Toon posts:

Laptop toegang tot lokaal (thuis)netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een wireless netwerk en de computers thuis zitten allemaal in dezelfde werkgroep en kunnen internet en bestanden delen.

Mijn vader heeft echter een (werk)laptop met netwerk instellingen voor het inloggen op het domein op zijn werk. Hij kan wel gewoon wireless gebruik maken van ons internet thuis maar omdat hij niet in dezelfde werkgroep zit kan hij niet op andere pc's binnen de werkgroep komen (bij gedeelde mappen).

Wie weet of het toch mogelijk is om zonder zijn laptop in dezelfde werkgroep in te stellen toegang te krijgen tot gedeelde mappen op andere pc's bij ons thuis?

Alvast bedankt wij horen het graag.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 07:04
als je een ftp servertje runt (serv-u) bijvoorbeeld, kun je makkelijker bestanden delen

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Er zijn toch programma's waarmee je makkelijk van domeinprofiel kunt switchen, ben alleen even de naam kwijt...

We are shaping the future

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zoek nog steeds de manier om Windows XP in meerdere domeinen te joinen, lijkt een beetje op dit, maar dan voor meerdere domeinen

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

http://www.mobilenetswitch.com/ ? kan zo ff geen gratis programma vinden.

--

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 14:34
Ik heb ook wel eens zo'n profile switcher geprobeerd, volgens mij zelfs die gene die genoemd werd. Alleen ik heb zelf nog nooit positieve ervaring ermee gehad alleen dat de laptop bij het bedrijf naar de it-afdeling moest op outlook te laten repareren O-) Ik denk dat een ftp sever makkelijker is. Zelf vindt ik ze sneller dan een windows netwerken en betrouwbaarder mijn gratis favoriet is: http://www.pablosoftwares...easy_ftp_server_lite.html

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1