[MCE2005/XP] Spontaan freezen PC

Pagina: 1
Acties:

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:44
Sinds kort heb ik een enorm irritant probleem met mijn PC.

Ik heb een Geforce Ti4200 geupgrade naar een 6600GT, en sindsdien freezt mijn PC op gezette tijden. Zowel op de desktop als in applicaties. Mijn PC hangt voor 10 seconden, beeld wordt even zwart en daarna kan ik of doorwerken, of het herhaalt zich een x-aantal keer.
Diverse drivers al geprobeerd, zowel de originele meegeleverde drivers (77.7serie) alsmede de laatste versie die ik heb kunnen vinden, maar het probleem blijft.
Specs PC: 2.6GHz Intel op MSI NEO mobo, 512 MB 800MHZ, en een 300Watt voeding.
Nu zit ik te denken zou mijn voeding domweg te zwak zijn? Of is de kaart niet helemaal 100%?
Overigens als ik spellen speel (heb vandaag een paar uur HL2 gespeeld) dan heeft de PC nergens last van....
Temperaturen zijn overigens normaal: 35 graden in de kast, 46 op de CPU na een halve dag spelen.

Wie (her)kent dit probleem cq. heeft een oplossing?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

op gezette tijden? als je daarmee standaard tijden bedoelt zou het kunnen dat je computer op deze tijden iets anders doet:

kijk eens bij geplande taken (of gebruik het commando at in dos), als 1 van deze tijden overeen komt zou het daardoor kunnen komen,

programma's als je virusscanner controleren (als ingesteld) op vaste tijden voor update's

• Snuffel
Nee, niet op gezette tijden, willekeurig dus.

Zo start ik net de PC weer op, gaat even goed, ik open FireFox, en hoppa, een freez.
Daarvoor was het al 3x raak in een minuut, met een spontane reset als gevolg.

EDIT:

Heb zojuist WindowsBlinds 5.0 even uitgezet, samen met DesktopX.
En wat blijkt? Geen enkele freez tot nu toe.
Heb nu DesktopX weer aan staan, om te kijken of WindowBlinds de boosdoener is. En daar lijkt het inmiddels wel op.

[ Voor 37% gewijzigd door Snuffel op 09-01-2006 18:42 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

zou kunnen pas wel even op met het deinstaleren er van, want ik heb gehoort dat hij soms wel lastig kan gaan doen dan.

• Snuffel
Heb nu zowel WindowBlinds als DesktopX uit staan, en de hoeveelheid freezes zijn aanzienlijk minder geworden, maar nog steeds niet geheel weg.
Op de achtergrond draaien weinig zaken mee:
WinAmp Agent
nVidia settings
Extender Resource Monitor (Xbox360)
Deamon tools
BitDefender
MS AntiSpyware

Ik heb ze allemaal wel een keer uitgehad, ook tegelijk, echter het freezen blijft.
Iemand nog heldere ideeen/tips?

Verwijderd

ehm,. zitten er bij processen cntr alt del soms rare processen tussen? het zou een stukje spyware addware kunnen zijn,. probeer hitman pro eens kijken of het daarna nog freezed

• Snuffel
Nee, er draaien geen rare processen mee, ook met HitmanPro vindt ie geen spyware.
Daarnet had ik een spontane reset, terwijl de PC gewoon op zijn screensaver stond de draaien, verder geen taken open o.i.d.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb het idee dat een 6600GT een stuk zwaarder is dan een GF Ti4200...
Misschien trekt je 300w voeding het niet meer ?
Is misschien verstandiger eens te vragen in Videoplanken en Beeldkanonnen, die hebben meestal meer ervaring met dit soort dingen...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Pagina: 1