Toon posts:

[PC] Soldat

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is soldat?

Soldat is een coole 2D multiplayer shooter die gratis kan worden gedownload en gespeeld over LAN of internet. Het spel bevat 6 verschillende game modes waarin tegen elkaar of bots gestreden kan worden, 18 verschillende wapens en 35 officiële maps. Met behulp van een mapmaker is het mogelijk je eigen maps te bouwen en te spelen.

Soldat leent zich uitstekend voor het spelen van Clanwars. Er zijn in de loop van de tijd talloze clans en leagues gevormd. De meest gespeelde modes zijn Deathmatch en Capture The Flag, waarvan CTF de populairste is.

Soldat word gemaakt door een illustere Pool genaamd Michal Marcinkowski. Hij bouwt het spel in zijn eentje en de eerste versie kwam uit in de zomer van 2002. Sindsdien zijn er telkens updates en nieuwe versies uitgebracht met daarin nieuwe wapens en maps, maar vooral bugfixes. Omdat hij in zijn eentje werkt duurt het soms een tijd voor fixes en versies worden uitgebracht.

Belangrijkste features:

Meer dan 18 wapens speelbaar
- zoals: MP5, Ak-74, M79, M249 Minimi, Barret M82A1, XM214 Minigun
Multiplayer spelen over het Internet of LAN
6 Spel modes:
- Deathmatch
- Pointmatch
- Teammatch
- Rambomatch
- Capture the Flag
- Infiltration
Editors: 'Soldat Map Maker' en 'Interface Maker'
- Het maken van eigen maps
(Dedicated) server voor Windows en Linux

Uitgebreide specificaties:

In Soldat speelt de speler met een personage van wie de haren, huidskleur en kleren aangepast kunnen worden. Het spel wordt gewoonlijk gespeeld over het Internet of over LAN, maar het kan ook offline tegen computergestuurde spelers gespeeld worden. Er is een aantal verschillende speltypes, waaronder Deathmatch (ieder voor zich), Capture the Flag (het stelen van elkaars vlag) en Teammatch (verschillende teams tegen elkaar). In sommige speltypes is het enige doel het doden van zoveel mogelijk vijanden, terwijl er bij andere een vlag verdedigd of gestolen moet worden. Capture the Flag en Deathmatch zijn het populairst.

Voor elk speltype is het doel vijanden te doden. Bij het spawnen kan de speler uit een groot arsenaal aan wapens kiezen. Een aantal handgranaten krijgt de speler standaard mee, andere kunnen al spelend verzameld worden, door ze uit kisten op te rapen. Op dezelfde manier kunnen Jet Boots verkregen worden, waarmee de speler rond het level kan vliegen. Verder kan men meer schade aan richten door Berzerker te pakken, onzichtbaar worden met Predator, of een vlammenwerper krijgen en onzichtbaar worden met Flamegod. Al deze speciale mogelijkheden verlopen na enige tijd en kunnen dus slechts kort gebruikt worden. Als een speler gewond is kan hij verbandtrommels van de grond pakken en zichzelf weer gedeeltelijk genezen. Als iemand doodgaat zal hij na een aantal seconde weer opnieuw spawnen en weer een ander wapen kunnen kiezen. Alleen als de survival modus is ingesteld zal het spel pas eindigen als alle spelers van een team zijn gedood.
De meeste spellen zijn snel en chaotisch. Lichamen exploderen vaak en overal vliegen bloed en lichaamsdelen rond.

Wapens
Een speler kan kiezen uit tien primaire en vier secundaire wapens. Er kunnen er altijd twee tegelijk vastgehouden worden. De wapens moeten herladen worden, maar de munitie raakt nooit op.

Elk wapen is gebaseerd op een echt bestaand wapen.
Primaire wapens
Desert Eagles
HK MP5
AK-74
Steyr AUG
SPAS-12
Ruger 77
M79
Barrett M82A1
FN Minimi
XM214 Minigun

Secundaire wapens
USSOCOM
Gevechtsmes
Kettingzaag
M72 LAW
In tegenstelling tot andere spellen, doet Soldat er alles aan om er voor te zorgen dat elk wapen even goed is. In het verleden is er veel aandacht besteed aan het gelijk maken van elk wapen.

