Waarschijnlijk een stom probleem omwille van mijn gebrekkige kennis van C#...
Ik heb een System.Data.DataTable waarmee ik een ListView wil vullen. Dat werkt eigenlijk al perfect. Maar ik zou graag wat extra zaken toevoegen aan de DataColumns en DataRows in de DataTable (zoals uit te voeren acties, kleuren, alignments...). Voor het DataColumn object was dit eenvoudig. Ik heb gewoon een nieuwe class gemaakt die erft van DataColumn en wat extra zaken kan opslaan. Een simpel voorbeeldje ervan staat hieronder:
Werkt perfect!
En nu wou ik hetzelfde doen voor DataRow:
En dat geeft vreemd genoeg een compileerfout:
No overload for method 'DataRow' takes '0' arguments
Het is zoals ik eerder reeds zei waarschijnlijk iets stoms, maar ik zie het probleem niet. Ik doe toch maar gewoon hetzelfde als ik voor DataColumn heb gedaan? Wat moet ik doen om deze overerving toch te laten werken?
Ik heb een System.Data.DataTable waarmee ik een ListView wil vullen. Dat werkt eigenlijk al perfect. Maar ik zou graag wat extra zaken toevoegen aan de DataColumns en DataRows in de DataTable (zoals uit te voeren acties, kleuren, alignments...). Voor het DataColumn object was dit eenvoudig. Ik heb gewoon een nieuwe class gemaakt die erft van DataColumn en wat extra zaken kan opslaan. Een simpel voorbeeldje ervan staat hieronder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| public class AdvancedDataColumn : System.Data.DataColumn
{
private System.Windows.Forms.HorizontalAlignment ha =
System.Windows.Forms.HorizontalAlignment.Left;
public System.Windows.Forms.HorizontalAlignment HorizontalAlignment
{
get
{
return this.ha;
}
set
{
this.ha = value;
}
}
} |
Werkt perfect!
En nu wou ik hetzelfde doen voor DataRow:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| public class AdvancedDataRow : System.Data.DataRow
{
private System.Drawing.Color bc =
System.Drawing.SystemColors.Window;
public System.Drawing.Color BackColor
{
get
{
return this.bc;
}
set
{
this.bc = value;
}
}
} |
En dat geeft vreemd genoeg een compileerfout:
No overload for method 'DataRow' takes '0' arguments
Het is zoals ik eerder reeds zei waarschijnlijk iets stoms, maar ik zie het probleem niet. Ik doe toch maar gewoon hetzelfde als ik voor DataColumn heb gedaan? Wat moet ik doen om deze overerving toch te laten werken?