Hallo,
Ik heb een probleempje met mijn computer. Als ik hem aanzet, geeft hij 3 piepjes en geeft hij geen beeld. Hij lijkt verder op te starten, want de hdd-led knippert wel. Na een paar keer proberen doet hij het meestal wel.
Dit zijn mijn specs:
Pentium IV 1,6 GHz
384 MB SD-ram (Infineon, 256+128)
Mobo: IBM met intel 810 chipset
ATI Radeon 9700PRO 128mb
Maxtor 20GB hdd, IDE 7200 rpm
dvd speler 12x (cd rom 40x) van Lite-on
cd brander 40x12x40 (GCE-8400B van LG)
200 watt hp voeding
Ik vermoed dat het in de voeding ligt, want eerst moest de videokaart een rail delen met de hardeschijf en cd brander, maar nu alleen met de dvd speler, en nu hoef ik minder vaak te proberen.
Voeding is sowieso aan de zwakke kant lijkt mij, origineel werd hij gebruikt voor een celeron 2,0 ghz, mobo met alles onboard.
Alvast bedankt voor de hulp!
Edit:
Ik heb ontdekt dat de pc wel meteen goed boot als het warm is op mijn slaapkamer, als het koud is geeft hij problemen
Ik heb een probleempje met mijn computer. Als ik hem aanzet, geeft hij 3 piepjes en geeft hij geen beeld. Hij lijkt verder op te starten, want de hdd-led knippert wel. Na een paar keer proberen doet hij het meestal wel.
Dit zijn mijn specs:
Pentium IV 1,6 GHz
384 MB SD-ram (Infineon, 256+128)
Mobo: IBM met intel 810 chipset
ATI Radeon 9700PRO 128mb
Maxtor 20GB hdd, IDE 7200 rpm
dvd speler 12x (cd rom 40x) van Lite-on
cd brander 40x12x40 (GCE-8400B van LG)
200 watt hp voeding
Ik vermoed dat het in de voeding ligt, want eerst moest de videokaart een rail delen met de hardeschijf en cd brander, maar nu alleen met de dvd speler, en nu hoef ik minder vaak te proberen.
Voeding is sowieso aan de zwakke kant lijkt mij, origineel werd hij gebruikt voor een celeron 2,0 ghz, mobo met alles onboard.
Alvast bedankt voor de hulp!
Edit:
Ik heb ontdekt dat de pc wel meteen goed boot als het warm is op mijn slaapkamer, als het koud is geeft hij problemen
[ Voor 8% gewijzigd door NilsBokdam op 17-01-2006 21:26 . Reden: nieuwe ontdekking... ]