Maps
De maps in Soldat zijn kleine 2D gebieden, die vooral gefocused zijn op snelle gameplay. Veel maps worden gedeeld door verschillende speltypes, maar Capture the Flag en Infiltration kennen hun eigen maps.
De maps zijn opgebouwd uit polygons, hierop bevinden zich dingen als struiken en zandzakken. De polygons kunnen gevaarlijk zijn en bijvoorbeeld dienen als lava, maar ze kunnen ook zorgen voor een geleidelijke genezing wanneer een speler er op staat. Verschillende weertypes worden in sommige maps gebruikt. Er zijn vele programma´s verkrijgbaar in de soldat-community waarmee je zelf hele mooi maps kan maken.

Wie ben jij?

Ik ben FB en ben al zo´n 3 jaar actief soldat-speler. Ik speel in de clans Viet Minh (/~vm~/)
en Terror From Holland (TFH). Ik ben te vinden op #vm.soldat en #soldat.holland @ quakenet.
Ik speel onder de naam /~vm~/ DaDarkMAN (TFH)
Ik heb pas ook een paar kleine filmpjes gemaakt in soldat (speelt 2* zo snel af af en toen ;) ), die kan je hier bekijken: http://www.putfile.com/dadarkman Ze gaan echt nergens over, maar dan kan je een beetje zien hoe het spel er in het echt uitziet. En wat er zo´n beetje mogelijk is. (En ja, ze zijn al afgekraakt, dus jullie hoeven dat niet te doen :P )

Officiele site:

www.soldat.pl

Fansites en andere soldatwebsites

www.soldat.nl (Hollandse soldat-site)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Soldat
www.selfkill.com
www.soldatmods.tk

Voor meer sites (onder links) en info kijk op de officiele site.

Waar download ik soldat dan?

De officiele site biedt een groot aantal download links. (Kijk onder downloads)

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.soldat.pl/screens/screen1s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.soldat.pl/screens/screen3s.jpg

Bedankt seb´ voor het nakijken! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20

Christiano007

Ich bin der champion

Soldat is idd leuk, ken het ook al een paar jaar.
Alleen ging het bij mij altijd terugvliegen naar de desktop of veel lag, daardoor gestopt.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

haha Soldattuhhh!!!!!!!!11111111oneoneone :P

Ik ken het spelletje ook al jaren, leuk dat het nog steeds gespeelt wordt :), 'k heb me er vroeger vaak genoeg mee vermaakt.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

hahah :D
Dat er nog iemand mee op komt draven :) Ik heb het eerder veel gespeeld. Was wel even leuk om te doen als je je verveelde, maar het is verder geen spel waar ik 24/7 achter kan zitten.

Kijk hier eens voor andere vragen/opmerkingen/posts

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:36:
hahah :D
Dat er nog iemand mee op komt draven :) Ik heb het eerder veel gespeeld. Was wel even leuk om te doen als je je verveelde, maar het is verder geen spel waar ik 24/7 achter kan zitten.

Kijk hier eens voor andere vragen/opmerkingen/posts
Hehe, ik speel ik ongeveer 1-2 uur per dag, er is nog steeds een grote soldat-community en er worden nog steeds tournooien gespeeld. Op Esl http://www.esl-europe.net/eu/soldat/ worden een aantal leagues gespeeld, er is de TNL-league met zo´n 50 clans. En pas is The Pwnage cup gespeeld, zie soldat.nl.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 17:04
Zie Soldat voor 19 pagina's met posts :) Die heeft alleen niet zo'n fraaie TS, dus dat is zeker wel netjes. Beetje laat alleen, zo 3 of 4 jaar na dato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaCoTa schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:52:
Zie Soldat voor 19 pagina's met posts :) Die heeft alleen niet zo'n fraaie TS, dus dat is zeker wel netjes. Beetje laat alleen, zo 3 of 4 jaar na dato.
Had ik gezien ja, maar het spel heeft nog niks aan populariteit verloren. Het is alleen
jammer dat weinig nederlanders het kennen. Een beetje meer aandacht kan nooit kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om maar even mooi dit topic te kicken >:), ik ben een website begonnen met wat filmpjes van soldat erop die ikzelf heb opgenomen: http://www.putfile.com/dadarkman

