if broken it is, fix it you should
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ja ziet er leuk uit, ben aan het compilen.... (Koffie?)schoene schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:04:
Je kan misschien de Boost Filesystem Library gebruiken?
ik krijg met compilen fouten. Moet er perse gecompiled worde? is er prebuild voor debian oid?
edit:
ik heb een prebuild van de debian site, ook versie 1.33 en tijdens compilen krijg ik:
wat klopt hier niet$ g++ simple_ls.cpp -o l
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x16): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::initial_path()'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x3d): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::native(std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&)'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x54): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::path::path[in-charge](char const*, bool (*)(std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&))'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x66): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::system_complete(boost::filesystem::path const&)'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x10a): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::exists(boost::filesystem::path const&)'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x124): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::path::native_file_string() const'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x1a8): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::is_directory(boost::filesystem::path const&)'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x1c2): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::path::native_directory_string() const'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x26f): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::is_directory(boost::filesystem::path const&)'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x298): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::path::leaf() const'
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x317): In function `main':
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x3cd): In function `main':
/tmp/ccpwXV4F.o(.text+0x531): In function `main':
: undefined reference to `boost::filesystem::path::native_file_string() const'
/tmp/ccpwXV4F.o(.gnu.linkonce.t._ZN5boost10filesystem18directory_iteratorC1ERKNS0_4pathE+0x2b): In function `boost::filesystem::directory_iterator::directory_iterator[in-charge](boost::filesystem::path const&)':
: undefined reference to `boost::filesystem::detail::dir_itr_init(boost::shared_ptr<boost::filesystem::detail::dir_itr_imp>&, boost::filesystem::path const&)'
/tmp/ccpwXV4F.o(.gnu.linkonce.t._ZNK5boost10filesystem18directory_iterator11dereferenceEv+0xd): In function `boost::filesystem::directory_iterator::dereference() const':
: undefined reference to `boost::filesystem::detail::dir_itr_dereference(boost::shared_ptr<boost::filesystem::detail::dir_itr_imp> const&)'
/tmp/ccpwXV4F.o(.gnu.linkonce.t._ZN5boost10filesystem18directory_iterator9incrementEv+0xd): In function `boost::filesystem::directory_iterator::increment()':
: undefined reference to `boost::filesystem::detail::dir_itr_increment(boost::shared_ptr<boost::filesystem::detail::dir_itr_imp>&)'
collect2: ld returned 1 exit status
[ Voor 95% gewijzigd door elgringo op 09-01-2006 16:41 ]
hmm, waarom staat er alleen een voorbeeldje van de code, niet de regel van hoe die gecompiled moet worden, ik ken de Boost Filesystem Library verder niet, zou dus zo niet weten welke lib je moet linken om het goed te compilen.
btw:
apt-cache search libboost filesystem
^ geeft bij mij wel een paar default libraries aan, precompiled.
-lboost meegeven als optie aan g++, werkt dat btw?
compilen zelf volgens handleiding gedaan bjam oid.Shadowman schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:47:
Je compiled simple_ls wel, maar je vergeet deze te linken aan de Boost Filesystem Library
hmm, waarom staat er alleen een voorbeeldje van de code, niet de regel van hoe die gecompiled moet worden, ik ken de Boost Filesystem Library verder niet, zou dus zo niet weten welke lib je moet linken om het goed te compilen.
btw:
apt-cache search libboost filesystem
^ geeft bij mij wel een paar default libraries aan, precompiled.
-lboost meegeven als optie aan g++, werkt dat btw?
Debian libs heb ik geinstalleerd, moet je deze dan ook nog appart meelinken???
Misschien eens handig je te verdiepen in dit soort zaken ? Libraries en het linken ervan is wel een van de meest basic zaken als het om compiled / linkers e.d. gaat.elgringo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:55:
compilen zelf volgens handleiding gedaan bjam oid.
Debian libs heb ik geinstalleerd, moet je deze dan ook nog appart meelinken???
EDIT:lama; domme actieg++ -lboost_filesystem simple_ls.cpp
[ Voor 21% gewijzigd door elgringo op 10-01-2006 14:34 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.