Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb een server staan waar Nagios op draait, dat is software om allerlei services te checken.
Als er iets down is krijg ik een e-mail.
Maar ik wil dat die server ook SMS-en gaat sturen. Dat kan met de smstools software.
Omdat de server bij een provider in het rack hangt is er geen telefoon lijn aanwezig, dus moet er met een mobieltje gewerkt worden.
Op de site staat een lijstje met telefoons en modem die het goed doen:

http://smstools.meinemullemaus.de/hardwarecomp.html

Ik heb hier nog een Sony T300 liggen. Helaas (zo te zien iig) als ik een datakabel aansluit kan er geen voeding aangesloten worden (met kabel DRS-11). Dat is niet handig want het moet onbeheerd kunnen draaien.

Wat ik nu zoek is een telefoon uit dit lijstje:

Nokia 6210e
Nokia 6310
Nokia 7110 (only with original RS232 cable)
Ericsson GM22 (see Note 1)
Ericsson R320s (see Note 2)
Ericsson R320 (init string AT+CPMS="SM")
Ericsson T39m (init string AT+CPMS="ME","ME","ME")
Sony-Ericsson T300 (init string AT+CPMS="ME",baudrate=115200)
Sony Ericsson T60
Sony Ericsson T68
Sony Ericsson T65 (do not use kudzu on the serial port)
Siemens S25
Siemens C35 (baudrate=19200)
Siemens S35i
Siemens M45 (initialize with AT+CPMS="SM")
Siemens M50
Sharp GX-10 (only infrared tested)

Waar tegelijkertijd een datakabel en een voedingskabel in gestoken kunnen worden. Wie owie?

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 22:36
misschien is het een idee om ff te checken of de motorolla v3 ook ondersteund wordt, hoewel die niet op het lijstje staat.
Die heeft nl. een usb kabeltje dat zowel als voeding en als datakabel werkt en is ook als redelijk goedkoop prepaid pakket te verkrijgen....

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 13:53
Vrijwel alle nokia telefoons waar een DKU2 of CA42 kabel op aan gesloten kan worden, kan ook tegelijk voeding bij aangesloten worden.

De voeding zit aan de linksonder en rechts ervan zit de datakabel aansluiting, de kabel daarvan loopt naar rechts weg, dus daar heb je geen last van.

[ Voor 10% gewijzigd door Ralpy op 14-06-2006 13:18 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Ook niet in je lijstje, en vermoedelijk buien het budget, maar Sony Ericssons K750i (en dus ook W800) worden via de datakabel ogeladen.

offtopic:
@hieronder; doet zn sig in ieder geval eer aan :+

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 14-06-2006 21:06 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

usr-local-dick schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:00:
Hoi

Ik heb een server staan waar Nagios op draait, dat is software om allerlei services te checken.
Als er iets down is krijg ik een e-mail.
Maar ik wil dat die server ook SMS-en gaat sturen. Dat kan met de smstools software.
Omdat de server bij een provider in het rack hangt is er geen telefoon lijn aanwezig, dus moet er met een mobieltje gewerkt worden.
Op de site staat een lijstje met telefoons en modem die het goed doen:

http://smstools.meinemullemaus.de/hardwarecomp.html

Ik heb hier nog een Sony T300 liggen. Helaas (zo te zien iig) als ik een datakabel aansluit kan er geen voeding aangesloten worden (met kabel DRS-11). Dat is niet handig want het moet onbeheerd kunnen draaien.

Wat ik nu zoek is een telefoon uit dit lijstje:

Nokia 6210e
Nokia 6310
Nokia 7110 (only with original RS232 cable)
Ericsson GM22 (see Note 1)
Ericsson R320s (see Note 2)
Ericsson R320 (init string AT+CPMS="SM")
Ericsson T39m (init string AT+CPMS="ME","ME","ME")
Sony-Ericsson T300 (init string AT+CPMS="ME",baudrate=115200)
Sony Ericsson T60
Sony Ericsson T68
Sony Ericsson T65 (do not use kudzu on the serial port)
Siemens S25
Siemens C35 (baudrate=19200)
Siemens S35i
Siemens M45 (initialize with AT+CPMS="SM")
Siemens M50
Sharp GX-10 (only infrared tested)

Waar tegelijkertijd een datakabel en een voedingskabel in gestoken kunnen worden. Wie owie?
Als jij echt een originele DRS-10/11 hebt, dan moet je in de connector die je in de telefoon steek ook een normale Ericsson lader passen, zoals hieronder te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.rusgsm.ru/isroot/rusgsm/SiteImages/Pic/er_drs_10_1_big.jpg

Als dat nou toch niet het geval is, neem dan even contact met mij op. Dan wil ik jouw 'nep' DRS-10/11 wel ruilen tegen mijn echte DRS-10/11, die wel een plug heeft voor een Ericsson lader.
Mocht je nou geen Ericsson lader hebben, dan kan je ook contact met mij opnemen. Ik heb namelijk een bak vol van die dingen (origineel)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"