Aspectratio scaling bij non-DVI TFT

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Iiyama ProLite E430S-B3 staan (17", 1280x1024). Omdat het geen 4:3 monitor is, wordt het beeld lichtjes uit z'n verband gerukt wanneer ik games in 4:3 resoluties speel. Wat ik wil, is kleine zwarte balkjes, zodat het beeld niet dus meer uit z'n verband gerukt wordt.

Ik heb al veel topics en google hits gevonden waarbij als oplossing de optie "Fixed aspectratio scaling" in de Forceware drivers wordt aangegeven, maar deze optie krijg je alleen wanneer je je monitor via DVI hebt aangesloten. De E430S heeft geen DVI, maar een D-SUB ingang. Deze optie is voor mij dus niet bruikbaar. :|

Ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn om voor elkaar te krijgen wat ik wil. :)

Verwijderd

Meeste games hebben tegenwoordig wel 1280x1024 ondersteuning. En zo niet, dan
is het meestal wel aan te passen in de game.cfg file.

Een trucje om er voor te zorgen dat non-dvi lcd's niet scalen naar full screen is er voor
zover ik weet niet, ben er ook ooit naar op zoek geweest.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bij welke games heb je dat dan?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alle, zolang je maar een 4:3 resolutie gebruikt. :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan ook in een window spelen? dus stel je speelt een spel op 1280x960, en je desktop is dan 1280x1024, dan kan je je desktop gewoon zwart instellen, en je startbalk laten verbergen, en kan je met zwarte balkjes boven/beneden spelen...

Home Assistant Configuratie V&A