Ik heb sinds eind december een nieuw systeem gekocht. Alles werkt perfect, maar toen ik zojuist de pc heb aangezet merkte ik dat de Thermaltake 120mm blue led fan (casefan) niet meer draaide. Deze zit achter een zalman processor koeler en blaast de lucht naar buiten. Verder is de Thermaltake aangesloten op mn Aerogate3, maar die geeft logischerwijze een snelheid van 0 rpm aan.
Het frappante is dat de blauwe leds het nog wel doen, dus het ligt niet aan de stroomvoorziening waarschijnlijk, ook vreemd dat dit zo van de ene op de andere dag is. Kan het zijn dat (een van) de spoelen kapot zijn? Het is iig wel klote want de processortemp is nu gemiddeld 10 graden hoger dan voorheen.
Met speedfan kreeg ik het ding niet aan de gang, er loopt namelijk geen draadje naar het moederbord dus die leest net als de bios de fan niet uit net als asus probe. Cool n quiet staat ook uit in het bios, dus dat zou ook niet het probleem kunnen zijn.
Systeem onder andere:
• Thermaltake Kandalf 9000BWS kast
• Thermaltake 550W voeding (meestal tussen 200-250W load)
• Aerogate 3 fancontroller (kan er geen fanspeeds mee instellen)
• Zalman cpn9500s led cpu fan (die blaast de lucht richting de casefan)
• AMD X2 4400+
• Asus a8n-sli premium mobo
• Windows XP pro
Hopelijk kan iemand me helpen, het systeem terugsturen is namelijk lullig voor alleen maar een eventueel kapotte casefan van een paar euro. Ik ben trouwens niet vies van wat rondknutselen maar ze hebben het stromdraadje goed verstopt (loopt langs de fan van de voeding)
.
Plaatje van opstelling (niet dat het veel helpt waarschijnlijk
):
Het frappante is dat de blauwe leds het nog wel doen, dus het ligt niet aan de stroomvoorziening waarschijnlijk, ook vreemd dat dit zo van de ene op de andere dag is. Kan het zijn dat (een van) de spoelen kapot zijn? Het is iig wel klote want de processortemp is nu gemiddeld 10 graden hoger dan voorheen.
Met speedfan kreeg ik het ding niet aan de gang, er loopt namelijk geen draadje naar het moederbord dus die leest net als de bios de fan niet uit net als asus probe. Cool n quiet staat ook uit in het bios, dus dat zou ook niet het probleem kunnen zijn.
Systeem onder andere:
• Thermaltake Kandalf 9000BWS kast
• Thermaltake 550W voeding (meestal tussen 200-250W load)
• Aerogate 3 fancontroller (kan er geen fanspeeds mee instellen)
• Zalman cpn9500s led cpu fan (die blaast de lucht richting de casefan)
• AMD X2 4400+
• Asus a8n-sli premium mobo
• Windows XP pro
Hopelijk kan iemand me helpen, het systeem terugsturen is namelijk lullig voor alleen maar een eventueel kapotte casefan van een paar euro. Ik ben trouwens niet vies van wat rondknutselen maar ze hebben het stromdraadje goed verstopt (loopt langs de fan van de voeding)
Plaatje van opstelling (niet dat het veel helpt waarschijnlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Xanathorn op 09-01-2006 17:54 . Reden: Plaatje gefixed ]
Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)