Toon posts:

Buffer van de brander schommelt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laats een nieuw moederbord + proccesor + ram gekocht

Pentium 4 650 3,4 ghz
Asus P5WD2 Premium (P5WD2_PREMIUM)
Dane-Elec Memory 512 MB, PC4200, 533 MHz, 4 (D2D533-064644N_OEM)

Maar nu als ik een DVD'tje wil branden schommelt de buffer steeds tussen 10% en 90% terwijl met de oude pc niets aan de hand was... Een DVD'tje branden duurt nu dus veel langer. Het ramgeheugen dat ik heb gekocht staat niet in het boekje van het moederbord dat compatteble is.. maar ik krijg geen blue screens enz. Ook als ik muziek luister en internet tegelijkertijd en ik scrol met de muis dan blijft de muziek even hangen.

Trouwens weet iemand iets over het omzetten van Divx naar DVD. Want hoe behoud ik het AC3 5.1 geluid van de Divx tot op de DVD. Als ik dat nu probeer met nero Vision krijg ik alleen AC3 2.0

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Opzich, geef jezelf nu al aan waar je probleem toch ligt?
et ramgeheugen dat ik heb gekocht staat niet in het boekje van het moederbord dat compatteble is.. maar ik krijg een blue screens enz. Ook als ik muziek luister en internet tegelijkertijd en ik scrol met de muis dan blijft de muziek even hangen.
Misschien eens een keer ander geheugen halen/lenen ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 12:03
Staan je brander & harde schijf wel in DMA-modus?

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze staat op DMA

Ik bedoel kan zo'n probleem aan het ramgeheugen liggen want dalijk koop ik een nieuw ramgeheugen en dan doet hij precies hetzelfde

Verwijderd

Staan je brander en harddisk elk op een appart IDE-kanaal?
Kijk in apparaatbeheer eens na og je geen IRQ fouten hebt.
En eventeel een bios-update voor jouw moederbord...

GeheugenScan tool proberen, maar volgens mij werkt geheugen of het werkt niet.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
Zitten je brander en harde schijf op dezelfde kabel? Dan is het vrij logisch dat je buffer schommelt, omdat er niet tegelijk data van de HD naar de brander gestuurd kan worden.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Serial ATA hardeschijf maxtor Maxline III 250 GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwen een videokaart van 4 Mb ( PCI ) 7 jaar oud ofzo erin zitten maar het kan hier toch niet mee te maken hebben?? Maar dat zal ik zelf wel merken want krijg deze week de ( Asus Extreme AX850PRO/HTDV ) _/-\o_

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
Hangt er vanaf. Wat is je CPU-load tijdens het branden?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Heb je een virusscanner draaien? Dat kan ook schelen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 02:08:
Ik heb trouwen een videokaart van 4 Mb ( PCI ) 7 jaar oud ofzo erin zitten maar het kan hier toch niet mee te maken hebben?? Maar dat zal ik zelf wel merken want krijg deze week de ( Asus Extreme AX850PRO/HTDV ) _/-\o_
Dat zou in ieder geval wel een goede kandidaat zijn voor je scrollproblemen. Of dit ook effect heeft op het branden: waarschijnlijk niet.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
Het scrolprobleempje is opgelost met de nieuwe videokaart alleen het branden nog steeds niet... ik heb men brander naar de nieuwste NEC Firmware 2.18 geflasht maar dit hielp ook niet.. Ik heb mijn brander en mijn DVD-speler op 1 IDE kabel zitten

Brander = master
DVD-speler= slave

Wie weet mischien nog iets waar het aan kan liggen?? O-)

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Probeer het eens met alleen je brander op je ide.
Heb je een 80aderige ide-kabel gebruikt?

Doe ook eens een burst-rate met Nero Cd-Dvd speed, moet rond de 22mb/sec liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door GrrRon op 24-01-2006 15:50 ]

"Soylent Green is people!"

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost... De DVD brander was blijkbaar niet goed ingsteld in de bios het deze op auto gezet en nu doet hij et weer perfect :*)

Bedankt voor jullie moeite
Pagina: 1