Ze gaan echt nergens over, maar dan kan je een beetje zien hoe het spel er in het echt uitziet. En wat er zo´n beetje mogelijk is. (En ja, ze zijn al afgekraakt, dus jullie hoeven dat niet te doen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

die screens lijken wel een beetje Worms style:P
ik neem aan dat het idee hier is dat je vrij kan rondlopen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Dit is niet zomaar een 'spelletje', dit wordt in clanverband gespeeld. Het heeft vrij veel weg van FPS games als Quake 3 vind ik. Ook indrukwekkend hoe lang Soldat nu al onderhouden wordt door Michal Marcinkowski (toevoegingen aan physics en grafische effecten e.d.). De gameplay vind ik eigenlijk best wel subliem :) maar de netcode helaas minder (vaak schoten die je vol raakt die helemaal geen damage doen e.d.).

Voor het vinden van servers kun je trouwens ook ASE (The All-Seeing Eye) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Aham brahmasmi schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:39:
Dit is niet zomaar een 'spelletje', dit wordt in clanverband gespeeld. Het heeft vrij veel weg van FPS games als Quake 3 vind ik. Ook indrukwekkend hoe lang Soldat nu al onderhouden wordt door Michal Marcinkowski (toevoegingen aan physics en grafische effecten e.d.). De gameplay vind ik eigenlijk best wel subliem :) maar de netcode helaas minder (vaak schoten die je vol raakt die helemaal geen damage doen e.d.).

Voor het vinden van servers kun je trouwens ook ASE (The All-Seeing Eye) gebruiken.
zoals Michal ookal zei; soldat lijkt op quake 3 en leiro :P .

Hier op school is het ook leuk om even tegen klasgenoten te spelen! en het is nog te spelen ook :P

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Jup, het lijkt ook wel op Liero. Helaas is er (vziw) nooit een volwaardige opvolger voor Liero gekomen die online te spelen is. ;( Wurmz lijkt er wel een beetje op, maar dat heeft niet dezelfde feeling als Liero en de wapens werken minder lekker. Als je met z'n tweeën achter een pc zit blijft Liero wel superleuk spel om te spelen, vooral met de TC's (Total Conversions) zoals CS 3.2, Mark 2, Bazmod, etc.

Kent iemand trouwens de Soldat Zombie hunt servers? Dat zijn servers die in TDM mode draaien met een stuk of 20 van die speciale Zombie bots die alleen hun vuisten gebruiken of de kettingzaag en dan massaal op alle spelers in de andere teams afstormen. Er was ook een server waar een Alpha zombie was die wel wapens had. Het wordt dan een wedstrijd om proberen zoveel mogelijk kills te krijgen (zoveel mogelijk zombies tegelijkertijd afmaken), wat ongelofelijk grappig is: "double kill, multi kill, multi kill x 2, serial kill, serial kill x 2, master kill!" :D Toch ga je nog vaak genoeg dood, als die Zombies maar even dichtbij genoeg komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik speel vaak samen met een vriend in me eigen zombie server.
Het is echt te simpel voor woorden om er 1 te maken. Die zombie´s zijn copien van de bot "boogieman". Deze bot is zo ingesteld dat hij alleen een chainsaw gebruikt.

Maken van een boogieman-match:
*Ga naar je soldat-map
*Open de folder "bots"
*Zoek "Boogie Ban.bot"
*Doe copy, en paste hem daarna zoveel keer als je wil (25 bots in max. in soldat)
*Start soldat, ga naar start game en selecteer teamdeatchmatch of ctf
*Selecteer als bots die boogieman heten (voor een zelfde team)
*Start de game, join het andere team, en raggen maar!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:28:
Ja, ik speel vaak samen met een vriend in me eigen zombie server.
Het is echt te simpel voor woorden om er 1 te maken. Die zombie´s zijn copien van de bot "boogieman". Deze bot is zo ingesteld dat hij alleen een chainsaw gebruikt.

