m-m schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:29:
[...]
die haal ik echt niet door de war hoor

Ik doelde weldegelijk op de PETA, waarvan verschillende bestuursleden inclusief de oprichtster meerdere malen hebben uitgesproken bewondering te hebben voor een aantal figuren die o.a. laboratoria in de hens hebben gezet. Tussen PETA en dergelijke groeperingen zijn ook financiele banden naar het schijnt. Dat er organisaties voor de dierenrechten opkomen vind ik heus wel een goede zaak, maar liever een andere organisatie dan bijv. PETA, die zitten toch iets te veel in het volkert van der G.-hoekje.
Niet dat het ook maar iets met bannering op GoT te maken heeft

Klopt, en daar heb je gelijk in, er zijn klachten over PETA, onder meer steun voor terroristische organisaties, welke bomaanslagen plegen en financiele steun voor personen die moordaanslagen pleegden...
Ook zijn er klachten dat men bij de PETA zelf videomateriaal manipuleert en hiervoor dieren mishandeld alswel in door hen beheerde 'direnopvang-centra' de omstandugheden zelf slechter zijn dan in de reguliere centra.
Een andere belangrijke klacht tegen PETA is dat deze organisatie naaktheid gebruikt in hun reclame-campagnes (vooral een issue in amerika); adverteert met Playboy modellen en slogans als
"I'd rather go naked than wear fur"
http://en.wikipedia.org/w...ical_Treatment_of_Animals
Ik vind het ook niet echt een 'prettige' organisatie, maar dat valt volgens mij gewoon binnen een normale afstand die kan bestaan tussen een medium en een bedrijf dat adverteert op de site .... als Microsoft adverteert op Tweakers.net betekent dat ook geen direkte 'verbondenheid' tussen Tweakers.net en MS .. en evenmin dat men van T.net zelf direkt aanraad deze producten te gebruiken .. Men stelt enkel advertentieruimte beschikbaar ...
Bij direkte sponsoring of samenwerkingscontracten, samen opgezette acties is dat een stuk 'intiemer' ... :
In
reviews: Sponsoroverzicht staan de sponsoren: TRUE is bv de eigen hosting provider en in die zin is er een nauwe samenwerking, welke dan verder gaat dan enkel losstaande 'adverteren'
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen