video opnemen op pc en eventueel naar DVD zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-08 11:36
Hoi,
Kheb hier een msi geforce 4 ti4200 8x en ik zou graag een fragment dat ik op video heb staan naar mijn pc zetten. Kheb dit ooit gedaan (kheb alle kabels om de video op mijn pc aan te sluiten) met pinnacle studio denk ik maar toen had ik geen geluid. Is er een simpeler programma om video naar PC te krijgen en het dan op DVD te zetten of ... ?
Dit is eenmalig, ik zou het dus wel goed willen doen maar geen extra hardware aankopen.

MVG, SiLeNtKiLlEr

Verwijderd

cyberlink powerproducer is wat makkelijker te gebruiken, maar eender welk programma dat beelden kan capturen vanaf je video-in volstaat. heck, je kan zelfs windows movie maker gebruiken. Zoek anders even op google naar "capture", "video" en eventueel "vcr", zat goeie tutorials

• silentkiller
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:04:
cyberlink powerproducer is wat makkelijker te gebruiken, maar eender welk programma dat beelden kan capturen vanaf je video-in volstaat. heck, je kan zelfs windows movie maker gebruiken. Zoek anders even op google naar "capture", "video" en eventueel "vcr", zat goeie tutorials
bedankt voor de info
Kheb nu de nvidia wdm drivers voor mijn kaart geïnstaleerd en als ik het nu probeer met windows movie maker (bestand => video vastleggen) zegt hij: Het video apparaat wordt momenteel gebruikt. Sluit alle andere applicaties die het apparaat gebruiken en probeer opnieuw. Dan klik ik op ok en vervolgend krijg ik de error: Het apparaat kan momenteel niet worden gebruikt omdat er een fout is opgetreden bij het starten van het apparaat. Kbener cker van dat geen andere app de video gebruikt, opnieuw opstarten heeft ook geen nut

Iemand enige hulp ?

Verwijderd

Het is me niet duidelijk met welk apparaat je nu de video in je pc wilt krijgen. Via de videokaart? Heeft die een video-in dan? Graag wat meer specs over je systeem mbt tot het capturen van de video. En hoe heb je het aangesloten?

• silentkiller
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:23:
Het is me niet duidelijk met welk apparaat je nu de video in je pc wilt krijgen. Via de videokaart? Heeft die een video-in dan? Graag wat meer specs over je systeem mbt tot het capturen van de video. En hoe heb je het aangesloten?
kheb een msi geforce 4 ti4200-8x (Ti4200-VTD8X ) en ik heb mijn videorecorder aan mijn pc gehangen. Op de videorecorder zelf zit ie op een scart, van die scart gaat hij via een S-video kabel naar de video in en zo via de converter (kdenk dat et converter noemt, zorgt ervoor dat men video in past op men videokaart) naar de videokaart

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is niet echt een hele spannende vraag. Er is genoeg over capturen te vinden op got. Met Virtualdub kan dit goed. Voor het geluid altijd natuurlijk even de juiste opnamebron selecteren, misschien had je dat niet goed gedaan toen je bezig was met Pinnacle Studio. Naar MPEG2 omzetten kan met bijvoorbeeld TMPGenc of WinAvi. (eventueel een dvd menu maken met TMPGenc DVD Author) Branden met bijvoorbeeld Nero.

• silentkiller
hmmz,
momenteel geprobeerd met moviemaker, virtualdub en virtualvcr (die laats zou beter zijn met wdm drivers) maar ik krijg maar geen beeld op mijn scherm, iemand eenig id of ik nog iets moet instaleren ofzo ? Nu heb ik geinstaleerd: nvidia drivers en nvidia wdm drivers

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26
op www.doom9.org staat wel een tutorial.

• silentkiller
dat is het em net, die tutorials doen et ook gewoon niet. Kdenk dat ik nog iets moet instaleren naast de nvidia wdm drivers voor mijn msi videokaart, kgeloof dat ik dat toen ook gedaan heb maar kan nietmeer zeggen wat, iemand die captured met een msi kaart en die mij kan helpen ?

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26
ik heb dat ook wel eens met mijn asus-kaart.. de drivers opnieuw installeren helpt dan.
Pagina: 1