Hoi,
Ik heb net een nieuwe schijf (Maxtor DiamondMax 10 300 GB SATA) gekocht omdat ik ruimtegebrek kreeg. Nu heb ik net een verse reinstall van Windows XP gedaan, en voel er niet zoveel voor omdat nog een keer te moeten doen.
Hier is de situatie VOOR:
WD Raptor 36 GB SATA - WINDOWS (C:)
WD WD200JB 200 GB PATA - PROGRAMMA'S (D:), MP3 (E:) & DOWNLOADS (F:)
Dit is hoe ik de situatie NA wil
WD Raptor 36 GB SATA - Windows (C:)
Maxtor DiamondMax 10 300 GB SATA - PROGRAMMA'S (D:)
WD WD200JB 200 GB PATA - MP3 (E:) & DOWNLOADS (F:)
Zoals je ziet blijven de paden naar de bestanden hetzelfde (schijfletter blijft immers onveranderd).
Mij vraag is nu: Kan ik de D:\ schijf van de ene harddisk naar de andere kopieren zonder dat al mijn programma's het niet meer doen? Zitten er bijvoorbeeld hardwarematige restricties aan? Het is namelijk een andere schijfcontroller die er gebruikt wordt denk ik (PATA vs. SATA).
Hier is de rest van mijn setup:
ASUS A8N-SLI
AMD Atholon64 3500+ Venice
2 x 512 MB TwinMOS DDR400 PC3200 Geheugen
ASUS Geforce 6600 GT PCI-Express
WD Raptor 36 GB SATA
Maxtor DiamondMax 10 300 GB SATA
WD WD200JB 200 GB PATA
Sony D-22U DVD-Brander (denk ik
)
Ik heb net een nieuwe schijf (Maxtor DiamondMax 10 300 GB SATA) gekocht omdat ik ruimtegebrek kreeg. Nu heb ik net een verse reinstall van Windows XP gedaan, en voel er niet zoveel voor omdat nog een keer te moeten doen.
Hier is de situatie VOOR:
WD Raptor 36 GB SATA - WINDOWS (C:)
WD WD200JB 200 GB PATA - PROGRAMMA'S (D:), MP3 (E:) & DOWNLOADS (F:)
Dit is hoe ik de situatie NA wil
WD Raptor 36 GB SATA - Windows (C:)
Maxtor DiamondMax 10 300 GB SATA - PROGRAMMA'S (D:)
WD WD200JB 200 GB PATA - MP3 (E:) & DOWNLOADS (F:)
Zoals je ziet blijven de paden naar de bestanden hetzelfde (schijfletter blijft immers onveranderd).
Mij vraag is nu: Kan ik de D:\ schijf van de ene harddisk naar de andere kopieren zonder dat al mijn programma's het niet meer doen? Zitten er bijvoorbeeld hardwarematige restricties aan? Het is namelijk een andere schijfcontroller die er gebruikt wordt denk ik (PATA vs. SATA).
Hier is de rest van mijn setup:
ASUS A8N-SLI
AMD Atholon64 3500+ Venice
2 x 512 MB TwinMOS DDR400 PC3200 Geheugen
ASUS Geforce 6600 GT PCI-Express
WD Raptor 36 GB SATA
Maxtor DiamondMax 10 300 GB SATA
WD WD200JB 200 GB PATA
Sony D-22U DVD-Brander (denk ik