Toon posts:

[ST580] Via extern ip op eigen server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Alcatel Speedtouch 580 modem/router en draai thuis een webserver. Deze kan ik via het interne ip-adres goed bereiken en ook wanneer ik van buiten mijn lan hier op probeer te komen, gaat dat zonder problemen. Ik wil echter ook vanuit mijn lan via het externe ip-adres en via enkele domeinnamen die ik heb op de webserver komen, en dat werkt niet.

Ik heb begrepen dat dit normaal is bij Speedtouch-apparaten, maar ik vroeg me af of dit bij alle modem/routers van andere merken zo is en of dit bij de Speedtouch-apparaten niet te omzeilen is. Via de search en Google ben ik niet veel wijzer geworden.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:32:
Ik wil echter ook vanuit mijn lan via het externe ip-adres en via enkele domeinnamen die ik heb op de webserver komen, en dat werkt niet.
Dat eerste gaat je niet lukken met je Speedtouch. Voor de domeinen kun je een interne DNS-server draaien.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:49:
[...]

Dat eerste gaat je niet lukken met je Speedtouch. Voor de domeinen kun je een interne DNS-server draaien.
Dat is per definitie uitgesloten, of kan het standaard niet?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Het kan als je modem NAT loopback ondersteunt, maar volgens mij kunnen heel weinig modems dit.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:37
Probeer eens in je webbrowser een proxy in te stellen, dan lukt http:// waarschijneljk wel.

zie ook: FAQ - Network Troubleshooting

Verwijderd

Anders kan je ook een DNS hack uitvoeren op je interne DNS server. Op mijn werk heb ik zo onze thuiswerk dns name ook "veranderd", zodat we ook vanuit intern naar de thuiswerkwebsite kunnen. Op de zelfde manier heb ik het thuis draaien.

Dit is de makkelijkste manier om het te doen in ieder geval.
of je hosts file aanpassen als het slechts op 1 pc moet werken.
Pagina: 1