Toon posts:

td met width 0 in IE icm colspan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer in IE een td een breedte 0 mee te geven. dat gaat goed, maar wanneer ik er een rij boven plaats met een colspan erin, maakt IE de td toch altijd 1px breed. (voorbeeldje) Iemand een oplossing?
(die td met width 0 weghalen is geen optie, is heb hem nodig in de layout voor een aantal sites die ik dmv css wil kunnen skinnen; in sommige sites wil ik die kolom wel zien, in sommige niet)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<table cellpadding="0" cellpadding="0" style="width: 400px; background: #ccc; border: 0; border-collapse: collapse;">
    <tr>
        <td colspan="2">colspan</td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="width: 0; background: #f00;"></td>
        <td style="width: 400px; background: #0f0;">content</td>
    </tr>
</table>

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 14:58 . Reden: voorbeeldje toegevoegd ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Een td met de breedte 0 ben je nooit nodig voor je layout want die kun je niet zien ;)
Ik zou eerder de rechter td een border-left geven.

Edit:
Hmm, volgens mij heb je een standaard template waarin je soms wel en soms niet die cel gebruikt? Maak hem als je hem niet gebruik dan gewoon dezelfde kleur, dan zie je hem ook niet.

[ Voor 42% gewijzigd door André op 09-01-2006 15:01 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind dit nogal raar overkomen...als je die td niet nodig hebt, kun je hem toch gewoon weglaten en alleen invoegen op pagina's waar je hem nodig hebt? Sowieso zijn tables niet bedoeld voor layout, en ik krijg hier het donkerbruine vermoeden dat je ze daarvoor wel gebruikt hier. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

with -NMe-

sowieso zijn width/height voor table-cells geen garantie voor pixel-precisie; ze dienen slecht als leidraad voor de renderer...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een layout die volledig vloeibaar moet zijn met meerdere kolommen die ieder een background hebben die over de hele hoogte moet doorlopen. Dat is zonder een tabel afaik niet te realiseren, en als het al kan, dan moet je daar zoveel trucs voor uithalen dat ik minder slecht vind er een tabel voor te gebruiken. de bewuste td kan een breedte van 0 hebben in sommige sites, maar in een andere site wil ik hem wellicht 10px hebben met een achtergrondje. een border aan de andere td geven is dus geen oplossing. het alleen invoegen van de td waar hij wel nodig is gaat ook niet, omdat ik juist 1 html template voor meerdere sites wil kunnen gebruiken, zodat ik voor nieuw aan te maken sites alleen maar extra css-file hoef toe te voegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 15:04 ]

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ummm waarom zet je om het deel niet gewoon een comment :P

als je hem dan nodig hebt haal je de comments weg en anders laat je ze staan
of zie ik het probleem nu verkeerd

en anders kan je er ook beetje php achter stoppen dat je ergens een optie zet dat je ze kunt verbergen of laten zien...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Pagina: 1