Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antivirus op oude (2e) pc. 48 MB/ p133/win95. Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb een oude laptop in gebruik genomen. (kun je nog uitstekend word op draaien)

OS : win95: (ik heb eigenlijk geen zin de drivers voor win98 uit te gaan zoeken, dat is inmiddels allemaal zo moelijk te vinden)
Systeem P133 (of 166?) , 48 MB.

Affijn. Klein spul naar huidige maatstaven.

Vraag: heeft iemand op een soortgelijk systeem nog een virustanner GOED aan de praat gekregen, want mijn eerste pogin met symantic leverde wat frustatie op (blijkt wat meer RAM nodig te hebben) en windowsx 95 wordt eingelijk door niemand meer ondersteund.

Upgraden is geen optie. Dan maak ik nog eerder een systeem image om regelmatig terug te zetten. (eigenlijk is upgraden wle een optie, maar dat is de vraag niet hier, Vooral omdat ik nog iemand in gedachten heeft die ook zo'n 2e pc heeft draaien)

De enige viruscanner die ik tot nu toe heb gevonden is F-prot voor DOS. Verder zijn ze spaarzaam met systeem requirements. (minimal system requirements.,..... ja ja). Ik ben bang dat een on-demand scanner gewoon teveel performce gaat kosten op zo'n pc.

/edit: Ervaringen op pc's met soortgelijke specs zijn nog altijd welkom. Welke viruscanners er zijn staat goed in de faq. Dus een scanner noemen zonder te zeggen dat je zelf ervaring hebt op een slome PC ( < P200) ermee is heelaas niet zinvol.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 09-01-2006 15:46 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• soepkip
  • Laatst online: 26-11 16:55

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

AVG, gratis voor persoonlijk gebruik, en zijn erg snel met updates. neemt ook weinig geheugen in beslag

Beste film ooit

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Idd, ik heb hier AVG op een iets snellere pc dan die van jou draaien. Maar dat is echt een verademing na Norton en McAfee!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
soepkip schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:58:
AVG, gratis voor persoonlijk gebruik, en zijn erg snel met updates. neemt ook weinig geheugen in beslag
Checking...
Minimal hardware configuration which can be used for AVG installation is a PC with 486, 32 MB RAM memory and 30 MB free space on the hard drive. AVG is fully compatible with these operating systems:

Windows95; Windows98; WindowsME; WindowsNT4; Windows2000; WindowsXP
Ben ik dan 32 MB van mijn 48 kwijt? (dan wordt hij wel heel traag).
DrivinUCrazy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:00:
Idd, ik heb hier AVG op een iets snellere pc dan die van jou draaien. Maar dat is echt een verademing na Norton en McAfee!
Ongeveer even veel geheugen? want dat is meestal de bottleneck op oude bakken.

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 09-01-2006 15:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Avast is ook een erg prettig en weinig resource vretende virus progje.

Oh ja en tis nog gratis ook :D de home versie dan.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

64 MB Ram. Het is trouwens een Pentium 2, 350 MHz. Dat 'iets' was dus een beetje een understatement, maar ja. Maar nu draait ie echt alsof ie helemaal geen last heeft van de virusscanner, en ik heb al een hele hoop verschillende virusscanners geprobeerd. Dus ik kan je alleen maar AVG aanraden, je moet voor jezelf natuurlijk beslissen of het je bevalt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:04:
Avast is ook een erg prettig en weinig resource vretende virus progje.
Bedankt voor de feedback, maar ik had zelf ook op de site kunnen lezen DAT hij weinig resources gebruikt. Echter er wordt niet verteld hoe weinig. ( en win95 staat niet bij de supported OS, maar ja, dat is mijn probleem). Op wat voor PC draai jij het?

Verwijderd

ik ben bang dat je geen enkele moderne virusscanner zult vinden met veel lagere systeemeisen... Al aan Linux gedacht?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

NOD32 misschien? (www.nod32.com) Ik kan er zo snel geen minimale systeemeisen voor vinden, maar hij is wel erg licht. Gebruikt hier slechts 15 mb ram :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Ik heb het bij m'n pa op z'n poc gezet. Een p3 700Mhz 256MB op WinXP.

Anders als bij jou ja maar de Norton die ik er eerst bij hem op had staan liep helemaal voor geen meter.

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou ook eens naar Norman antivirus kunnen kijken, gebruikt ook vrij weinig resources en is ook nog eens geschikt voor windows 95. Is alleen niet gratis.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35
Als ik mijn servertje (AMD-K6 200MHz, 256MB RAM) net opnieuw opgestart heb en AVG is volledig functioneel (dus background scanner, update manager etc) gebruikt de scanner ongeveer 22MB geheugen. Met wat tweaken moet daar nog wel wat vanaf te krijgen zijn lijkt me zo :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33
Antivir? is hier te vinden, officieel wordt windows 95 niet ondersteund, maar werkt volgens mij wel gewoon.
Vraagt weinig geheugen en weinig performance

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 10:46
je zou ook is naar nod32 kunnen kijken
gebruikt ook heel weinig resources en komt bij veel test als beste eruit

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Noork schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:31:
Je laat die virusscanner toch niet constant aan staan op een laptopje?
[/TOPIC]
Als het mogelijk is zet ik uiteraard on demand scanning aan. Maar ik vrees dat dat uiteindelijk niet gaat werken.

De topics die je post zijn helaas allemaal relatief oud. (discussie niet, maar daar gaat het ven niet om)

Afffijn ik heb inmidles een shortlist om te proberen:
Avg &nod32.

[ Voor 1% gewijzigd door leuk_he op 09-01-2006 15:50 . Reden: avast --> avg bedoel ik. ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zelf heb ik hier ook Avast op een oude P1-200mmx/64MB/W98SE draaien, maar die trekt toch wel wat resources heb ik het idee. Uiteraard houdt zo'n ding niet over qua cpu power, dus ik denk dat je er mee moet leren leven.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:43:
[...]
De topics die je post zijn helaas allemaal relatief oud. (discussie niet, maar daar gaat het ven niet om)
Maakt op zich ook weer niet uit. Je kunt beter een iets oudere virusscanner pakken voor zo'n oud bakkie. Uiteraard wel met recente updates. Ik heb zelf F-Prot Antivirus 3.11 gebruikt op een p1 200mhz, welke ik nog steeds gebruik op een nieuwere pc.

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 09-01-2006 15:54 ]

Verwijderd

www.free-av.com is een vrij ligte virusscanner gebruikt maar iets van 8 mb en tijdens systeem scan ongeveer 14 mb. Ik gebruik hem al heel lang en hij is ontzettend streng.
Pagina: 1