Toon posts:

instabiele verbinding wanadoo ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen.

ik heb al jaren een ADSL-lite abbonement bij Wanadoo.
sinds een paar weken is mijn verbinding echter super instabiel :'( .
één keer in de paar uur is ineens mijn verbinding verbroken, en als ik daarna in mijn modem kijk is de download veranderd. bijv. eerst: 512/1600 dan wordt de verbinding verbroken en is het ineens 512/1248. zo gaat dit de hele dag door, soms gaat de download omhoog, en soms naar beneden.

Ik heb de Alcatel speedtouch 510 icm een Sweex 4p. router.

iemand enig idee hoe dit kan en/of hoe ik dit op kan lossen???

alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:42:
hallo mensen.

ik heb al jaren een ADSL-lite abbonement bij Wanadoo.
sinds een paar weken is mijn verbinding echter super instabiel :'( .
één keer in de paar uur is ineens mijn verbinding verbroken, en als ik daarna in mijn modem kijk is de download veranderd. bijv. eerst: 512/1600 dan wordt de verbinding verbroken en is het ineens 512/1248. zo gaat dit de hele dag door, soms gaat de download omhoog, en soms naar beneden.

Ik heb de Alcatel speedtouch 510 icm een Sweex 4p. router.

iemand enig idee hoe dit kan en/of hoe ik dit op kan lossen???

alvast bedankt!
Sluit je Speedtouch eens direct op het ISRA-punt (waar je telefoonlijn je meterkast binnenkomt) aan, zonder splitter of iets anders ervoor. Kijk of dat effect heeft op de stabiliteit van je verbinding. Ook is het misschien nuttig om de afstand tot de telefooncentrale eens te schatten/op te zoeken, misschien zit je er te ver vandaan/is je kabel te brak om een stabiele lijn op die snelheid te garanderen.

Ook even doen: telnetten naar 10.0.0.138, "adsl info" intypen, en de dB-waarden even uitlezen/posten. Zodra je noise margin rond de 6dB zit is je verbinding volledig in gebruik, en kan dit de instabiliteit verklaren.