Muziek Pc (voor Bar, Kantine, Blokhut)

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSixkiller
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10-2023

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
Beste mensen,
mijn opzet is als volgd. ik heb een mooi pctje voor in/bij de bar in onze blokhut waar wij altijd graag een pilsje drinken.
Hij word door ons gebruik om muziek af te spelen, dit gebeurd autotmatisch maar er moeten ook specifieke plaatjes aangeklikt kunnen worden.
Hij word ook door mensen gebruikt die onze ruimte huren, er mag niet niet gekloot worden met files/playlisten/software/achtergronden geluidjes.

ik heb hier het volgende pctje voor:
AMD 1000 Mhz
265MB SD-ram
40 gb HDD
stabiel Asus Mainboard
Live 1024 geluidskaartje.

Aan software wil ik er ongeveer dit opzetten:
windows XP
of
Windows 200(0/3) mischien beter in het uitdelen en handhaven van rechten.
BPM studio 4.9

Nou wil ik in principe bereiken dat gebruikers de pc alleen maar hoeven te starten, en dat dan de playlisten geladen worden er er word gespeeld. dit is vrij goed te bereiken met BPM.
nou wil ik voorkomen dat gebruikers gaan knoeien met de software/playlist/achtegrond/enze
zou ik dit het best kunnen doen met een afgetimmerd windows account of met een restore-chip die bij de reboot de pcweer in oude staat hersteld?

helaas hebben we op de blokhut geen vaste internet verbinding oid, dus verbinding van buitenaf zit er helaas niet in.
Zijn er volgens jullie nog dingen waar ik aan moet denken of interesante software ik die zou kunnen gebruiker (misschien is er wel wat beters op de markt dan BPM)

mensen met ervaring of goede ideeen zijn welkom, zonder ook bij-het-weggetje als je maar wat zinnigs te melden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:55
In oudere versies van Windows, vervingen we de shell nog wel eens door een ander programma ipv Explorer.exe. Misschien is dat een optie (ik weet alleen niet of dit in XP ook nog steeds gaat).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een screensaver met wachtwoord? :)

Of mischien met een linux bootcd, ik weet niet welke software die standaard aan boord heeft

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
http://www.google.nl/search?q=Lock+PC...

Eerste hit --> http://www.fspro.net/lmpc/lock-pc.html

[ Voor 8% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-01-2006 17:27 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in ons studentenhuis hebben we ook zo'n algemene ruimte waar ik een computer heb neergezet. Het is een oude pentium 2 met Windows 98. Als afspeelprogramma heb ik een heel klein, maar superfijn programma gevonden, partyplayer genaamd. Zie deze site voor meer informatie.

Het rechten-probleem is inderdaad op te lossen door van die speciale software te installeren. Wat je natuurlijk ook kunt doen is het volgende:

- Simpele linux distro opstarten vanaf USB-stick (maar dan werkt Partyplayer niet)
- Ghost image maken van de harde schijf. Nu kunnen ze kloten wat ze willen, maar binnen vijf minuten is alles weer geregeld. Mits de muziek op een netwerkschijf staat natuurlijk ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
het probleem is niet zo zeer dat de pc gelockt moet worden
maar dat als er iemand probeert met de boel te fucken dat dit geblokkeerd is dmv rechten oid.

en daarom zat ik zelf te denken aan z'n Reborn kaartje, maar deze liggen iets boven het budget(100E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nog een paar tips voor afspeelprogramma's die je kunt overwegen:

wxMusik http://musik.berlios.de/
MusikCube http://www.musikcube.com/
Itunes http://www.apple.com/itunes/

Leuk programma trouwens die party player... Nieuwere versie is ook te downloaden

http://www.foecking.de/partyplayer/

[ Voor 24% gewijzigd door Auke op 10-01-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 11:54
Zelf heb ik goede ervaringen met dj2000. Deze kun je in een zgn "party mode" zetten waardoor de rest van je pc is afgeschermd.

Verder kun je zorgen dat mensen niets installeren door gewoon alle drives (die niet nodig zijn) weg te halen. Systeem eisen voor dj2000 zijn ook erg laag :)

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Die party mode bestaat ook bij windows xp media center ;) Is gewoon een jukebox waar je wel beetje mee kan spelen, terwijl windows afgeschermd blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een programmatje dat je kan gebruiken om de pc na een reboot weer in de originele status te krijgen is Deep Freeze.

Een kennis van mij gebruikt dit voor machines die op beurzen gebruikt worden. Is er gekloot met een pc --> uitzetten --> aanzetten --> draaien maar weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Dmitri op 10-01-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
mooi mooi mooi...

deze reacties heb ik echt iets aan..
ik ga direct een even proberen hoe dat deepvreez werkt, en DJ2000 werkt stukken makkelijker dan BPM.

weet iemand of ik bij een specifieke gebruiker niet de windows shell (explorer.exe) maar een andere shell dus het dj programma kan laten laden.
Dit mag dus niet gelden voor alle gebruikers maar alleen voor een specifieke...als ik als admin inlog moet ik dus wel gewoon een explorer.exe als shell krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
een programma wat ze vaak gebruiken in kroegen is Encore Media
en het programma ALCAS kom ik wel eens tegen...

Alcas
Encore Media

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
TheSixkiller schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:09:
mooi mooi mooi...

deze reacties heb ik echt iets aan..
ik ga direct een even proberen hoe dat deepvreez werkt, en DJ2000 werkt stukken makkelijker dan BPM.

weet iemand of ik bij een specifieke gebruiker niet de windows shell (explorer.exe) maar een andere shell dus het dj programma kan laten laden.
Dit mag dus niet gelden voor alle gebruikers maar alleen voor een specifieke...als ik als admin inlog moet ik dus wel gewoon een explorer.exe als shell krijgen..
Met BPM studio kan je gewoon in de instellingen kiezen voor "opstarten onder BPM-studio", dat is wat je wil. Je kan het ook afschermen met een wachtwoord. Probleem is alleen dat ze een beetje duur zijn (er zijn trouwens veel versie's van BPM, mss effe kijken of je vind wat je zoekt, bijvoorbeeld op www.bekafun.be , of ga in een vergelijkbare winkel dichterbij ff informeren). Edit: ff gekeken, BPM jukebox is wat je wil denk ik.
Wat ook erg leuk kan zijn, is de Hercules DJ console, dan heb je meteen een mengpaneel, en je krijgt er enkele DJprogramma's bij.

[ Voor 14% gewijzigd door naftebakje op 11-01-2006 11:09 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Ik heb zeer goede ervaringen met het programma Illusion van Skanix (word verkocht in NL door Compu Act). Het word voornamelijk op scholen gebruikt, maar het werkt prima...

Zie hier voor meer info en een 30 dagen trail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1