Toon posts:

Wireless Network instellen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Tiscali T4-aansluiting en een Zyxel-modem waarmee ik prima kan internetten. Heb nu een nieuwe notebook en een Wireless Router gekocht. Er is een draadloze verbinding die uitstekend is, maar kan niet op internet of MSN of e-mail. Iemand een idee?

Ik heb dus inmiddels gewoon draadloos een verbinding, maar het internet kom ik niet op. Als ik IPCONFIG /ALL doe komt er bij m'n IP-adres: 192.168.1.1 te staan. Ik heb het idee dat ik dat wireless ding nog moet configureren, die krijgt gewoon geen toegang tot het internet :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 22:52 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:49

bonzz.netninja

Niente baffi

nee...want ik weet niks van je. Bijv. je O.S, wat voor router, etc etc. Check ff de FAQ voor de vereiste van een topic

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:08:
nee...want ik weet niks van je. Bijv. je O.S, wat voor router, etc etc. Check ff de FAQ voor de vereiste van een topic
Doe maar rustig hoor, je hoeft echt niet te bijten!

Windows XP + SP2, MSI 54G Wireless, Zyxel Tiscali modem.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:06:
Er is een draadloze verbinding die uitstekend is, maar kan niet op internet of MSN of e-mail. Iemand een idee?
Wat werkt uitstekend en wat niet uitstekend?
Krijg je een IP-adres? post je ipconfig /all eens (start->uitvoeren->cmd->ok->ipconfig /all)
Welke foutmelding krijg je?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:10:
[...]

Doe maar rustig hoor, je hoeft echt niet te bijten!

Windows XP + SP2, MSI 54G Wireless, Zyxel Tiscali modem.
Hij bijt ook niet, maar probeert je alleen te helpen een duidelijkere openingspost te maken, waardoor je als het een beetje meezit eerder antwoord op je vraag krijgt, het voor de mensen die na jou met hetzelfde probleem komen duidelijker is wat er aan de hand was, en hoe het is opgelost. Het is hier niet zomaar een gezellig klets en ouwehoer forum.
Alle technische fora hier moet je zien als een soort database waar enorm veel informatie uit te halen is. Als er dan zeer onvolledige openingspost worden gemaakt, waardoor er ontzettend veel topics worden gesloten, is die database erg onduidelijk en lastig om wat in op te zoeken. OK, hij had het misschien iets vriendelijker kunnen verwoorden, maar goed.

Voor wat betreft je situatie:
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Hoe is je router ingesteld. Gebruik je een firewall op je laptop? Zo ja, heb je die al eens uitgezet en het dan nog eens geprobeerd?
Kun je wel naar buiten pingen, of lukt ook dat niet?
Zo maar wat vragen die ik binnen een minuut kan bedenken. Er is erg veel wat je zelf eerst kan testen. Al dan niet aan de hand van suggesties hier op de verschillende fora en FAQ's.

Verwijderd

Je zit hier inmiddels lang genoeg om te weten hoe je een topicstart in elkaar moet vouwen. Werk dat dus nu even bij; zo kan niemand je helpen.
Pagina: 1