Toon posts:

7800 GTX top zeer slechte prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maand een nieuw sytseem.

Asus A8N-SLI Premium
2x Kingston DDR 1Gb PC400 / 3200 CL3.0
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester
Asus GeForce 7800 GTX 256MB top
2x 160gb western digital P-ATA
2x 400gb hitachi S-ATA
2x Dual screen Samsung SyncMaster 930BF
CoolerMaster Stacker en een Real Power ATX, 550 watt van Coolermaster

Toen ik alles net binnen had heb ik windows xp prof. (ned) er op gezet. Toen liep hij uitstekend alles op high en geen enkele hapering. Ik had toen een 3dmark05 score van rond de 8500 (weet ik niet meer precies) Deze heb ik er opnieuw op gezet omdat ik hem engels wilde hebben.

Er staat nu windows xp prof. (engels) op, en hij presteert zeer slecht.
Als ik NFS most wanted speel moet echt op minimale eisen anders loopt hij niet vloeient door.
Dit is ook met ieder ander spel wat ik speel. Ik krijg dus nu ook maar een 3dmark05 score van 3500??

Ik heb alle nieuwste drivers van elk mogelijk componenent, dus daar ligt het niet aan.
Bij de eerste installatie had ik alle drivers genomen die op de bijgeleverde cd's stonden, en hij deed het meteen. Heeft het iets te maken met de taal van windows xp, eerst nederlands nu engels??

Ik heb windows al aantal verschillende keren er opnieuw opgezet en netjes eerst de cd's gebruikt maar het helpt niks. In taakbeheer vraagt hij nu ook veel minder van het systeem.

Ik heb hem niet overgeklockt al was dit ook nog niet echt nodig aan de specs af te lezen.

Waar zou dit nu aan kunnen liggen, toch drivers of is de kaart toch kapot.

Verwijderd

Wil toch de driver versies weten als het kan.. Met name de forceware..

En ziek veel GB's aan ruimte man.. Ben je een pub FTP begonnen ? :9

Verwijderd

Topicstarter
ForceWare Release 80
Version: 81.98
Release Date: December 21, 2005
WHQL Certified

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 07:15
Ik weet niet of het werkt maar als ik de nieuwe VIA drivers installeer heb ik maar 3dmark score van 900 als ik versie 4.49p3 pak ofzo dan haal ik 2400 score misschien ook bij jouw 8)7

Verwijderd

Staat cool&quiet aan? Misschien dat hij de processor alleen in zijn laagste snelheid modus heeft staan? Wat zegt CPU-Z ? Welke Nforce drivers gebruik je?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-08 13:00
Blijft je GPU niet in 2d modus steken?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Killertjuh schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:03:
Ik weet niet of het werkt maar als ik de nieuwe VIA drivers installeer heb ik maar 3dmark score van 900 als ik versie 4.49p3 pak ofzo dan haal ik 2400 score misschien ook bij jouw 8)7
Goh, wel leuk dat de TS een nForce bordje heeft ;)

Zoals hij suggereert, gebruik eens andere drivers, zijn je temps goed? Heb je veel achtergrond shizzle (Geheugen gebruik, je cpu kan wel wat meer tegelijk doen ;) )

[ Voor 1% gewijzigd door WillemJanJansen op 09-01-2006 16:10 . Reden: spelfoutje ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:04
Ik zie dat je 2 beeldschermen hebt. Plug er eens een uit, herstart en ga dan eens spelen.

Het kan een errortje zijn dat de grafische accelleratie verdeeld wordt, of over het verkeerde scherm gaat.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Drivers die je zou moeten proberen:
81.xx van NVidia voor videokaart (gewoon de laatste)
6.70/6.69 (1 is voor x64, ander voor 32bits, weet niet welke voor wat)
Daarvan installeer je NIET:
* IDE/opslagdrivers
* Netwerk Suite
* Active Armor (firewall)

En wat hieronder staat: met dit heb je betere performance dan met de oudere drivers.

