[Audigy 2] Geen geluid met digitaal aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb mijn Receiver digitaal aangesloten op mijn receiver met een optische kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.beststuff.co.uk/images/44026.jpg

De mini jack zit in de uitgang het verst verwijderd van de firewire poort. De grote plug zit in de optische ingang van mijn receiver. Op mijn receiver heb ik de optische ingang geloppeld aan "DVD". Mijn receiver staat op "DVD" en als input heb ik voor "Digital" gekozen (zet ik hem op auto kiest hij steeds voor analoog).

Op mijn PC heb ik "Digital Output Only" aangevinkt. als ik "Test speakers" doe of een mp3 speel blijft het geluid dood.

Ik heb geen idee wat er mis is. Volgens de FAQ en mijn handleidingen zou dit toch gewoon moeten werken... wat zie ik over het hoofd?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
hm nog wat verder gelezen en blijkbaar is dat niet de juiste kabel :X morgen maar ruilen voor een grote plug <> grote plug kabel.

Ik ga gewoon mijn Audigy 2 Drive terug inbouwen. Daarop zitten zowel Optical als Coax in/out. Welke zou ik nemen? Optical of coax? of mag dat geen verschil geven.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Audigy 2 heeft op de kaart zelf geen optical out zitten zoals je al vermoedde, op de Speciale drive wel. Achterop is coaxiaal

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
r0el schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:36:
Audigy 2 heeft op de kaart zelf geen optical out zitten zoals je al vermoedde, op de Speciale drive wel. Achterop is coaxiaal
En laat ik die drive nu net in men andere PC op men Audigy 2 ZS aangesloten hebben :) Dat word overbouwen dus. ik heb toevallig ook nog zo'n bracket van Asus met 2x coaxiaal. Maar dat past niet helemaal precies...