Maken van een boogieman-match:
*Ga naar je soldat-map
*Open de folder "bots"
*Zoek "Boogie Ban.bot"
*Doe copy, en paste hem daarna zoveel keer als je wil (25 bots in max. in soldat)
*Start soldat, ga naar start game en selecteer teamdeatchmatch of ctf
*Selecteer als bots die boogieman heten (voor een zelfde team)
*Start de game, join het andere team, en raggen maar!
Die stomme Boogieman!

Ik heb heel vaak gehad dat ik met mn gun aan het schieten was op een bot, shit kogels op!! boogieman komt langs, zaag, Greyh0und dood... :P

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
n00b! :Y) Ik vind het zelf ook wel leuk om soms de chainsaw als secondary te nemen en dan als mensen net even niet op je kunnen schieten op ze af te springen en *rrrrzzzzzzzz* *ouaaarghh!* *spletter* :P

Echt niet normaal hoe goed sommige mensen kunnen mikken met de combat knife trouwens. Zo in een grote boog precies iemand raken.

Het is jammer dat de netcode toch het zwakste punt van het spel blijft. Het gebeurt me echt te vaak dat iemand vol in de lucht raak met M72 law of M79 en er is geen procentje health bij hem af. Maar de mooie kills die je met die wapens kunt maken maken het ruimschoots weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ah Soldat... Das weer een tijdje geleden... Speelde ik vroeger (toen het pas bestond) nog in het half-noors half-engels :)
Predator-mode of Rambo, altijd weer plezant :D

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Predator is een powerup, geen mode. ;) (Wurmz heeft wel een predator mode.) Rambomatch is idd wel leuk ja.

Je bedoelt denk ik half Pools half Engels want de maker is Pools en niet Noors. Als je toevallig aan Liero dacht, de maker daarvan is Fins. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-01-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-10 11:11

macuz

Dance!

haha waarom maken alleen die koude landen van die vette games? die hebben zeker nx beters te doen dan binnen warm zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh lol! Bestaat het nog steeds? K vond het wel leuk voor een tijdje, maar op een of andere manier kon ik er maar niet aan wennen dat het een 2d shooter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:52:
Oh lol! Bestaat het nog steeds? K vond het wel leuk voor een tijdje, maar op een of andere manier kon ik er maar niet aan wennen dat het een 2d shooter was.
Daarom speel ik het ook erg weinig. De gameplay heeft gewoon niet wat een 3D shooter (Quake 3 voor mij) heeft. Als ik Soldat eerder 'ontdekt' had dan had ik het waarschijnlijk wel meer gespeeld, maar ik speel nu voornamelijk Quake 3 (CPMa, Freeze Tag, VQ3 CTF) en Starcraft (speciale maps).

Maar ik vind dat Soldat behoorlijk verbeterd (uitgebreid) is sinds versie 1.1.2 (eerste versie die ik gespeeld heb). Goeie wapens zoals de M72 law toegevoegd, stationary guns, richochet effect toegevoegd, verbetering van de graphics, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:35:
[...]
Daarom speel ik het ook erg weinig. De gameplay heeft gewoon niet wat een 3D shooter (Quake 3 voor mij) heeft. Als ik Soldat eerder 'ontdekt' had dan had ik het waarschijnlijk wel meer gespeeld, maar ik speel nu voornamelijk Quake 3 (CPMa, Freeze Tag, VQ3 CTF) en Starcraft (speciale maps).

Maar ik vind dat Soldat behoorlijk verbeterd (uitgebreid) is sinds versie 1.1.2 (eerste versie die ik gespeeld heb). Goeie wapens zoals de M72 law toegevoegd, stationary guns, richochet effect toegevoegd, verbetering van de graphics, etc etc.
Om maar even een oud topicje te kicken en soldat weer wat onder de aandach te brengen... >:)

Ik ben het zeker eens met de updates, ik heb pas voor de lol 1.1.4 weer geinstalleerd en dan heb je echt het idee alsof je ergens tegengehouden word door "een force". Het liep niet lekkr, nu is een stuk vloeiender, jammer nog van sommige bugs en de m79 lag, verder is het spel goed.

Ik vind dit spel beter als de meeste shooters, omdat je gewoon goed overzicht hebt in wat je doet. Het is een heel goed spel voor de beginnende gamer. :)
Pagina: 1