[ Voor 19% gewijzigd door The__Virus op 09-01-2006 16:23 ]

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Lees ik nou zo dom of wat?
Ik begrijp:
1.Windows Nl erop gezet
2.Drivers van Cd
-> Goede prestaties
3.Windows En erop gezet
4.Nieuwste Forceware
->SLecht prestaties

Heb ik gelijk?
Probeer dan weer eens de drivers van de cd erop te zetten

Verwijderd

Topicstarter
synthesix schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:22:
Lees ik nou zo dom of wat?
Ik begrijp:
1.Windows Nl erop gezet
2.Drivers van Cd
-> Goede prestaties
3.Windows En erop gezet
4.Nieuwste Forceware
->SLecht prestaties

Heb ik gelijk?
Probeer dan weer eens de drivers van de cd erop te zetten
nee ik heb voor beide eerst de drivers van de cd gebruikt en daarna pas de nieuwere!

het maakt ook niks uit of ik 1 of 2 monitoren heb aanstaan, zal nu eerst nog eens proberen om die nederlandse versie er op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals gezegt alles er opnieuw opgezet, maar hij blijft met hetzelfde zitten.
Eerst xp NL erop, vervolgens drivers van cd's er op. Niks.
Daarna heb ik de nieuwste drivers erop gezet en het blijft hetzelfde.
Nu een 3dmark05 score van 4300, is iets beter maar nog lang niet zoals het moet zijn.

Nog iemand suggesties wat het zou kunnen zijn?
Kan het anders aan het moederbord liggen, of aan het geheugen?

Verwijderd

breng hem naar een computerzaak in de buurt en laat hun het uitzoeken gaat sneller en is makkelijker. Die 25 euro kan je waarschijnlijk ook nogwel betalen nadat je zo'n systeem hebt aageschaft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:46:
breng hem naar een computerzaak in de buurt en laat hun het uitzoeken gaat sneller en is makkelijker. Die 25 euro kan je waarschijnlijk ook nogwel betalen nadat je zo'n systeem hebt aageschaft.
Volgens mij zijn wij tweakers hoor (8> Anyway, kan je ook even kijken welke HAL je windows installatie heeft gepakt? Is hij geinstalleerd als ACPI o.i.d. Je kan het zien door in je Device Manager te kijken bij computer. Ik had namelijk ook een onverklaarbaar probleem met haperend geluid en dat bleek door een verkeerde HAL te komen. Natuurlijk vreemd dat het speelt tussen alleen 2 verschillende talen-versies, maar he, je weet het niet.

Tijdens de F6 fase van je setup kan je trouwens met F5 profielen van je HAL kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 22:52 ]

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-07 08:04

tweakraiser

I have such sites to show you

Weet je zeker dat je wel de extra molex aanluitingen hebt aangesloten op je videokaart?
Check je Bios instellingen, wat is de temperatuur van je videokaart, staat Cool & Quiet wel uit, staat V-sync uit in je beeldscherm instellingen.
Nadat ik m'n 7800GT had geinstalleerd bleek het ook dat ik een molex was vergeten, dit resulteerde voor mij ook in een vergelijkbare 3Dmark '05 score als die van jou, zo rond de 2500 ofzo.

En wees gerust, je hebt altijd garantie, mits je niets geks gedaan hebt met de kaart.

Strava | Webdesign

• ikbengoofy
  • Laatst online: 19-07 18:21
heb je eerst de drivers van de cd geuninstalled , en vervolgens de nieuwe driver geinstalleerd???

dat heb ik ook wel is gehad .. dat ik nieuwere driver over de ouder installeerde .. en toen ging die ook super traag...

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu weer, de koeling was naar beneden geschoven dus hij werd veel te warm.
Weet niet hoe dit gebeurt is, ben er niet aangeweest maar toch.

Schroefjes vast gedraait en een mooie 3dmakr05 score van 7800, kan nog hoger maar moet nog alles instellen.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:26:
Hij doet het nu weer, de koeling was naar beneden geschoven dus hij werd veel te warm.
Weet niet hoe dit gebeurt is, ben er niet aangeweest maar toch.

Schroefjes vast gedraait en een mooie 3dmakr05 score van 7800, kan nog hoger maar moet nog alles instellen.
Let hier de aankomende tijd goed op.
Blijf je dit probleem houden direct terug omdat dat eingelijk niet mag

• ikbengoofy
  • Laatst online: 19-07 18:21
idd , niet zo mooi

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Pagina: 1