hallo tweakers,
ik ben mijn site aan het omzetten van tabellen naar css. Nu stuit ik op het volgende probleem: Ik wil 3 kolommen naast elkaar hebben, alle kolommen hebben een vaste breedte en het geheel moet in het midden worden gecentreerd. Dit is mij al wel gelukt maar doordat de inhoud van oa het menu wel eens veranderd, wordt de rechter kolom dan op de verkeerde hoogte geplaatst. ik gebruik daarvoor bv top: -100px. dit is de pagina: http://81.206.236.112/msn/index2.php
de code (verkort):
Ik heb dus alles realtief gepostioneerd door de vaste breedte. Nu is mijn vraag: kun je verschillende div gebieden ook relatief positioneren tov 1 bepaald punt of is dit op een andere manier op te lossen? ik kon op got en google niks vinden over een aantal kolommen allemaal relatief positioneren.
bvd
ik ben mijn site aan het omzetten van tabellen naar css. Nu stuit ik op het volgende probleem: Ik wil 3 kolommen naast elkaar hebben, alle kolommen hebben een vaste breedte en het geheel moet in het midden worden gecentreerd. Dit is mij al wel gelukt maar doordat de inhoud van oa het menu wel eens veranderd, wordt de rechter kolom dan op de verkeerde hoogte geplaatst. ik gebruik daarvoor bv top: -100px. dit is de pagina: http://81.206.236.112/msn/index2.php
de code (verkort):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>MSN op School.nl.nu</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> </head> <body> <div style="position: relative; margin: 2px auto 0px auto; border: 1px solid black; padding-left: 5px; font-size: 14pt; vertical-align: middle; width: 420px; height: 25px; background-image: url(images/leeg_groot2.gif); background-repeat: no-repeat;"> Inhoud: </div> <div style="position: relative; margin: 0px auto 0px auto; top: -27px; right: 298px; width: 155px; border: 1px solid black;"> <div style="position: relative; margin: 0px auto 5px auto; border: 1px solid black; padding-left: 5px; font-size: 14pt; vertical-align: middle; width: 150px; height: 25px; background-image: url(images/leeg_groot.gif); background-repeat: no-repeat;"> Menu: </div> <div style="position: relative; margin: 0px auto 5px auto; border: 1px solid black; padding: 5px; vertical-align: middle; width: 138px;"> Dit is het menu<br> jep </div> <div style="position: relative; margin: 2px auto 5px auto; border: 1px solid black; padding-left: 5px; font-size: 14pt; vertical-align: middle; width: 150px; height: 25px; background-image: url(images/leeg_groot.gif); background-repeat: no-repeat;"> Info: </div> <div style="position: relative; margin: 0px auto 5px auto; border: 1px solid black; padding: 5px; vertical-align: middle; width: 138px;"> Hier komt info </div> </div> <div style="position: relative; margin: 0px auto 0px auto; top: -27px; left: 298px; width: 155px; border: 1px solid black;"> </div> </body> </html> |
Ik heb dus alles realtief gepostioneerd door de vaste breedte. Nu is mijn vraag: kun je verschillende div gebieden ook relatief positioneren tov 1 bepaald punt of is dit op een andere manier op te lossen? ik kon op got en google niks vinden over een aantal kolommen allemaal relatief positioneren.
bvd