een handleiding voor linux
het is verouderd en een andere distro (debian) maar erg duidelijk en compleet.
Lees eerst maar hoofdstukken 2 4 5.1-5/8-9 6 7 en 8
ik wil er niks mee berijken, maar wel wat mee bereiken ;) ik wil em als server gaan gebruiken, zoals azureus, ftp, enz. en ik kan em makkelijk overnemen met vnc dus dat is ook geen probleem, heb er een 80 gb schijf in dus ruimte zat :P

en xbmc en evox staan er ook op :), gentoox zit erbij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Moning2 op 10-01-2006 15:27 ]

Verwijderd

Alhoewel ik moet toegeven dat ik (nog) geen ervaring heb met Linux op de Xbox, lijkt Xebian me veel makkelijker om mee te starten dan Gentoo(x).

Zeker als je geen zin hebt om alles zelf uit te pluizen, is het makkelijk een Debian-afgeleide zoals Xebian te installeren.

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:18:
Alhoewel ik moet toegeven dat ik (nog) geen ervaring heb met Linux op de Xbox, lijkt Xebian me veel makkelijker om mee te starten dan Gentoo(x).

Zeker als je geen zin hebt om alles zelf uit te pluizen, is het makkelijk een Debian-afgeleide zoals Xebian te installeren.
ik vind dat gentoox niet echt bepaald moeilijk ofzo, of je hebt het over functies die ik niet gebruik :P anders zoek ik wel op hoe het moet :P
Pagina: 1