Toon posts:

[2003] IP veranderen DC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het aanpassen van het IP van een 2003 DC? Ik heb gezocht maar kan nergens vinden of het nu wel of niet kan. (Zonder kans op problemen.) Ik heb de volgende site gevonden waar ze een procedure hebben maar ik zou graag iets meer zekerheid hebben.

http://searchwinsystems.t...3,sid68_gci924473,00.html

Wordt deze actie door MS ondersteund? Ik kan daar op technet en in de KB ook niet echt wat vinden over deze actie. Iemand die het vaker gedaan heeft?

Verwijderd

ja je kan je ip veranderen. Of dat problemen kan geven? jazeker :)

in principe is het je ip veranderen en je netlogon service herstarten, maar er kan veel meer aan zitten.
zoals shares, hostfiles, applicaties die op ip connecten etc etc.

edit: vergeet ik nog de belangrijkste, dns optie in dhcp aanpassen en op vaste ip's ook natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 14:31 ]

Verwijderd

Het kan wel ik had namelijk een server draaien bij een klant waar een kneusje ADSL kwam installeren. Vervolgens dacht het kneusje laat ik het server IP veranderen dan doet internet het. Later moest ik dus alles terug zetten en vervolgens moest ik dus alles goed nalopen om het gewenste ip overal te krijgen. Let hierbij vooral op je DNS settings. En ik zou het eerst testen dus niet in een live omgeving zomaar alles veranderen.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb dit eveneens nog gedaan en het werkte bij mij zonder al te veel problemen.
Alleen enkele policies voor oa men wsus waarnaar verwezen werd moesten opnieuw ingesteld worden. Anders geen problemen gehad eigenlijk.

Bij mij was deze server wel nog geen productieserver. Hij draaide dubbel met een NT4 domein zodat ik hem op mijn gemak goed kom configureren. Bij de migratie van het NT domein naar de 2003 server heb ik het exacte IP van de vorige DC overgenomen op de Windows 2003 server. Als het een productie server is kijk je best eens naar alle logon scripts, policies, ... zodat je weet waar er naar het IP adres verwezen wordt

succes ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Brecht Laitem op 09-01-2006 16:42 ]