Toon posts:

Geoforce 6800GS start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik heb een NVIDEA GEOFORCE 6800 GS gekocht vandaag en ik wilde mijn oude videokaart vervangen. Maar als ik dit heb gedaan en vervolgens de computer opnieuw opstart dan geeft de computer een aaneengesloten piep en zie ik verder helemaal niks verschijnen. Zelfs niet eens het bios scherm.

Ik heb een AGP poort op mijn computer en dus ook een AGP Videokaart gekocht. En mijn systeem is voldoende snel en heeft ruim genoeg geheugen. De videokaart heeft een dualhead DVI uitgang en in heb het via een converter omgezet naar twee CRT (of heet dat CTR) beeldschermen.

Ik weet niet wat er mis gaat??

Verwijderd

1/ zo'n pieptoon wijst er meestal op dat de AGP kaart niet goed in het slot zit kijk dit eens even na.
2/ in het geval dat dit niet werkt, mogen we dan even de system specs hebben ?, da's wel zoveel handiger ;)

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
dat AGP slot kan je doorgaans dicht schuiven, doe dat ook, dan weet je zeker dat ie kaart er goed in zit. Zit de voeding in de molex? Er moet een hd-stroomkabel in de kaart. Zonder dat doet ie het ook niet. Ik weet niet of die gaat piepen. Mijn 9800 pro (sinds vandaag @XT :) ) geeft dan een foutmelding met op mijn monitor de oorzaak: geen voeding.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik eens proberen.

Maar om even op de andere vraag terug te komen.

Mijn systeem is een:

P4 2800 Mhz
1024 MB Geheugen
80 Gig harde schijf.
AGP poort.

Ik zal eerst eens proberen de kaart er opnieuw in te drukken en de stroom kabel aan te sluiten

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wat te gaan doen!

Ik zie alleen op dit moment mijn hooftmonitor niet. Alleen het tweede beeldscherm is actief, dus ik zie niet wat ik doe!

Ik probeer de comp. eens in veilige modus op te starten.

• Kwak
Begin eerst eens met een monitor en stel dan vanuit windows de tweede in.

Specs

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:10
Misschien eerst eens de handleiding doorlezen voor je topics opent met stomme vragen...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

verwijder eerst je oude drivers met drivercleaner etc. en installeer het zaakje dan opnieuw, dan kan je ook weer dualmonitor etc. instellen en anders heb je 0,0 preformance

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal.

Het heeft even wat tijd gekost. maar het is voor elkaar nu.

Bedankt voor jullie reacties, allemaal!!! En wat betreft die ene rectie: dat je het intern moet aansluiten op je voeding wat dus uiteindelijk de oplossing was staat dus NIET in de handleiding, anders had ik het zelf wel opgelost.

• Kwak
maar je ziet toch een molex op je kaartje... ;) ;)

ach whatever, veel plezier met je kaart

[ Voor 5% gewijzigd door Kwak op 10-01-2006 01:17 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ach jah, het werkt, en het werk veel beter dan mijn oude (de kaart die ik gisteren nog in mijn pc had dus) Matrox kaart.

Ik ben weer gelukkig naar een paar uur van frustratie :) .

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 23:14
Goed dat het werkt, maar staat 200% zeker in de handleiding :)

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
of het moet zijn dat de kaart effectief Geoforce heet ;)
Pagina: 1