WD hdd RMA mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:44
Ik heb hier een western digital caviar SE Serial ATA, deze is van een kennis.
Hij heeft zijn computer hier afgegeven omdat het ding niet meer opstartte, de hdd in kwestie maakt een tikkend geluid, en daarom heb ik hem in een ander systeem getest zowel als master als slave.
De hdd wordt herkend in de bios maar geeft een error. Als master kom ik niet verder dan bios en als slave word ie zowel onder knoppix als onder windows schijfbeheer niet weergegeven.
Ik ben dus bang dat ie kapot is, ik zit echter met het volgende probleem op de schijf staat vermeld dat
de date (productie datum?) 6 april 2005 is. Als ik het serial nr invoer op de site staat er :

WD800JD-60JRC0 No Limited Warranty Not Applicable

Product was originally sold to a system manufacturer. Please contact the system manufacturer or the place of purchase for warranty service.

Echter is het bij de eigenaar niet bekend waar de hdd oorspronkelijk vanaf komt ivm kopen via marktplaats 8)7 en heeft hij geen contactgegevens (meer) van de verkoper.

Is het nog mogelijk op een of andere manier garantie te krijgen of kan ik deze hdd als verloren beschouwen?

Specs

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
ik vrees dat hij verloren is....

hij moet gewoon proberen gegevens te zoeken van de marktplaats man....

WD geeft namelijk geen garantie op OEM-harde schijven, dit wordt namelijk afgehandelt door de Producten van de Computer (dell, Hp, Compaq bijvoorbeeld )

• asfaloth_arwen
Oke bedankt, dat idee had ik helaas ook al. Ik laat het topic nog heel even open (tenzij de mod hiermee oneens is natuurlijk) om te kijken of er nog iemand iets anders weet en anders word het 1 maal een nieuwe hdd.(en topicreport ivm sluiten)

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 09-01-2006 19:12 ]

Specs

Verwijderd

Is het misschien niet mogelijk om een mailtje te sturen naar WD om te vragen naar welke OEM ze deze schijf verscheept hebben??

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
WD schijven die als single-disk aan een kabel zitten moeten ook als zodanig gejumperd worden. Een single-disk jumperen als slave of als master werkt niet.
Is dat je probleem soms?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14

Haan

dotnetter

Het is me sowieso niet duidelijk hoe je een sata schijf als master of slave wilt instellen..

Maar die garantie zal inderdaad lastig worden dan. Maar als het systeem van een computerbouwer is, staat er toch wel wat op de kast of moederbord ofzo?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

little_soundman schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:26:
WD schijven die als single-disk aan een kabel zitten moeten ook als zodanig gejumperd worden. Een single-disk jumperen als slave of als master werkt niet.
Is dat je probleem soms?
Is een SATA niet altijd "master" op zijn poort ? Dus wordt automatisch ingedeeld volgens poort-connectie als 1= PriMA, 2= PriSL, 3= SecMA, 4= SecSL.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:12:
Is het misschien niet mogelijk om een mailtje te sturen naar WD om te vragen naar welke OEM ze deze schijf verscheept hebben??
Ja zou ik ook doen. Of bel ze, mijn mail reageerden ze al na 3 weken (!) op :/

Maar ik denk dat ie OEM ook zegt dat je dan met de aankoopbon mag komen :+ Maar het is het proberen waard :7

Edit: ow en TS; topics blijven hier altijd open, tenzij er heftige noodzaak is tot sluiten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door cryforhelp op 10-01-2006 02:03 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Even over het sata heen gelezen ;-)
Maar wel vreemd met het master/slave verhaal dan, alhoewel poorten op moederborden wel vaak als master/slave in de bios staan.

• asfaloth_arwen
Ik heb de schijf alleen laten draaien (master) , sec master en slave dus dat is helaas het probleem niet, Bedankt voor de tips, ik zal contact opnemen met WD, maar zelfs al krijg ik de OEM, dan zit ik idd nog altijd zonder bon etc... :X Bedankt voor de input!

Edit inmiddels gebeld, zonder kopie aankoopbon niets mogelijk :'(

[ Voor 13% gewijzigd door asfaloth_arwen op 10-01-2006 13:11 ]

Specs

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 07:14
Ik heb ook een soortgelijk probleem; mei 2005 een wd hd gekocht (mycom) van 200 gig. Nu begint hij rare tonen te geven, hier heb ik toch nog wel garantie voor? En zo ja krijg ik dan gewoon een nieuwe HD van mycom of sturen hun hem weer op naar WD?

Mvg.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
Je moet de HD gewoon mij Mycom inleveren.... das in ieder geval de makkelijke oplossing, dan heb je zelf ook geen verzendkosten...

Zelf RMA sturen kan, maardan betaal je zelf de verzendkosten, tis wel sneller..

[ Voor 3% gewijzigd door MarZ_E op 10-01-2006 20:29 ]

Pagina: 1