Ik zit met het volgende probleem. Lijkt me een Gadget probleem, omdat het gaat om de stroomtoevoer van een bluetooth GPS ontvanger en een PDA, in de auto.
Ik heb:
Beiden hebben een USB kabel waarmee je ze kan opladen.
Beiden laten zich prima opladen met een rechtstreekse (en zelfs 5m verlengde) kabel van de Adapter naar het apparaat.
Het vermogen van de Adapter lijkt me dus niet het probleem.
Om beiden apparaten tegelijk te voeden had ik het volgende bedacht en uitgevoerd:
Niet zo nuttig
Als ik dat doe, dan stopt het oplaadproces. (of de GPS dan nog wel oplaadt is slecht/niet te zien, helaas)
Als ik alleen de MDA op de hub zet (en de GPS dus fysiek los), dan werkt het nog steeds niet.
Met een losse kabel werkt het wel, dus is de Hub degene die er voor zorgt dat het opladen niet lukt, denk ik zo. Overbelasting-beveiliging?
Echter, 1 ding verbaast me mateloos: dezelfde hub doet het WEL goed als ik niet de Adapter maar mijn eigen laptop gebruik als USB bron/beginpunt. Ra-ra!?
In een poging dit op te lossen, wilde ik eigenlijk de hub zo dom mogelijk maken. Hij moet immers alleen maar de 5v doorgeven. Geen data of zo. Dus wil ik eigenlijk 'harde' verbinding maken.
De hub is intern echter iets complexer dan ik zomaar durf te versolderen.
Iemand ervaring met:
Ik heb:
- een T-Mobile MDA Pro met houder (Brodit, passief, trouwens)
- een Oasis Bluetooth GPS ontvanger.
- een generieke 'car charger adapter'. 12 volt 'sigaret' naar 5v 1A op USB
Beiden hebben een USB kabel waarmee je ze kan opladen.
Beiden laten zich prima opladen met een rechtstreekse (en zelfs 5m verlengde) kabel van de Adapter naar het apparaat.
Het vermogen van de Adapter lijkt me dus niet het probleem.
Om beiden apparaten tegelijk te voeden had ik het volgende bedacht en uitgevoerd:
- van Adapter naar simpele USB Hub
- van Hub naar MDA met 1,8m usb kabel
- van Hub naar GPS met +- 5 meter usb kabel
Als ik dat doe, dan stopt het oplaadproces. (of de GPS dan nog wel oplaadt is slecht/niet te zien, helaas)
Als ik alleen de MDA op de hub zet (en de GPS dus fysiek los), dan werkt het nog steeds niet.
Met een losse kabel werkt het wel, dus is de Hub degene die er voor zorgt dat het opladen niet lukt, denk ik zo. Overbelasting-beveiliging?
Echter, 1 ding verbaast me mateloos: dezelfde hub doet het WEL goed als ik niet de Adapter maar mijn eigen laptop gebruik als USB bron/beginpunt. Ra-ra!?
In een poging dit op te lossen, wilde ik eigenlijk de hub zo dom mogelijk maken. Hij moet immers alleen maar de 5v doorgeven. Geen data of zo. Dus wil ik eigenlijk 'harde' verbinding maken.
De hub is intern echter iets complexer dan ik zomaar durf te versolderen.
Iemand ervaring met:
- dom maken van hubs?
- tegelijk opladen pda/gps (liefst zonder 2 sigarettenplug adapters!)