windows firewall blokkeert ftp

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
sinds jaar en dag heb ik het probleem dat als ik wil connecten met remote ftp servers (cute ftp 7.1 pro) ik niet verder kom dan: Socket connected. Waiting for welcome message..

Wanneer ik mijn Windows Firewall uitzet krijg ik wel een verbinding, maar ik wil graag de Windows Firewall blijven gebruiken.

Voorheen had ik geen problemen, maar sinds een paar maanden heb ik er wel last van. Een reinstall van het FTP programma heeft niks geholpen. Ik verbindt met standaard port 21 in passive mode (heb overigens alle modi geprobeerd). Onder de exceptions heb ik zowel ftpe.exe als het cuteftppro.exe programma zelf staan, en daarnaast heb ik port 21 ond UDP en TCP nog als vrijgegeven staan,.. toch houden de problemen vol, behalve als ik de firewall in z'n geheel uitschakel.

Al maanden helemaal stuk gezoekt over dit onderwerp, maar de oplossing is nog altijd niet terecht,..

Verwijderd

gooi poort 20 ook eens open en zet PASSIVE of PASV uit in je server / ftp pakket

sorry, te snel gelezen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 20:10 ]

Verwijderd

Zet in windows firewall eens het volgende vinkje aan:
display notification when windows firewall blocks a program.

Dan krijg je een pop-up als je geblokt wordt, en daarmee kan je voortaan deze toegang open zetten

Verwijderd

Misschien denk ik te simpel over de TS, maar dit was 10 seconden googlewerk.
Voorheen had ik geen problemen, maar sinds een paar maanden heb ik er wel last van.
Ik denk zo'n beetje vanaf, dat er SP2 op staat?

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
tja.. klinkt mooi maar kom er geen stap verder mee

heb met die netstat en tasklist uitgevogeld welke porten gebruikt worden op het moment dat ik die ftp programmas actief gebruik,..
die rangen boven de 1024, namelijk op 40XX ofzo, en dan kan je dus kennelijk geen exceptional ports toevoegen,.. aldus het document

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
wat ook raar is overigens,.. is dat als ik de programma's die allowed worden.. in dit geval cuteftppro.exe en ftpe.exe .. als ik die programma's van de exception list verwijder, .. en vervolgens verbinding probeer te maken, krijg ik helemaal geen melding van Windows XP dat deze dat - zonder toestemming - probeert te doen;

OOK al staat gewoon het vinkje bij 'Display a notification when Windows Firewall blocks a program' aan
Pagina: 1